IK HEB ADVIES NODIG OVER ONGESTELD

hoi:(
ik ben 12 en heb al 1 jaar witte afschijding in mijn onderbroek. ik ben echt bang dat als ik na de zomervakantie naar de middelbare ga dat ik dan voor de eerste keer ongesteld word en doorlek!
ik weet niet wat ik moet doen:((((

xxx
een girl!

14 apr 2020, 12jarigegirl


Reacties

plaats reactie
1

Heeyy, maak je echt geen zorgen het eerst erg schrikken, maar later wordt het wel wat minder erg nou ja dat had ik dan! Zorg dat je altijd wat maandverband/ tampons in je tas hebt! Als je er echt heel bang voor bent kan je ook inlegkruisjes elke dag in je onderbroek doen als je het wordt dan lek je niet meteen door!
Bedenk je bent vast niet de enige in je nieuwe klas misschien zijn er meisjes uit je klas waar je nu in zit het zelfs al wel! Als je vragen hebt stel ze!!
Xx - Ariana🧡🧡

15 apr 2020, 17:04, Arianaxx
2

Hoi, ik krijg nu al drie dagen bruin spul in mijn onderbroek. Ik weet niet goed wat ik moet doen. Op de ene site lees ik dat je ongesteld ben geworden, maar ik weet dus niet of dit waar is. Klopt dit?

15 apr 2020, 20:04, Anoniem
3

Hey Anoniem,
Ik heb begrepen dat als het echt zeg maar bruine afscheiding is dat het niet heel lang zal duren dat je ongesteld kan worden. Maar het kan ook opgedroogd bloed al zijn, want dat heeft ook een donkere kleur.
Xxx Anoniem❤️

30 jun 2020, 22:06, Anoniem❤️
4

12jarigegirl
Ik snap dat je vang bent maar de eerste keer is het echt niet veel maar meestal een paar druppels iniedergeval dat had ik
Als je echt heel bang bent kan je natuurlijk elke pauze naar de wc gaan want dan kom je er wel optijd achter maar ik denk niet dat dat nodig is.
Maak je vooral geen zorgen en neem altijd maandverband of tampons mee. Xx
Anoniem
dat bruine spul is hoogstwaarschijnlijk bloed want het is bij veel meiden zo dat de eerste keer bruin is. Doe gewoon maandverband in (Ik zou geen tampons doen voor de zekerheid want het is heel slecht als je tampons in doet als je niet ongesteld bent) en als het dan nog een paar dagen zo blijft en dan stopt ben je ongesteld als je dan word je het waarschijnlijk weer. Veel succes met je verdere leven als " vrouw" Xx

6 jul 2020, 00:07, Anoniemxx
5

De kans is wel aanwezig dat het kan gebeuren. Ik had toen ik 11 en een half was voor het eerst afscheiding. En nu ben ik 13 en een half en ben 3 maanden geleden voor het eerst ongesteld geworden. De eerste keer lek je niet meteen door ( tenminste had ik ) ik had zo weinig dat ik niet eens maandverband droeg en om de 3 uur het ff wegveegde met wc papier. Ik praat er nu heel open met mijn moeder over. Want als het goed is word elk meisje/vrouw ongesteld.

11 aug 2020, 21:08, Héhé

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.