Ik heb een buikje

Ik heb een buikje en dikke bovenbenen ik schaam me er voor, want ik was 1 jaar geleden best dun. Ben in een jaar veel aangekomen 10 kilo niet normaal!! Maar je ziet dus overal een buikje en dikke bovenbenen in! Ik was 1 jaar geleden best wel sportief. Alleen nu niet meer ik kan niks meer goed volhouden! Iedereen zegt wat ben je aangekomen enzo! Laatst zei een familielid bij de verjaardag van Mn oma ben je aangekomen? Dit was een familielid die ik maar 1 x in het jaar zie ofzo! Ik had een jurkje aan wat best strak zat maar zo was het model! En later zei iemand lekker een buikje gekregen ik voelde me echt ongemakkelijk! Ik begon te beseffen dat ik heel veel was aangekomen! Tippssssss??

15 apr 2020, Qwertyuiop


Reacties

plaats reactie
1

Hoe oud ben je en wat is je huidige gewicht en lengte?

15 apr 2020, 20:04, D
2

Je kan het ook positief zien: kennelijk durft je familie je de waarheid te zeggen. Dat is een teken dat ze je serieus nemen. Maar wat veel volwassenen, zeker familie, durft niet eerlijk te zijn tegen kinderen en jongeren.

16 apr 2020, 11:04, Timo
3

Heey,

Ik heb een paar tips voor je;

- Reken je BMI uit via internet. Je kunt dan gewoon bij Google intypen 'BMI berekenen' en kijk eens wat daar dan uit komt. Er staan vaak wel tips bij. Misschien valt dan ook wel mee.

- Probeer elke dag een half uurtje tot een uurtje te wandelen. Met de hond ofzo, Of met je moeder/zusje/vader ofzo.

- Kijk op internet voor een home work-out voor beginners. Doe dit een minuut of 20 en dan 3 of 4 keer per week. Dit heeft mij ook geholpen. Ik het begin zul je veel spierpijn hebben, maar daar moet je doorheen breken.
Het hoeft niet veel te zijn.

Ik hoop heel erg dat ik je hiermee geholpen heb!

Groetjess!!

16 apr 2020, 16:04, guppie de gup
4

Hi, dankjewel voor de tips ik wandelde sws elke dag al ongeveer 20/30 min met mijn hond ook wel eens langer of vaker. Ik ben trouwens 13 165 ongeveer en 64,8 kilo....🥺👉🏻👈🏻 X

16 apr 2020, 17:04, Qwertyuiop
5

Hey topicstarter je weegt iets te veel voor je lengte je bent 3 kilo te zwaar maar dit komt waarschijnlijk doordat je nog in de puberteit zit en je nog gaat groeien!

17 apr 2020, 00:04, S
6

Hi @s ik ga niet meer zolang groeien denk ik want iedereen in mijn familie is klein. En ik ben al 2 jaar ongesteld dus ja toen was ik ongeveer 1,50 dus ik ben al 15 cm gegroeid ik kan altijd nog langer worden natuurlijk! Maar ik groei volgensmij in de breedte in plaats van in de lengte😂😭 ik weeg nu 65,4 ik kom elke dag maar aan het wordt steeds erger! Het valt heel erg op ik ben niet heel lang ofzo en iedereen in mijn familie kan haast alles eten zonder aan te komen. Dus ik ben nu echt dik. Ik heb een zus van 15 en zei is zelfs lichter ze weegt 60 en ik voel me echt dik ik heb een dikke buik en ja help wat moet ik doen! En Corona helpt ook niet mee!

17 apr 2020, 14:04, Qwertyuiop
7

In dat geval zijn er meer mensen in je familie te zwaar? Vind je het zelf heel vervelend en zit je buik je in de weg want anders zou ik gewoon kijken of je op gewicht kunt blijven en wat wijdere kleren te kopen.

17 apr 2020, 16:04, S
8

Hoi,
Je kunt ook een koolhydraten arm dieet volgen. Dat heeft mijn moeder ook gedaan n het helpt echt. Eet meer groentes en vlees en laat de aardappels, pasta (spaghetti, lasagne, macaroni enz...) en brood liggen. Ook vet eten zoals patat en chips is koolhydraat rijk. Probeer dit eens een maand of 2 tot dat je vind dat je een mooi gewicht hebt. Daarna kun je het weer heel langzaam opbouwen.
Veel succes ermee en liefs!
Groetjess!!

17 apr 2020, 17:04, Guppie de Gup
9

Voeding is voor 50% bepalend voor je gewicht, sporten en bewegen voor 30% en rust, ontspanning en slaap voor 20%. Alle drie moeten in evenwicht worden gebracht om effectief af te vallen. Ga dus niet (elke dag) extreem sporten. Hierdoor ervaart je lichaam heel veel stress en stressvorming leidt tot vetopslag. Van te veel en te intensief sporten kan je dus juist dikker worden, i.p.v. afvallen!

Qua voeding spelen de koolhydraten een belangrijke rol. De ongezonde koolhydraten (suiker, bloem, witte rijst, 'normale' aardappel, 'normale' witte pasta, etc.), kunnen enorme dikmakers zijn. Alleen al het sterk verminderen van suikers (koek, snoep, chips, cake, taart, ijs, frisdrank - ook light/zero! en bijv. fruitsap), kan al heel veel helpen. Al deze bovenstaande extraatjes moeten niet in je dagelijkse routine zitten. Waarom elke dag een suikerrijk toetje, zoals vla, vruchtenyoghurt, pudding, chocomousse, etc. na het eten? Waarom altijd die suikerrijke Liga, Sultana of bijv. plak ontbijtkoek mee naar school? Waarom altijd dat glas frisdrank of fruitsap als je uit school komt? Dit zijn allemaal dikmakende extraatjes, die je gezondheid en geluk negatief beïnvloeden. Doorbreek dit soort gewoontes! Extraatjes zijn bedoeld om op speciale momenten samen écht van te genieten, niet om ze dagelijks/heel vaak 'uit gewoonte' weg te eten.

Hier nog wat andere afvaltips:
- Sla geen maaltijden over. Van te weinig gezond eten, word je juist dikker.
- Eet bij iedere hoofdmaaltijd eiwitten, liefst niet te veel uit dierlijke bronnen. Eiwitten zijn belangrijk voor je spieren en geven ook lang een vol gevoel (verzadiging), waardoor je niet na een uur weer honger hebt.
- Eet bij je ontbijt altijd groente en eiwitten dus.
- Eet twee tot drie keer per week een portie goede vetten (avocado, vis, noten, zaden, etc.). Een beperkte hoeveelheid goed vet maakt je niet dikker, integendeel: het helpt je juist om het slechte vet in je lichaam makkelijker te verbranden!
- Eet bij je ontbijt geen koolhydraten uit granen (brood, havermout, cornflakes, muesli/cruesli etc.). Ook geen koolhydraatrijk (suikerrijk) fruit bij je ontbijt. Koolhydraten in de ochtend verstoren processen in je lichaam, waardoor je vetverbranding wordt verminderd en je hierdoor dus de hele dag minder energie verbruikt dan mogelijk. Dit kan zich ook uiten in vermoeidheid overdag en/of het 16.00 uur Cup-A-Soep danwel snackmomentje. Door geen koolhydraten in de ochtend te eten, voorkom je dit inkakmoment rond 16.00 uur (en daarmee inname van onnodige suiker-, ongezond vet-en/of zoutrijke voeding).
Succes!!

17 apr 2020, 18:04, Timo
10

Beste, Qwertyuiop hier wat tips
Tip 1 drink minimaal 1.5 liter water per dag zodat je niet uitdroogt ook stilt het de honger.
Tip 2 Ga geen light producten nemen, die zijn niet beter dan gewone producten.
Tip 3 Eet zonder afleiding van bijv. Telefoon.
Tip 4 Beloon jezelf om de tijd met non food producten.
Tip 5 Zoek gezonde recepten op internet op.
Tip 6 Maak een sport en eetplan.
Tip 7 Bedenk een realistisch afvalplan Bijv. 1kg per maand
Tip 8 Beweeg elke dag minimaal een uur.
Tip 9 Eet niet meer dan 6 keer op een dag en niet minder dan 3 keer per dag.
Tip 10 Hang een motivatielijst boven je Bed.
Tip 11 Zoek een sport die bij jou past bijv. Skaten, yoga,joggen of voetbal.
Tip 12 Zit niet langer dan een half uur achter elkaar, maar probeer elk half uur een blokje om te lopen
Tip 13 Zet gezond voedsel in het zicht en ongezond voedsel uit het zicht.
Tip 14 Weeg je max 1 keer per dag tot 1 keer in week in de ochtend om te zorgen dat je niet te erg met gewicht bezig bent. 
Tip 15 Lees goed etiketten van producten om achter te komen of een product gezond is, suiker heeft bijv. Heel veel namen. Succes en zeg maar als je meer advies wilt.
*
Tip 17 Vraag je ouders gezond te koken.
Tip 18 Maak je ontbijt van te voren klaar om snacken te voorkomen.
Tip 19 Eet zo veel mogelijk verschillend om gezond eten leuk te maken.
Tip 20 Eet zo min mogelijk bewerkt.
Tip 21 Eet fruit in plaats van smoothies.
Tip 22 Doe aan krachtraining(Wel ben je in groei dus wel voorzichtig doen)
Tip 23 Eet samen met je familie zo verkom je dat je alleen vreetbuien gaat hebben.
* Dit bericht is aangepast door de moderator.

19 apr 2020, 10:04, Juliatje.
11

Hey,

Lukt het afvallen een beetje ?
Veel succes x

28 apr 2020, 13:04, Girllll

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.