Ik heb kanker! HELP ME!

Hallo geweldige forumgenootjes,
Ik wil even mijn verhaal kwijt.
Ik ben een meisje van 15, ik zit **** in de 5de klas. Twee jaar geleden kreeg ik last van erge vermoeidheid en duizeligheid, ik had moeite met kleine inspanningen en voelde me soms slap en duizelig na een spelletje. Ik ben naar een huisarts geweest en merkte dat de vragen naar mij en mijn moeder nogal serieus waren. "Heeft ze last van bloedverlies", "hoelang speelt dit al?" "Genezen je wonden?" Ik zat rustig op mijn stoel en beantwoorde de vragen mijn moeder had een gefronst voorhoofd en de dokter zag er zenuwachtig uit. Ik had de laatste tijd weleens een bloedneus en wonden die niet snel geneesden, maar had nooit gedacht dat fit ooit zou gebeuren. Ik moest bloed laten prikken en 2 weken later is mijn moeder gebeld door een kinderziekenhuis. Ik zag aan haar gezicht dat ze bezorg was en ze werd een beetje rood. "Ik kom er aan, moet Lisa mee?" Ik kon niet horen wat er geantwoord was. Mijn moeder hing op en omhelsde me. "Mam, wat doe je?" "We moeten gaan Lisa." Ik keek haar aan, haar ogen waren vochtigen haar hoofd was rood. We reden naar een kinderziekenhuis, ik werd in een wachtkamer geplaatst aar mijn moeder steeds ongeduldig en zenuwachtig opkeek als de deuropenging. Na 5 mensen mocht ik binnenkomen, wat ze toen zei veranderde mijn leven. Na een kort gesprek hoe het ging en of ik me goed voelde ging het over de uitslag van mijn bloedonderzoek. "Lisa, het zal lastig zijn en je zal goede hulp krijgen," ik keek even naar mijn moeder ze beet op haar lip om haar tranen te onderdrukken. "Maar je hebt leukemie." "Leuke-wat!?" Vroeg ik. "Bloedkanker." Ik verstijfde. Mijn moeder begon te huilen en omhelsde me. "Hoe.... wat?" Ik had duizend vragen maar kon niet praten. Ik had nog een gesprek over wat leukemie inhield en dat ik voorlopig niet naar school kon enz. Ik kreeg een kamer in het ziekenhuis en kreeg elke dag bezoek, van klasgenoten, famillie vrienden en kenissen. Nu, 2 jaar later heb ik nog leukemie, maar ik mag weer naar school kan sporten en geniet van het leven. Dit was mijn verhaal, ik hoop dat jullie begrijpen dat je er nooit alleen voor staat in moeilijke tijden ik ben altijd gesteund. Geniet van je leven! ❤️❤️ Ps. Sorry voor dit lange verhaal💞

15 jul 2019, Meisjemetkanker


Reacties

plaats reactie
1

Wat een verhaal maar heb heel veel respect voor je. Ik weet nu al dat je een sterke meid bent. En je hebt het verdient om weer te genieten en weer lekker te sporten.
Respect!✨❤️

16 jul 2019, 14:07, Mimianoxo
2

Dankjewel @Mimianxoxo, dat is super lief! Ik gun jou ook een fantastisch leven! 😘😘

16 jul 2019, 19:07, Meisjemetkanker
3

Wat ontzettend heftig zeg
Ik heb echt zo veel respect voor jou dat je dit hebt doorstaan
je bent een sterke meid
dit wens je niemand toe
Ik wens je echt een fantastisch leven toe!
Je verdient het❤️😘

21 aug 2019, 19:08, Mila
4

Thanks SUPERlieve Mila, 😍😍😍!

22 aug 2019, 20:08, Meisjemetkanket
5

Hooiiii
Ik wilde even zeggen hoe trots ik op je ben ondanks ik je niet ken. Terwijl ik dit verhaal aan het lezen was begonnen mijn ogen een beetje te tranen. Je bent zo sterk gebleven en dat is vaak moeilijk voor mensen maar het is jou gelukt!! Heel veel respect! Ik hoop dat je weer lekker kan genieten van alle dingen in het leven!
Xx liz

22 aug 2019, 22:08, Liz
6

Dankjewel Liz dat is zo aardig vandaag had ik de chemo dankzij jouw bericht voel ik me weer helemaal blij! ❤❤❤

24 aug 2019, 15:08, Meisjerkanker
7

Beste,Meisjerkanker wat heftig voor je! Ik wens je veel sterkte toe en ik wens je vooral een rustig leven toe. Mijn broer had zelf de ziekte van Hodgkin en zelf zag ik hoe de ziekte zijn leven beïnvloeden net zoals de jouwe. Hij is nu genezen maar wordt als een risico geval gezien doordat hij ziek was eigenlijk is de wereld niet eerlijk maar het is zoals het is en bij jou kunnen ze je ook bepaalde dingen weigeren genezen of ziek ik wil je daar voor waarschuwen. Maar sterkte

24 aug 2019, 21:08, juliatje.
8

Awh zoveel respect en liefde naar jou! Ik gun je al het geluk en kracht!! En heel mooi geschreven. 😭♡✰

25 aug 2019, 18:08, Eva♡
9

Lieve geweldige Eva, echt super bedankt jij verdient geluk en een prachtig leven! En Juliatje bedankt echt bedankt dat je me helpt en waarschuwt ik vind het zoiezo echt super fijn dat iedereen me hier steunt dat is echt geweldig! 😭💜😊 dus hierbij: Mimianoxo, Mila, Liz, Juliatje en Eva, jullie zijn fantastisch geweldig en gun jullie al het geluk van de wereld!

25 aug 2019, 21:08, Meisjemetkanker
10

Hallo lieve forumgenootjes,
Ik heb vandaag mijn uitslag voor de chemo, ik ging met mijn ouders en oudere broer naar het ziekenhuis, ik ben wel wat gewend.....als het "chemotijd" is gaat iedereen in huis zenuwachtig doen enzo, vet irritant! Mijn broer zat bij de deur, ik haatte die deur toen ik jong was er zat voor mijn gevoel niet meer achter dan ellende of hoop, zoals altijd hing er een bordje op: leukemie, mevrouw Stets
ik dacht en voelde dat alles goed ging, ik was kerngezond, voor zover ik wist was ik net als alle kinderen in de puberteit; nieuwsgierig, onzeker of zeker en bezig met plezier maken. Er is mij altijd verteld dat deze tijd de mooiste tijd van je leven is, toen ik de kamer binnen werd geroepen bleek dat echter onzin. "Dag meneer, mevrouw, hallo Lisa!" Mevrouw Stets begroette ons, ze glimlachte breed maar haar ogen haalde die blijdschap niet, jaar ogen waren somber en nerveus. Ze kwam al snel ter zaken en vroeg hoe het met me ging, ik zei dat ik kerngezond was en me top voelde, ze glimlachte en knikte maar het leek alsof ze de echte waarheid wilde uitschreeuwen. "Lisa, ik ben blij dat het goed gaat, heel blij, maar..." Ze zocht naar woorden en durfde mij, nog mijn ouders niet aan te kijken ze tikte zenuwachtig met haar vingers op de tafel. "Uit de chemo blijkt dat je nog maar 7 maanden hebt." Ze beet op haar lip en haar ogen werden vochtig. Er ging van alles door me heen. 7 maanden? Voor wat? Mijn leven? Mijn moeder snikte en mijn vader staarde me aan met rode ogen van verdriet mijn broer verstijfde en keek me aan, ik hoorde niks, heen gesnik van mijn famillie, geen stem van de dokter, geen gevoel in mijn lichaam, ik was verstijfd. Mijn ouders omhelzden me en mijn broer huilde. Ik staarde voor me uit en de woorden galmden door mijn hoofd: 7 maanden.... Ik begon spontaan te snikken, ik lig nu in mijn eigen ziekenhuiskamer, hier moet ik de komende week blijven.... Lieve, geweldige mensen, ik deel hier mijn verhaal en hoop dat anderen deze pijn nooit hoeven te lijden, hou van jezelf en iedereen waar je veel omgeeft doet dat ook! Dit was mijn verhaal.
Lisa! 💜

27 aug 2019, 21:08, Meisjemetkanker
11

Wat erg voor je! Ik wens je veel sterkte en steun toe en probeer zo veel mogelijk uit het leven te halen er zijn ook films gemaakt over mensen die niet lang te leven hebben misschien waard om te kijken? Maar ook nog veel sterkte met je familie.

28 aug 2019, 15:08, juliatje.
12

Dankjewel, juliatje💜!

28 aug 2019, 18:08, Meisjemetkanker
13

Mooi dat ik kon helpen. En het boek Bewust sterven van Marinus en het boek Sterven als een stoïcijn is misschien wat voor je.Het heengaan is niet moeilijk
het achterlaten des te zwaarder. Herken jij je hierin?

28 aug 2019, 21:08, juliatje.
14

Heel erg, bedankt voor je tip heb vandaag Bewust sterven gekocht, mooi boek. 💜

29 aug 2019, 21:08, Meisjemetkanker
15

Mooi dat ik kon helpen en veel sterkte en zeg maar als je meer tips wilt en mooi dat het boek bevalt.

30 aug 2019, 07:08, juliatje.
16

Hey allemaal, ik heb slecht nieuws, volgens onderzoek heb ik nog maar 6 maanden geen 7,

31 aug 2019, 09:08, Meisjemetkanket
17

Wat vervelend voor ik wens je veel sterkte toe. Hoop voor beterschap in je leven.

31 aug 2019, 10:08, juliatje.
18

Hey allemaal: upgrade! Ik ben vandaag gevraagd voor het schoolgala, ik mog (na heel veel smeken) mee! De dokter vind dat ik nu echt mijn leven moet lijden nu ik nog maar 6 maanden heb! Zoveel zin in, dw. Jongen die me vroeg is mijn crush dus was SUPER blij! Ik hoop dat het leuk word, sorry dat ik jullie telkens lastig val.

2 sep 2019, 21:09, Meisjemetkanker
19

Wat leuk voor je! en je valt mensen hier niet lastig anders zouden we het wel zeggen. Maar ik hoop dat je een leuke dag hebt! En veel plezier!

3 sep 2019, 07:09, juliatje.
20

Lieve meid,
Ik hoop dat je dit leest. Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, maar jou verhaal heeft me heel erg geraakt. Ik heb zelf een stiefbroer die ook op jonge leeftijd is overleden aan kanker, en ik weet hoe moeilijk het kan zijn. Ik wil van alles voor je doen maar ik weet niet wat. Ik hoop dat je zoveel mogelijk leuke dingen nog gaat doen de laatste maanden, en let us know voor meer upgrades. Ik zal voor je bidden ❤️
Xx meisje van 16

3 sep 2019, 20:09, Ik leef met je mee😘
21

Ik leef met je mee😘, je hebt mij nu zo geraakt dat ik bijna moet huilen, het feit dat je mij wil helpen en dat je me steunt maakt me zo blij! 😍😭! Love you all, love anyone who is there for me! 💜! Dankjewel allemaal! Trouwens hier een update: vandaag was mijn bestie jarig was echt leuk hadden party bij haar en mijn crush heeft me gekust! 😍! Ik heb zin in het gala! Ps. Ben morgen zelf jarig! Nog een keer: ik leef met je mee😘 zoveel bedankt love you en sterkte met je broer wat erg. 💜💜😘😘😭😭!

3 sep 2019, 20:09, Meisjemetkanker
22

Ik leef met je mee😘 , veel sterkte, hoop dat het beter word voor je en Meisjemetkanker fijne verjaardag en leuk dat je hebt gekust

4 sep 2019, 16:09, juliatje.
23

Maandagis het gala! Zin in! :)! Vandaag had ik een nieuwe check-up, en wat blijkt? Ik kan de komende 8 maanden leven zonder amdere nare situaties of nieuwe check-ups! De vorige test (die zei dat ik toch nog maar 6 m. Had inplaats van 7 m. Klopte dus niet!) ik ben dus de komende maanden kerngezond, ben super blij!

7 sep 2019, 20:09, Meisjemtekanker
24

Mooizo, dat is heel fijn dat je geen nieuwe check-up hebt!

7 sep 2019, 20:09, juliatje.
25

Thx, juliatje, 💜!

7 sep 2019, 20:09, Meisjemetkanker
26

bedankt💜

8 sep 2019, 07:09, juliatje.
27

Vandaaf was gala! Zooooo leuk! 😍 Ik heb nu officieel een relatie met mijn crush, alleen het idee dat ik nog maar een halfhaar net hem doorkanbrengen maakt me half depressief.........

9 sep 2019, 20:09, Meisjemetkanker
28

Wat leuk voor je, maar het is belangrijk nu te leven en niet in de toekomst. Maar je kan nog zoveel doen in die tijd dus geen zorgen!

9 sep 2019, 21:09, juliatje.
29

Hey allemaal, update. Mijn opa is vandaag overleden aan leukemie, hij was echt alles voor me....zal voorlopig wel echt slechtmet me gaan, dus misschien pas weer een update over een week......hij was de enige die mij begreep op het gebied van leukemie omdat hij het ook had.

11 sep 2019, 20:09, Meisjemetkanker
30

Wat vervelend voor ik snap dat je opa alles voor je is, veel sterkte maar iedereen gaat ooit dood. Hopelijk heeft hij niet veel geleden. Op kanker.nl kan je met lotgenoten over kanker praten als je er behoefte aan hebt.

11 sep 2019, 21:09, juliatje.
31

Hey allemaal, i'm back! Ik ben zo blij heb nog een halfjaar maar mijn leven is top! Ondanks de food van mijn opa. Maar Allen's is top end ik heb verkering met me crush! ❤

8 okt 2019, 20:10, Meisjemetkanker
32

Wat mooi voor je !

8 okt 2019, 21:10, juliatje.

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.