Ik heb overgewicht en wil afvallen + onzeker

Hey lieve mensen! Ik ben ceyda, 14 jaar en ik heb overgewicht. ik ben namelijk 1.63 en weeg iets rond de 72 kilo. Ik wil mega graag afvallen, maar ik weet echt niet hoe ik er aan moet beginnen. ik wil zo super graag een strak buikje , maar ik kan mij echt niet voorstellen dat dat ooit gaat gebeuren omdat het zo moeilijk is. Ik ben echt heel onzeker.. Ik moet zeggen ik heb een tijdje niet veel gesnoept maar de laatste tijd wel weer dus dat ga ik sowieso verminderen maar zijn er nog echt goeie tips om af te vallen? En hoe het met de beweging zit: Kijk eerst toen het lekker weer was liep ik elke dag wel maar nu met dit koude weer heb ik zo geen zin om in de kou te lopen, en naar de sportschool wil ik wel maar het is een beetje duur op het moment . HELP!! 😭

20 mrt 2018, xitsceyda


Reacties

plaats reactie
1

Lieve xitsceyda, ik heb wel wat tips.
1, Neem de trap, geen lift.
2, Drink veel water, thee, of met echte trek ranja.
3, En met je hond, bv binnen een spelletje spelen, als je die hebt.
4, Wees blij met kleine resultaten.
5, Eet bv als snoep de echt lekkere dingen in jou top 5 en niet de top 10.
6, Ga een keer iets leuks doen, dan val je ook af.
7, Ga niet niets eten, want zoals Timo ook typte, je komt er juist van aan. Je lichaam bewaart suiker en vet.
8, Weet dat niet alles echt is, en er ook filters zijn. En kleding waardoor je dunner lijkt.
9, Wees lief tegen jezelf.
10, Eet uit de schijf van 5.
Ik eet geen vlees, en viel niet veel af, misschien wel. Maar ook een ding, door kleding of fotoshop kan je ook dunner lijken. Niet alles is echt, en wees blij, en overdrijf niet. Liefs Eva.💜

20 mrt 2018, 20:03, Eva🥥
2

Ik weet precies hoe je je voelt. Een jaar geleden was ik 70 kilo en nu 54 kilo. Ik heb het niet op een slimme manier gedaan. Ik heb namelijk mijn eten uitgekotst en ik at weinig. Dat moet jij niet doen. Praat er met je ouders over en zorg er voor dat zij er ook op letten wat je eet enzo. De eerste dagen/weken is het lastig om minder ongezond eten te eten . Dat komt door een suikerverslaving die bijna iedereen wel heeft. Maar je zult zien dat het steeds makkelijker gaat. Kijk ook eens op de etiketten van eten. Naar caloriën en suiker enzo. Probeer vet te vermijden in eten. Probeer eens zero of light producten. Neem eens minder eten mee naar school en een grote fles water. Drink voor elke maaltijd een glas water om je eetlust te verminderen.
Er zijn speciaale trainings apps die je gewoon thuis kan doen op je kamer. Je hebt er geen apparatuur voor nodig. Bijvoorbeeld : ABS workout.

Heb je toch behoefte aan eten? Zoek afleiding door iets te dien wat je leuk vind. Bijvoorbeeld tekenen of ga de stad in om in winkels te kijken ofzo

20 mrt 2018, 21:03, Sidney
3

Het belangrijkste bij afvallen is je mindset veranderen. Niet van: "oh ik mag dit en dat niet meer eten", maar van "wat kan ik trots op mijzelf zijn dat het mij lukt om die verslavende ongezonde dikmakende troep, die heel veel anderen wel nodig hebben, te laten staan. Ik kan zonder. Ik ben er niet afhankelijk van. Ik kan gelukkig zijn, zonder continu extra's als koek, snoep, chips, cake, taart, ijs, frisdrank (ook light/zero), fruitsap uit pak, etc. etc., nodig te hebben." Ander voorbeeld: niet van "oh nou moet ik weer een trap lopen", nee zie dit bijvoorbeeld als: "wat fijn dat er weer een trap op mijn pad komt. Deze helpt mij mijn extra beweging mee te pakken, zodat ik mijn doelen weet te behalen en zo een betere versie van mijzelf kan worden." Positieve mindset en deze vervolgens ook lang volhouden, is heel belangrijk bij het afvallen en het slagen hiervan.

Verder: verander je routine. Ga vanaf nu een halfuurtje 's ochtends (buik)spieroefeningen doen voordat je naar school gaat, helpt enorm om snel centimeters kwijt te raken. Kan je gewoon in je kamer doen, hoeft niet eens iemand te weten als je dat niet wil. Je spieren trainen is namelijk veel belangrijker bij het afvallen dan cardio (rennen, lopen, steppen, roeien etc.). Pas ook je ontbijt aan wanneer je je routine omgooit: ontbijt vanaf nu met groente en eiwitten en het liefst niet meer met brood. Een boerenomelet, groentesmoothie of een salade zijn bijv. prima dagstarts!

Wees kritisch op je hoeveelheid extra's. Die heb jij niet nodig! Extra's zijn bedoeld om op speciale momenten samen écht van te genieten, niet om ze dagelijks 'uit gewoonte' weg te eten. Wanneer er dan zo'n speciaal moment is, eet dan ook extra's die je écht lekker vindt en voel je hier niet schuldig over. Op dat moment heb je ze dubbel en dwars verdiend!

Denk bij extra bewegen niet alleen maar aan die sportschool/ -club, maar juist ook aan het kleine bewegen:
- maak een extra grote wandeling met de hond (als je die hebt)
- rij of loop niet de kortste weg naar huis, maar zorg dat je 10. min omrijdt of omloopt. Die 20 min. extra beweging per dag doen wonderen!
- Als je vaak met een stadsbus of -tram rijdt, kan je ook een halte eerder uitstappen dan waar je moet zijn. Die laatste halte loop je dan. Ook dit helpt enorm.

Volgend jaar zomer vol zelfvertrouwen in een bikini! Een doel dat je makkelijk kan halen, als je wilt. Laat zien dat jij ook onderdeel bent van de nieuwe generatie die goed voor zichzelf zorgt. Wordt een betere versie van jezelf. Ook jij kan het! Ook jij kan een winnaar zijn. Succes!!

20 mrt 2018, 21:03, Timo
4

Hier wat tips
1 Vraag advies aan een huisarts,hij kan ook je vet omtrek meten dat is wel beter dan de bmi.
2Drink elke dag water (6 glazen)of thee(met geen suiker)
3Eet veel eiwitten ,het beste is ook elke dag bijvoorbeeld in de middag een bakje Griekse yoghurt.
4 Eet een paar in de week noten minimaal die zijn gezond voor je en vullen goed.
5 Hang een lijstje met positieve dingen op boven je bed en kijk er ook elke dag naar ,dat zorgt voor meer zelfvertrouwen.
6 Vervang wit brood door volkoren-bruin brood ,dat is gezonder en je zit er snel vol mee.
7 Vraag iemand om mee te doen met afvallen dan kunnen jullie elkaar helpen.
8 Probeer niet te lang te zitten achter elkaar ,dus probeer elk uur ff op te staan.
9 Zet ook gezonde dingen in het zicht en ongezonde dingen buiten jou zicht dan heb meer de neiging gezond te eten.
10 Al is er een keer een feestje ga dan niet overdrijven met teveel eten en probeer sterk te zijn erin en anders neem je zelf gezonde dingen mee.
11 Eet langzaam bij elke hap dus tot je bij elke hap niet meer kan kauwen(deze tip helpt echt)
12 Verminder je vleesverbruik als die volgens de schijf van vijf te veel is zo val je ook nog wat af.
13 Probeer ook 2-3 uur minimaal te wacht voordat je weer iets eet.
14 Neem altijd een bootschappenlijstje mee naar de supermarkt dan haal geen onnodige dingen.
15 Neem gezond beleg op je brood ,bijvoorbeeld fruit of groente.
Succes zeg maar als je nog meer tips wilt.

21 mrt 2018, 07:03, juliatje.

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.