Ik geraak niet van Boulimia af

Ik ben sinds mijn 15e obsessief met eten bezig. Het begon met anorexia, na een "slechte" behandeling ben ik van de ene stoornis in een andere gerold, namelijk boulimia. Ik kamp hier nu al 3 jaar mee. Ik heb iedere dag eetbuien (geen relatieve, maar absolute: 3 stokbroden, ijsbak, frieten, 3 chipszakken is geen uitzondering) . Ik ga naar een psycholoog maar niets lijkt me te helpen. Iemand ervaring / advies? Ik ben er fysiek en mentaal doorheen en weet me geen raad meer. Mijn dichte omgeving weet het, maar ik kan hen ook niet iedere dag ermee belasten. Ookal spookt het iedere seconde in mijn hoofd en beïnvloedt het mijn studies + sociaal leven.

29 mrt 2017, Bloem


Reacties

plaats reactie
1

beste bloem probeer er toch met een vertrouwd persoon over te praten. hoe moeilijk het ook is wees ook blij met vooruitgang hoe klein het ook is en probeer het stemetje in je hoofd te negeren. hoe moeilijk het ook is wat je doet kan ook nare gevolgen voor later te hebben bijv. haaruitval,onvruchtbaarheid,flauw vallen en nog meer nare gevolgen. ik ben er ook voor je op dit forum probeer ook een keer iets leuks te doen zodat je afgeleid bent. ook is er concentratie muziek op Youtube waarbij het kan helpen om je beter te concentreren. succes met je eetstoornis ps je kan ook in zoon praatgroep gaan voor eetstoornis mensen groetjes juliatje.

1 apr 2017, 09:04, juliatje.
2

Beste Bloem,

Wat enorm naar voor jou! Hoe dan ook er zijn genoeg mensen die je willen helpen, ook al zie jij dat waarschijnlijk op dit moment niet. Dat je af en toe een metal break down momentje hebt ken ik als geen ander.
Ik weet dat ook hoe je je voelt. Maar geloof mij er zijn altijd mensen die ECHT 100% naar JOU willen luisteren. Omdat ze om je geven.
Ook al ben je nu al 3 jaar bezig. Je moet er altijd voor gaan. En weet je kan pas geholpen worden als jij dat ook met 200% wil. Als jij het namelijk niet wil kunnen zij ook niks. Jezelf hellemaal loslaten is natuurlijk ook moeilijk. Maar begin met een goede vriendin! of een docent die JIJ vertrouwt.

Ik heb er ALLE vertrouwen in. Ik ken het probleem en bij mij is het na 5 jaar ook goed gekomen.

X sterre

2 apr 2017, 20:04, sterre

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.