ik haaaaat mijn lichaam

Ik ben een meisje van 17 en de laatste tijd is me opgevallen dat in een haat ontwikkel voor mijn lichaam. Mijn BMI is 19,8 dus ik heb een gezond gewicht, maar ik haat het dat mijn bovenbenen zo dik zijn en mijn onderbeen en enkels zo dun zijn. Ik ben al heel de quarantaine workouts aan het doen maar ik krijg dat bovenbeenvet maar niet weg. Mijn mama heeft het ook en zij krijgt het ook niet weg.
Ik ben radeloos, ik voel mij zo slecht omdat ik alles probeer maar niks lukt :(

9 mei 2020, justmexoxo


Reacties

plaats reactie
1

Hey @justmexoxo wat vervelend voor je! Maar je hebt deze haat laatst pas ontwikkeld toch? Waarom nu opeens? Wat vind je zo lelijk aan je benen? Want vroeger was deze haat er niet... probeer je eens in te denken hoe het toen was... misschien helpt dat?

9 mei 2020, 18:05, me
2

Vet op je bovenbenen is het moeilijkst te verbranden voor vrouwen.

Door veel kruisbloemige groenten (kool, spruitjes, broccoli, radijsjes, etc.) te eten, kan je je vetcellen op je bovenbenen makkelijker ‘losmaken’, waardoor deze veel gemakkelijker te verbranden zijn. Voldoende vetverbranding en bloedtoevoer naar de benen (Squads, lunges, legg presses, jumping jacks, etc.) blijft uiteraard een belangrijke randvoorwaarde, maar door voldoende kruisbloemige groenten te eten kan de effectiviteit van je inspanningen voor je benen duidelijk verbeteren.

Albert Heijn heeft bijvoorbeeld snoepradijsjes in hun assortiment (bij de snoeptomaatjes). Een makkelijke manier om buiten je hoofdmaaltijd om extra kruisbloemige groente binnen te krijgen en zo de vetopslag op je benen makkelijker te verminderen.

9 mei 2020, 21:05, Timo
3

...ook kan je natuurlijk een salade maken op basis van kool, witte kool of savooiekool bijvoorbeeld. Een salade hoeft niet altijd als basis sla te hebben. Kool is hier ook prima voor geschikt. Door dit te doen verhoog ook weer je inname van kruisbloemige groenten.

9 mei 2020, 21:05, Timo
4

@me Ik heb filmpjes bekeken op youtube over iemand die dagelijks workouts doet en ik ben haar vlogs beginnen te volgen. Ik zag hoe ze ging hardlopen en ze droeg een legging en haar benen zagen er zo mooi uit. Ik heb laatst al mijn leggings weg gedaan omdat ik mijn lichaam er echt niet mooi in vindt :( Ik vind het in een jeansbroek helemaal niet erg, maar wel in een legging, korte broek of bikini. Dat heeft me heel onzeker gemaakt denk ik

10 mei 2020, 16:05, justmexoxo
5

@Timo Helaas heb ik problemen aan mijn knieën waardoor ik heel veel oefeningen niet kan doen (eigenlijk alle oefeningen waarmee ik staand door mijn knieën ga geven me klachten). Ik kan dus helaas geen squads en lunges doen.
Super bedankt voor je tips!! :)

10 mei 2020, 16:05, justmexoxo
6

Hoi!

Ik ben 12 en wil graag mijn buik- en been vet proberen te verbranden. Wat je bv kan doen (net zoals ik) is gaan joggen of hardlopen. Daar door gaat het vet bij je benen sneller weg.
Ik hoop dat je er iets aan hebt!

Liefs, Ella 🥰

13 mei 2020, 09:05, Ella
7

Ik geloof in een andere manier van zelf liefde naar je lichaam. In plaatst van je lichaam aanpassen, pas ik mijn kleding aan :) Afvallen op specifieke locaties is lastig en soms niet eens mogelijk. Juiste kleding kopen gaat stukken makkelijker en hoef je geen gekke dingen voor te doen of te eten.
Bovenbenen zijn erg lastig. Als je zegt dat je het alleen in leggings, korte broeken heb, zou ik zeggen probeer een jurk of rok! Dat sluit niet tegen je been dus je kan de vorm niet zien! (in comfort kan je er shapewear in een ruime maat onder doen, dat trekt alles mooi glad en heb je een broekje dus ziet niemand je ondergoed :) )
Zeg je nou ik wil echt geen rok of jurk, shapewear werkt prima! Als je een goede maat heb, zit dat echt goed.
Dus ik zeg pas je kleding aan en niet je lichaam. Blijf vooral gezond! En korte broeken zijn toch bedacht door de duivel, daar krijg je alleen maar van die rode bultjes tussen je benen van.

13 mei 2020, 14:05, Auriane
8

Bedankt voor de tips!!!!!

14 mei 2020, 08:05, justmexoxo

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.