Ik durf het niet tegen mijn ouders te vertellen

Heyy💛
Ik ben een meisje van 14 jaar &
Ik heb sinds kort een vriendje....
Ik vind hem echt ontzettend leuk, alleen ik
Durf het niet tegen mijn ouders te vertellen.
Ik ben bang dat ze er ‘grapjes’ erover gaan maken. Dat deden ze ook toen ik op de basisschool een vriendje had...

Hebben jullie misschien tips hoe ik het tegen mijn ouders kan vertellen?

Alvast super bedankt!

Xxxx

18 jun 2018, Anoniem


Reacties

plaats reactie
1

Ik snap dat het spannend is om het te vertellen.
Vergeet het niet te vertellen, want als je het geheim houd en ze komen er achter worden ze misschien teleurgesteld, als je snap wat ik bedoeld. Ik weet zelf geen tips, hopelijk krijgt je van andere mensen.

19 jun 2018, 17:06, Maaike
2

Hey anoniem!

Wat leuk dat je een vriendje hebt, gefeliciteerd!
Ik hoop dat jullie het heel leuk hebben samen.

Ik kan me goed voorstellen dat je het liever niet tegen je ouders verteld omdat ze er misschien grapjes over gaan maken zoals ze dat eerder ook deden.
Toch raad ik je aan om het ze wel te vertellen. Het is namelijk erg zwaar en vermoeiend om een relatie geheim te houden. Je kunt aan je ouders uitleggen dat je het heel lastig vindt om te vertellen, omdat je bang bent dat ze er grapjes over gaan maken. Zeg ook hoe vervelend je dat vindt, dat ze er grapjes over maken en vraag ze heel duidelijk om dat niet te doen. Ik denk dat ze daar dan wel rekening mee houden, toch? Als ze er toch grapjes over maken, kun je meteen heel duidelijk aangeven hoe vervelend je dat vindt en weer vragen om daar mee te stoppen.

Geef dus duidelijk aan waar je bang voor bent en wat je van je ouders verwacht.

You can do it!

20 jun 2018, 09:06, Amyxx
3

*** stom 99gram team haal mijn verbeteringen niet weg, het is toch juist fijn als mensen gewoon normaal Nederlands kunnen praten😤

*** dit bericht is aangepast door de moderator vanwege een scheldwoord

22 jun 2018, 20:06, Appelflap
4

Doe niet zo f*cking onzeker! Het lijkt alsof je je schaamt voor je vriend, je moet er trots op zijn!

29 jun 2018, 13:06, Harry

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.