Ik haat mijn leven en ik weet niet waarom

Ik heb in mijn hele leven veel drama meegemaakt en ik heb net een hele zware tijd achter de boeg maar nu is het zegmaar voorbij maar tijdens die zware tijd (pesten, buitensluiten, depressie), was ik heel ongelukkig en haatte ik mijn leven heel erg en nu is het zegmaar gewoon weer goed maar soms voel ik me nog steeds super ongelukkig zonder dat er iets is gebeurd ofzo en ik weet niet waarom maar dan krijg ik het gevoel dat ik niet meer wil leven etc en ga ik veel te veel denken enzo en ik weet niet waarom ik dat doe of hoe ik er vanaf kom help me pls

20 dec 2018, Ongelukkig


Reacties

plaats reactie
1

Hey ongelukkig,

Zo te lezen voel je je flink ellendig en wanhopig maar weet je niet hoe je dat moet veranderen.

Ik vind het erg verdrietig voor je dat je zoveel drama meegemaakt hebt en dat je je nu zo nu en dan nog steeds zo ellendig voelt.

Ik weet niet of je hulp hebt gehad hiervoor, of dat je ouders, vrienden/vriendinnen of andere mensen er vanaf weten dat jij je zo ongelukkig voelt soms? Ik denk dat het erg goed voor je zou zijn als je hierover zou gaan praten met mensen die je vertrouwd. Of dat je hulp zoekt via de huisarts.

Daarnaast is het denk ik goed voor je om vooral de dingen te doen die je leuk vind, bijvoorbeeld hobbies, sport, afspreken met vrienden/vriendinnen, lezen, knutselen... wat je maar leuk vind.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en dat je gauw hulp en steun zoekt van je ouders, vrienden of iemand anders. Blijf hier niet alleen mee rondlopen!

Liefs, Amy

21 dec 2018, 08:12, Amyxx
2

Hee,

Ik wil zeggen dat je mag huilen, je kan met een vertrouwenspersoon praten. Dat helpt, heb hetzelfde meegemaakt. Ik ben nog altijd aan het ‘throwbacken’. Ik was aangereden en voelde me niet goed meer. Ik deed aan kickboksen en turnen op hoog niveau en toen kon het opeens niet meer. Mn uitlaatklep was weg en was aan het stressen. Ik was zo weg met mn hoofd dat school slecht ging. Ik probeerde van alles maar niks was genoeg. Ik ben nu over de moeilijke periode heen, maar huil wel nog vaak. Naast mn verhaal te vertellen ga ik nu verder met tips🤷🏻‍♀️

1. Ga met je vrienden om, meestal vergeet je alles
2. Ik weet niet of je gelovig bent maar ik ben moslim, ik bid en kom dan tot hele kalme rust.
3. Ga naar iemand toe die je kan helpen, psycholoog bv
4. Houd je buiten ruzies of discussies met iedereen, je
moet je gewoon focussen op je eigen leventje. Dit is misschien het moeilijkste, ik kon er nooit tegen als iemand 1 van mijn vrienden uitschold of uitdaagde, ik ging altijd protecten,, 🤷🏻‍♀️ Ik vond iedereen belangrijker dan mezelf. Nu ik dit op schrijf heb k een brok in mn keel!😳

Ik hoop heel erg dag het goed gaat x

25 dec 2018, 10:12, Die ene die het zegt

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.