IK KAN NIET STOPPEN MET ETEN

Hey,ik wil graag dieeten of gezond eten.Maar als ik nou eenmaal iets lekkers ziet,dan kan ik het niet volhouden en ga ik het toch opeten.Ik denk dan altijd:Ja,ik doe het morgen wel.Maar dan ga ik het morgen niet meer doen en geef ik het toch op.Plz geef tips

18 okt 2017, MeeuwenZijnGeweldig


Reacties

plaats reactie
1

Beloof jezelf een stuk taart of wat anders lekkers als je een week lang gezond eet. Als dat lukt dan kan je er 2 weken van maken tot je op een gegeven moment die weddenschap met jezelf niet meer nodig hebt, en anders dan moet je een andere manier zoeken om af te vallen. Sporten bijvoorbeeld (gember in je eten helpt bij afvallen ;) )

31 dec 2017, 17:12, Laura_2003
2

Probeer shakes, en zoek er een die je heel lekker vind deed ik ook en heb je ergens zin in drink je dat.

31 dec 2017, 22:12, Queen👑
3

Waarom jezelf nou belonen met ongezond eten? Beloon jezelf met een workshop parfum maken samen met vriendinnen/klasgenoten, of met een middagje shoppen of met filmpje met je vriendinnen (al dan niet in de bioscoop), of met een massage/scrub/welness-middag met je BFF (of je moeder, als je daar een goede band mee hebt), etc. etc. etc.

Beloon jezelf met belevenissen en leuke herinneringen, in plaats van met ongezond voedsel. Ongezond voedsel geeft je namelijk maar heel kort even een geluksmoment, maar zodra de nasmaak weggetrokken is uit je mond, verdwijnt dit fijne gevoel weer heel snel. Wat veel mensen dan doen is weer opnieuw iets ongezonds eten om dat fijne geluksgevoel weer terug te krijgen. Dit weten de fabrikanten van ongezonde dingen ook en die zitten letterlijk daarom met proefpersonen te testen hoe je dat 'dooreeteffect' zoals dit heet, kan optimaliseren. Zodat jij altijd de hele zak leeg eet, in plaats van de twee stuks die je gepland was om te gaan eten.

Deze fabrikanten maken ongezonde troep waar je dikker van wordt, je daardoor je gezondheid, je status en je uitstraling ondermijnt, wat je zelfvertrouwen uitholt en dit uiteindelijk je aantrekkelijkheid kapot maakt! Niet instinken dus. Hoe moeilijk het ook is, laat zien dat jij die verleidingen kan weerstaan, laat zien dat jij goed voor je lichaam (en daarmee voor je zelf) kan zorgen!

Wat hierbij helpt is om je mindset te veranderen. Niet van: "Oh wat jammer dat ik dit snoepje/koekje/chipje/cakeje/chocolaatje, etc. etc. moet laten staan omdat ik aan mijn gezondheid en mijn buikje wil denken." Maar: "Wat kan ik trots zijn dat ondanks alle verleidingen ik weer een dag deze ongezonde troep heb weten te weerstaan. Ik ben de powergirl die goed voor mijn lichaam mijn gezondheid zorgt, waardoor ik mijn uitstraling, status en daarmee mijn zelfvertrouwen en aantrekkelijkheid verbeter (of hoog weet te houden houden). Ik kan de hele wereld aan. Ik ben sterker dan deze ongezonde producten!

2 jan 2018, 23:01, Timo
4

@Timo je geeft hele goede tips hoor. Maar die workshops kosten dan weer geld en daar krijg je ook lekker eten aangeboden. En je mag best eens een koekje eten.

3 jan 2018, 09:01, 🐶
5

vraag aan je ouders of ze een beetje rekening willen houden met de boodschappen die ze doen. door geen ongezonde dingen in huis te halen maar juist meer keuze in gezonde dingen zodat je niet in verleiding komt om elke keer wat ongezonds te pakken. tuurlijk kan je af en toe wel wat zoets eten, of je maakt elke week gezonde snacks, bijv havermout koekjes, en die eet je dan wanneer je trek hebt.

3 jan 2018, 16:01, happy new year

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.