Ik eet niks.....

Hallo lieve forumgenootjes,
Ik ben een meisje van 10, en ik heb een probleem. Ik eet haast niks, elke ochtend eet ik of een cracker of niks. Meestal eet ik niks. Ik drink een heel klein beetje melk, mijn moeder zegt ook dat ik meer moet eten maar het lukt niet. Ik ben heel dun, klein en licht. Het is nogal lastig want ik wil niet langer niks eten ik wil aankomen omdat ik ongezond dun ben. Ik heb hier heel veel last van en ben nogal onzeker vroeger (maandje geleden) kreeg ik vaak opmerkingen over mijn lengte van jongens uit mijn klas het was niet pesten en het was grappig bedoeld ik kon er ook om lachen en accepteerde het omdat doe jongens allemaal gewoon heel aardig zijn, alleen nu ik er aan terugdenk word ik onzeker. Iemand tips om me weer gezond te voelen? 💞 Zou ik heel fijn vinden! 💙

6 jul 2019, Onzekermeisje!


Reacties

plaats reactie
1

Weinig eten is echt niet gezond hier de gevolgen:
Je lichaam gaat spieren afbreken voor jou energie. Dit leidt tot verlies van spiermassa, verlies van kracht en je voelt je hierdoor sneller moe.
Je gehele metabolisme vertraagt met ongeveer 20-30%. Je lichaam gaat dus minder verbruiken. Hierdoor gaat het afvallen na een tijdje minder snel waardoor je telkens steeds minder moet gaan eten voor hetzelfde effect.
Er blijven te veel afvalstoffen in je lichaam achter door de afbraak van onder andere spiermassa. Je kunt daar hoofdpijn van krijgen en misselijk van worden ook.
Je schildklier gaat ook in een spaarstand werken waardoor je metabolisme nog meer vertraagt ook.
Door te weinig eten krijg je ook minder vocht binnen waardoor je kunt uitdrogen, dit kan nierfalen tot gevolg hebben!
IJzertekort kan leiden tot bloedarmoede.
Je kunt last krijgen van vochtophopingen door te veel afvalstoffen en te weinig vocht in je lijf.
Tekort aan vezels en vocht kan leiden tot darmproblemen en een zeer slechte stoelgang.
Tekort aan vitamines en mineralen kan leiden tot droog haar, breekbare nagels en haaruitval bij jezelf.
Tekort aan calcium en vitamine D kan leiden tot botafbraak.
Een te lage bloeddruk met als gevolg hartritmestoornissen of een hartinfarct. Je merkt dit ook als je opstaat doordat je zeer duizelig wordt.
Op de lange termijn kun je last krijgen van minder goed functionerende organen vanwege tekorten en dat is gevaarlijk.
Dus genoeg eten is van belang daarom is de beste keuze een arts raad plegen. Maar bedenk wel dat je aankomen uit jezelf moet doen en niet vanwege druk uit de omgeving. En de meeste crackers zijn ongezond dus ik raad aan om gezonde crackers te eten zoals:Wasa volkoren of zuurdesem rogge crackers,Fjord Volkoren Rogge crackers,Dr. Karg's Crackers Classic 3-zaden ,Rude Health Boekweit en zwarte bonen crackers en Crackers meerzaden van Bolletje. Maar bij onzekerheid kan je altijd een training volgen of hulp boek voor onzekerheid lezen om meer zeker over jezelf te zijn. Maar vraag je ouders om steun bij het aankomen, want nu laten ze je alleen rot voelen. Maar heb wel een doel bij aankomen en heb geduld, want dit kan een moeilijk en lastig proces zijn want je gaat begaan. succes en zeg maar als je meer tips wilt en Ps het kan ook in je genen zitten of een aandoening zijn dat je ondergewicht hebt.

6 jul 2019, 16:07, juliatje.
2

Dankjewel @juliatje! Ik ben al bij een huisarts geweest, ik heb toen bloed laten prikken en wacht al 2 weken op de uitslag. Ik denk dat ik bloedarmoede heb, wat zijn daar de kenmerken van! P.S heel erg bedankt! 💞

6 jul 2019, 21:07, I ❤ Harry Potter
3

Sorry, ik noem mezelf meestal I ❤ Harry Potter alleen nu onzekermeisje! Dus ja....

6 jul 2019, 21:07, Onzekermeisje/I ❤ Harry Potter
4

Dankje, Oh geeft niet hoor, mij maakt het niet uit welke naam je gebruikt. Maar 2 weken is wel lang wachten, ik hoorde die test binnen een uur. Je kan het ook online testen: Wanneer je een bloedtest bestelt, moet je zelf een bloedmonster afnemen en die opsturen naar een laboratorium dus. Maar zelf zijn die niet altijd betrouwbaar, veder heb je nog van die zelftesten die je in de winkel kan kopen waar je op tekorten kan testen denk aan kruidvat. Maar misschien ben je wel ergens allergisch voor? De kenmerken voor bloedarmoede zijn:
een bleek gezicht;
bleke lippen;
erge vermoeidheid;
koude handen en voeten;
duizeligheid en kortademigheid, zelfs na een kleine inspanning;
oorsuizingen en hartkloppingen.
lusteloosheid
hoofdpijn
Scheurtjes in de lippen
Snel ziek
Maar zelf als je gewoon bloedarmoede op firefox opzoekt dan vind je genoeg sites met info hierover.

7 jul 2019, 09:07, juliatje.
5

Oké, ik heb deze kenmerken allemaal!!!

7 jul 2019, 09:07, I ❤ Harry Potter
6

De kans is dan groot dat je het hebt, ik raad aan om dan de juiste voeding tot je te nemen en vergeet niet 1.5 liter water per dag te nuttigen. Neem bij elke maaltijd groenten en/ of fruitsoorten die rijk zijn aan vitamine C (citrusvruchten, kiwi's, bessen, aardbeien, paprika) daardoor neemt het lichaam ijzer gemakkelijker op bij jou.Veder: combineer je maaltijden niet met koffie of thee; deze belemmeren de ijzeropname. Ten slotte: Combineer je maaltijden niet met alerlei zuivelproducten, deze belemmeren de ijzeropname. Neem ze dan tussen de maaltijden door. Succes en zeg maar als je meer advies wilt.

7 jul 2019, 10:07, juliatje.
7

Dankjewel @juliatje! 💞

7 jul 2019, 12:07, I ❤ Harry Potter
8

Dankjewel I ❤ Harry Potter

7 jul 2019, 13:07, juliatje.
9

Ik wil best groenten en fruit eten maar ik heb gewoon moeite met eten.....

7 jul 2019, 21:07, I ❤️ Harry Potter
10

In vlees zit ook veel ijzer!

8 jul 2019, 17:07, 👀
11

Ben vegatariër.......

8 jul 2019, 20:07, I ❤️ Harry Potter
12

Tja...
Hoe lang al? Want voor een kind is dat best wel slecht voor je.

8 jul 2019, 21:07, 👀
13

8 maanden

9 jul 2019, 09:07, I ❤️ Harry Potter
14

Het klopt niet dat vegatariër zijn slecht is voor een kind eigenlijk is vlees juist slecht voor je(meer dan 500 gram per week) Een gezond vegetarisch voedingspatroon dat is juist gezonder.

25 jul 2019, 10:07, juliatje.
15

Probeer hulp te zoeken, als het echt niet lukt om aan te komen kan het gevaarlijk zijn.
Echt, ik wens je al. Het Suc6 van de wereld meid😘

2 jan 2020, 01:01, ... Anoniem...
16

Heyyyy, allemaal! Het is inmiddels al een tijdje dat ik op dit forum heb gezeten. Ben inmiddels 11, en ben veel gezonder geworden! 😊! Ik heb de uitslag nu al bijna een jaar of zo, en ik had gelukkig geen bloedarmoede. Iedereen, bedankt voor jullie steun! ❤️! Liefs!

23 jul 2020, 22:07, I ❤️ Harry Potter
17

mooi I ❤️ Harry Potter !

24 jul 2020, 12:07, juliatje.
18

Thx, @juliatje! ❤️

24 jul 2020, 18:07, I ❤️ Harry Potter

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.