ik kom veel aan zonder reden

hallo, ik ben de laatste tijd rond de 15 kilo (of iets meer) aangekomen en dat vond ik best raar, en nu probeerde ik de laatste 3 weken wat gewicht kwijt te raken door minder en gezonder te eten en nu stond ik 3 dagen geleden op de weegschaal en er stond dat ik 400 gram minder woog dan eerst en nu 3 dagen later ben ik 2 kilo aangekomen ookal eet ik nog steeds heel gezond en aan de weinige kant,
hoe kan dit? als ik heel ongezond eet kom ik juist niet snel aan
ik ben trouwens 14

3 aug 2019, anoniemmmiee


Reacties

plaats reactie
1

Heyy ❤️❤️❤️, drink je? Want ik geb gehoord dat je daarvan kan aankomen?
Of poep je minder dan normaal?
Liefs Eva.❤️❤️

5 aug 2019, 19:08, Eva🍱
2

Heey eva,
Ik drink niet, ben minderjarig haha, en ik poep denk ik gewoon normaal😂 niet erg erop gelet ofzo

6 aug 2019, 09:08, anoniemmmiee
3

Beste anoniemmmiee, zo veel kilo in een korte periode is niet gezond en ik raad daarom aan om naar de huisarts gaan(heeft geheimhoudingsplicht ook diëtist heeft het) Ik weet niet wat in jou ogen een heel gezond en aan de weinige kant voedingspatroon is maar voor een gemiddeld persoon is 2000 kcal per dag gezond, om te weten wat gezond voor jou is per dag kijk naar de schijf van vijf. Maar gemiddeld schommelen mensen 2 kilo. Maar sporten elke dag is ook belangrijk, ook is goed kauwen op eten voor meer verzadiging belangrijk en geduld hebben is van belang doordat afvallen soms jaren kan duren. Hier not wat andere oorzaken van gewichtstoename: Stress(misschien bezorgd je eigen leven veel stress), depressie,genen(wat zwaarder zijn kan in familie zitten),je slaaptroon(Iemand met slaapgebrek heeft meer honger en minder wilskracht om verleidingen te mijden, het is belangrijk om een slaaptekort te herkennen want een grote groep van de bevolking heeft het hier in Nederland), hormonen uit balans ( Om het in balans te brengen moet je gezonde(biologische) voeding eten, weinig stress hebben en een vast slaap ritme hebben en genoeg slapen en genoeg bewegen ook moet je geen hormoonverstorende stoffen gebruiken die in producten zitten dus bijv. geen chemische make up en andere cosmetica die niet natuurlijk is) let wel goed op want het etiket natuurlijk kan misleidend zijn) ,bepaalde aandoeningen of tumoren in het lichaam kunnen afvallen ook hinderen en ten slotte kan een niet goed werkende schildklier ook invloed hebben op jou afvalproces. Succes met gewicht kwijt raken. Ps ongezond eten hindert juist je afvalproces op lange termijn maar het licht er wel aan wat je eet en normale ontlasting is smeuïg en bruin van kleur en gemiddeld elke 1 of 2 keer per dag poepen of om de dag 1 keer poepen is normaal. Succes en zeg maar als je meer advies wilt.

6 aug 2019, 11:08, juliatje.
4

15 kilo is idd. wel wat veel. Over welke periode ben je dit gewicht aangekomen? Toch hoeft het niet per se iets negatiefs te zijn. Het kan zijn dat je eigenlijk te licht was en dat je lichaam 'een inhaalslag' maakte. Ook kan het zijn dat je vlak voor je groeispurt zit. Je lichaam houdt dan ook makkelijker energie vast. Dit om te zorgen dat het lichaam genoeg energie heeft tijdens je groeispurt (soort buffer dus).

Om er meer over te kunnen zeggen, hoor ik graag in hoeveel tijd je die 15 kilo bent aangekomen en wat je huidige lengte en gewicht is.

6 aug 2019, 22:08, Timo
5

Wat noem je gezonder? Belangrijk is zorgen voor een combinatie van complex koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment, zodat je je bij de juiste hoeveelheid verzadigd voelt. Matig met snelle suikers en de geraffineerde suikers beter links laten liggen. Teveel snelle suikers, zoals in fruit, zorgt voor insulinepieken, waardoor je eerder aankomt. Beter is dan bijvoorbeeld een bak volle yoghurt en muesli en een beetje fruit. Dan worden de suikers langzamer opgenomen.

4 mrt 2020, 15:03, Lucky

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.