ik hou het zo niet meer vol!!!

hoii,

ik begin bij het ? begin. ik voel me al een paar maanden niet goed. als in ik zit gewoon niet lekker in mijn vel. ik maak ruzie met vrienden. ik hbe veel minder zin om iets te gaan doen. net zo als school. ik heb er gewoon geen zin meer in, geen zin om daar mijn vrienden tegen te komen, geen zin in dat ze me weer dingen gaan zeggen die me kwetsen. net zo als altijd maar ik kan het gewoon niet meer, aardig blijven, blijven lachen, recht op blijven lopen, gezellig doen. ik voek me gewoon niet fit. elke dag hoofdpijn, buikpijn, misselijk. maar het tegen iemand zeggen nee dat doe ik niet. wat kan ik hier tegen doen? hebben jullie tips

x. d

18 jun 2018, d.


Reacties

plaats reactie
1

Ik heb geen tips sorry.
Maar je bent zeker niet de enigen die daar last van heeft ik heb het ook.

xx

18 jun 2018, 16:06, eva(nee niet die eva)
2

Lieve d., dat is inderdaad heel naar. Heb het er met hun over, maar dan niet heel intens meteen. Of praat met de kindertelefoon.

19 jun 2018, 16:06, Eva🎆
3

Hey lieve D,

Wat naar dat je je zo voelt. Zo te horen ervaar je nergens meer plezier aan.
Hoewel je aangeeft dit niet met anderen te delen, is het wel erg belangrijk dat je dit wel gaat doen. Praat hierover met een volwassene, zodat jullie samen kunnen kijken wat de oorzaak is van je sombere stemming en hoe jullie dit kunnen verbeteren. Is er bijvoorbeeld iets gebeurd waardoor je je zo somber en lusteloos bent gaan voelen? Het is ook erg belangrijk om het aan je ouders te vertellen. Ook zij kunnen je helpen om je weer beter te gaan voelen.
Eventueel kun je naar de huisarts gaan voor een verwijzing naar een professional.
In de tussentijd kun je bedenken waar je vroeger wel heel veel plezier aan beleefde. Wat waren je hobby's en wat deed je in je vrije tijd? Ga dat weer oppakken. Naarmate je vaker weer de dingen gaat doen waar je vroeger gelukkig van wordt, ga je je waarschijnlijk weer iets beter voelen. Dus niet meteen opgeven na één poging, maar doe het een aantal weken en kijk dan wat het je gebracht heeft.

Hou je taai!

20 jun 2018, 09:06, Amyxx

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.