ik kan aan niets anders meer denken als eten...

hey, ik ben een meisje van 16. ik ben 178 en weeg 62,5 kilo(kan per dag wel 1,5 kilo verschillen). ik ben de laatste 3 maanden heel onzeker over mijn gewicht. ik denk contant aan eten. er zijn dagen dat ik letterlijk niets eet, terwijl ik andere dagen juist ongelovelijke eetbuien heb. ik weeg mezelf minimaal 2 keer per dag. Daarnaast heb ik een enorme bewegingsdrang.

ik wil gewoon stoppen met constant bezig zijn met gewicht en eten.

heeft iemand tips

alvast bedankt xx

23 jun 2018, girl16


Reacties

plaats reactie
1

Vertel het aan iemand en zoek professionele hulp... op deze site kun je er ook anoniem over chatten als je wil, in de avond tussen 16:00 en 21:00 van maandag t/m vrijdag. Op proud2bme.nl kun je ook eetlijsten vinden van een gezond eetpatroon. Hoe later je ermee stopt, hoe moeilijker het is. Succes...

23 jun 2018, 13:06, Vis
2

Hey girl16,

Wat goed dat je hier hulp voor vraagt!
Zoals Vis ook al aangeeft, hoe langer je hiermee rondloopt, hoe moeilijker die patronen doorbroken kunnen worden.

Je schrijft dat je perioden van niets eten afwisselt met eetbuien. Het niet eten veroorzaken deze eetbuien. Waar je het best mee kan beginnen is om een goed voedingspatroon aan te leren. Dit doe je het beste met behulp van een dietist. Een dietist kijkt samen met jou naar wat jij dagelijks nodig hebt qua voeding en helpt jou om weer een goede structuur in je eten te krijgen.
Daarnaast raad ik je ook aan om naar de huisarts te gaan voor een verwijzing naar een professional (coach of psycholoog) om te werken aan je zelfvertrouwen en zelfbeeld. Een eetstoornis is niet de oplossing voor je onzekerheid en maakt je alleen maar meer onzeker. Samen met een professional kun je kijken waar je onzekerheid vandaan komt en wat je daar aan kunt veranderen. Dat ben je dubbel en dwars waard. Jij hebt het volste recht om gelukkig en blij te zijn met jezelf!

Go find your happiness!

23 jun 2018, 14:06, Amyxx
3

Ik heb dit ook gehad heel lang. Bij mij werkte vooral om niet meer op de weegschaal te staan, mezelf weer alles toe te laten zoals rust en al het eten waar je zin in hebt. Plus goed voor mezelf zorgen. Hopelijk heb je er wat aan. Maar zoals hier boven al gezegt is. Altijd hulp zoeken. Dat is de sleutel tot het succes

24 jun 2018, 22:06, Ocha
4

Tip: doe de weegschaal ten eerste weg! Dit helpt kijk gewoon in de spiegel naar je lichaam en kijk dan of je het nog mooi vind! Ten tweede met beweging kan ik je niet helpen ik zit hier nu ook mee, maar de weegschaal wegdoen heeft mij in ieder geval heel erg geholpen! ( ook maak ik 1x per maand een foto in ondergoed en weeg ik me dan om mijn voortgang goed te kunnen bekijken!

24 sep 2020, 11:09, Zoe2005

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.