Ik lust niks gezonds

Hey, ik weet dat het abnormaal is, maar ik lust niks gezonds. Geen fruit, groente of iets anders. Ik eet wel groente, maar mét tegenzin. En ik ben ook niet zo'n sportief type...
Ik ben dan ook nog maar nét in het goede gewicht, maar dat zal wel weer veranderen.
In september kwam oo school de ggd. Overgewicht. Half jaar later moest ik er weer naartoe (later, waarschijnlijk een foutje). Gelukkig NET het goede gewicht! :)

Heeft er iemand tips, voor dit hopeloze gevalletje?;)

29 jun 2016, Anoniempje


Reacties

plaats reactie
1

Snoep niet na school, neem 1 koekje mee naar school (snack, niet als lunch), neem alleen zoet beleg op je brood als het weekend is en ga op de fiets naar school als je dat niet al doet of kan lopen. Ik hoop dat dit een beetje helpt!
Joalolalaloalaolaojloaljola

29 jun 2016, 20:06, Jolalola
2

Ook al lust je dingen niet, je kan en moet ze alsnog eten, want dat is gezond. Eet niet ongezond als compromis. Zo van ik heb vandaag vieze dingen gegeten (groente) dus mag ik nu lekkere dingen (ongezonde dingen)

29 jun 2016, 22:06, K.
3

Dank jullie! 1 koekje naar school doe ik al, maar na school niet. ik zal het onthouden! en ik eet dus ook gezond, maar niet al te veel. ik heb ook van die lieve ouders, maar ik zit de laatste tijd ook met erg veel buikpijn, dus het wordt nu ook wel wat minder, eten. of het nou gezond of ongezond is...:(

Maar in ieder geval: Bedankt!

30 jun 2016, 08:06, Anoniempje
4

TIPS:

1- sport voor dat je eten gaat eten

2-als je niks lust , nou ik denk dat je wel fruit lust zoals iets zoete fruit net als aardbeien of een banaan of ananas

3-drink fruitsap (appelsap, sinaasappelsap enzo)

4-als je een fiets hebt fiets dan elke dag ongeveer 1 km is echt genoeg

5-drink veel water

6-probeer heel erg weinig snoep of choco la te eten (1× per week is genoeg)

7-drink nooit kola (in kola zit er ontzettend veel prik in en dan is ongelooflijk slecht)

8-eet weinig vettige dingen (hamburger patat . Blijf daar van af :) )

9-sport elkedag buiten (of binnen maak niet uit maar buiten is handiger anders woord miss je moeder boos ofzo dat je teveel herrie maakt)

10- probeer elkedaag Sesamzaatjes te eten (onge veer 1 thee lepel , vind je het niet lekker? Nou je moeder kan het in elke eten zetten)

Dit was mij hele handige tips om aftevallen of gezond te eten

1 jul 2016, 12:07, gezondmeisje××
5

Dank je gezondmeisjexx ! Punt 7 wordt hem sowieso al niks, want ik hou niet eens van prik😊
En punt 2: al het fruit dat ik heb geprobeerd lust ik niet echt, al valt banaan daar nog het meest van mee.
Punt 4: naar school is ongeveer een halve kilometer ofzo en meestal ga ik op de fiets. Ik eet thuis, dus ik fiets ongeveer 2 km.
5 wordt denk ik geen groot succes bij mij, wat ik lust geen water...😢😭 al wil ik het wel graag.
6 wordt het moeilijkste denk ik....

1 jul 2016, 15:07, Anoniempje
6

Vervelend dat het allemaal niet zo smaakt. Maar daar kan nog verandering in komen hoor. Maak je geen zorgen! :)

Waarschijnlijk heb je zelf al vele soorten groente en fruit geprobeerd. Maar er zijn ook nog vele soorten die niet veel mensen kennen. Denk bij fruit bijvoorbeeld aan dragonfruit, abrikoos of lychee. En hetzelfde geldt voor groente. Heb jij bijvoorbeeld wel eens van Bimi gehoord?

Hier nog een paar tips:
-Je kan gewoon koek eten maar dan zou je beter voor een Evergreen dan een Milka koekje kunnen gaan.
-Lust je paprika? Dit is heel erg lekker op brood met worst! (of vegetarische worst in het geval dat je vegetariër bent)
-Maak proteïne shakes, deze zijn heel gezond maar ook super lekker! Het smaakt best wel naar een milkshake. Je kan er zelfs spinazie in doen, je zoete sapje wordt alleen groen, maar van de spinazie proef je helemaal niets! Toch heb je wel je vitaminen binnen :)
-Slik vitaminen, iedereen moet dat eigenlijk slikken en als je dit verhaal ook bij de apotheek vertelt kunnen ze je prima helpen. Met bijvoorbeeld multivitaminen waar een bepaalde vitamine extra inzit die jij een beetje mist in je fruit en groente.
-Probeer de combinatie rauwe andijvie en appel eens, het zal je misschien wel verbazen qua smaak! (het is echt lekker)

Verder gewoon goed blijven eten en niet minder gaan eten, want dat is niet goed voor je. Wist je bijvoorbeeld dat rijstwafels prima zijn om te eten? Doe er bijvoorbeeld pindakaas op! Is helemaal niet ongezond, maar wel erg lekker! Er is nog zoveel dat je kan eten dus dat komt helemaal goed! Ik zou je nog veel meer tips kunnen geven, maar dit berichtje wordt anders echt te lang. Ik wil je altijd nog verder helpen hoor!

Succes en hopelijk vind je iets gezonds dat je echt lekker vind!

2 jul 2016, 00:07, AnoniemeHelper
7

Mijn tips:
- noten als tussendoortje (geroosterde ongezouten pindas, walnoten, hazelnoten, amandelen wat je ook maar lekkere noten vindt. Door de noten krijg je minder trek. Tenminste das bij mij zo)
- geen koekjes mee naar school, want dan eet je sws je koekjes. Als je ze niet mee hebt heb je er ook geen zin in. Werkt bij mij ook. Ik heb nooit eten mee voor in de kleine pauze, dus ik eet gwn brood met ham dan, is veel gezonder
- slaap goed, op een of andere manier wordt je minder snel 'dik' als je goed slaapt
- als ontbijt kan je ook yohgurt/kwark met muesli eten, of crackers met kaas.. Ik eet zelf altijd crackers met kaas, vind ik heel lekker

Straks is dit bericht nog te lang dus Succes! Ik hoop dat je er wat aan hebt

2 jul 2016, 16:07, X
8

@gezondmeisje
Fruitsap is NIET gezond!!!! Dat zal een gezond meisje toch wel moeten weten..

3 jul 2016, 08:07, mensje
9

@ X noten is niet mijn favoriet, dat heb ik waarschijnlijk van mijn vader.
goed slapen...:( daar ben ik niet zo goed in. soms val ik pas in slaap nadat mijn ouders naar bed zijn gegaan(wat vaak het geval is)
zelf eet ik ook bijna altijd crackers met kaas, soms iets anders, maar het is idd lekker!

@ AnoniemeHelper thuis hebben we ook dingen die we bijvoorbeeld (bijna) nooit eten. champignons bijv.
over vitaminen: ik slik vitaminen, maar dat is volgens mij voor vitamine c ofzo. nu doe ik dat niet, omdat het zomer is.

Dank jullie allemaal!

3 jul 2016, 19:07, Anoniempje
10

er is heus wel fruit of groente dat je lust.
vraag aan je ouders of ze willen helpen naar een groente dat je lust.
en ik hou bijvoorbeeld niet zo van om met andere mensen te sporten. dus ik ga elke week 2x hardlopen zo ben ik toch sportief bezig en hoef ik ook niet met andere mensen mee te sporten

5 jul 2016, 17:07, ikweetdatikdikben

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.