Ik krijg een pleeg broer en zusje

Heeey, ik ben een meisje van 12 jaar.
Laten we beginnen bij het begin,
Een vriendin van mijn moeder is ernstig ziek ze heeft kanker en we weten dat ze dood gaat binnen 2 jaar, zij heeft 2 kinderen, een meisje 11 jaar en een jongen van 14. Haar kinderen kunnen niet voor altijd naar hun vader want die drinkt heel erg veel en is gescheiden van zijn vrouw. Die kinderen weten niet waar ze heen kunnen. Na heel lang heeft mijn moeder bedacht dat we ze misschien kunnen adopteren, maar we zijn al met zn 5en bij ons thuis maar dan wordt het ket zn 7en...
Als de pleegzorg ons goedkeurt dan gaan ze waarschijnlijk bij ons wonen...

Ik zit hier best wel mee ; ik heb hun pas heel weinig gezien, we gaan dan opeens met zn 7en op vakantie, hoe zit het met douchen, wanneer komen ze?, het is dan heel druk in huis.

Hoe lijkt het jullie?

Xxx aannoonniieemm

1 jan 2017, Aannoonniieemm


Reacties

plaats reactie
1

lieve Aannoonniieemm dat is best erg als ik jou was zou ik met je ouders praten het is wel zielig maar kan je niet zeggen dat ze naar een vriend of vriendin vaak komen logeren
ik zeg doe je best lieve schat liefs Eva

2 jan 2017, 19:01, Eva
2

Ik snap dat het vervelend is dat je ze niet kent, maar je leert ze wel kennen. Misschien zijn ze niet de leukste mensen, maar ze hebben wel een zware tijd achter de rug. Ik zou wel met je ouders bespreken dat je er wat moeite mee hebt en of je ze misschien al eens kan ontmoeten, misschien helpt dat.

(Tis wel jammer dat als die jongen heel leuk is dat je broer wordt en je er niks mee kan🤔😂 maar dat wederzijds)

3 jan 2017, 10:01, Xoxo
3

Lieve Xoxo goed advies

3 jan 2017, 18:01, Eva
4

Heyx

Ik heb zelf 2 pleegzussen sins 6 jaar. Ik was eerst ook bang voor privacy schending (want je bent dat niet gewend mer anderen) maar het komt goed. Wij zijn nu met 6. Het is erg leuk! praat erover wat je denk wat tegen zal vallen. Het is helemaal niet gek om vol vragen te zitten en dat aan je ouders/moeder te zeggen! Dat heb ik ook gedaan en dat voelt opgelucht!

De reactie hier boven klopt trouwens totaal niet. Het is wat maar als je het écht niet zou willen mag het niet want je moet zelf een contract ondertekenen...

Het is soms lastig maar het heeft ook veel voordelen! Maak je geen zorgen en bespreek!

Xxx

4 jan 2017, 23:01, Lisa282

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.