Ik durf geen tampon in te doen...

Heyy 😘
k ben een meisje van 13 bijna 14...
(cupmaat 70A, 1.69 m en 43 kg)
k ben nu momenteel voor de 3e keer ongesteld (ben ongeveer 4 maanden ongesteld nu) en k wil echt héééél graag een tampon indoen, zodat k kan zwemmen als ik ongesteld ben want ik ben gek op zwemmen. Maar k durf echt niet een tampon in te doen. Mijn moeder heeft mini tamponnetjes gekocht, van OB. Ik heb kleine billen, maar k weet niet of dat dr iets mee te maken heeft (hoe groot de tampon moet zijn ofzoo...) Maar goed als k probeer om eentje in te doen (echt al 3x geprobeerd..) krijg k hem dr niet ver in en t voelt echt eng en k ben echt bang... k probeer me te ontspannen maar in mn hoofd denk k gewoon de hele tijd aan iets dat ín mn lijf zit en dat voelt echt suuuper eng... Dan word k echt misselijk door die gedachte en wil k t helemaal niet mr proberen dus nu ben ik echt n beetje hulpelooss dus HELP!! 😷
Alvast bedankt πŸ’•
Anoniempiee

13 jun 2017, Anoniempiee


Reacties

plaats reactie
1

Dat heb ik ook precies! En ik ben ook bijna 14 (nouja in september) het lijkt me wel heel handig als het je wel lukt om in te doen, alleen ik durf het ook niet...

14 jun 2017, 08:06, Halloe
2

wow jij bent lang en ook dun echt voor je leeftijd maar ja ik dur het ook niet en weet niet hoe het moet.

14 jun 2017, 15:06, hoi
3

@Halloe
Blij dat k tenminste niet de enige ben 😌 k word in juli 14, dus ieties eerder. En @hoi, ja lang valt wel mee, aangezien k ben uitgegroeit, maar dun zeggen wel meer mensen... Kweenie...
K zoek nog steeds hulppp mensen πŸ˜“ K hoop op hulp!
XXX Anoniempiee πŸ’™

14 jun 2017, 18:06, Anoniempiee
4

jij bent cool

14 jun 2017, 18:06, hoi
5

@hoi
Tnxx, jij ook! 😘

14 jun 2017, 18:06, Anoniempiee
6

K zoek nog steeds hulppp mensen πŸ˜“ K hoop op hulp!
XXX Anoniempiee πŸ’™

15 jun 2017, 15:06, Anoniempiee
7

mmm je kan ook een beetje kijken met een spiegel dan zie je de gaatjes. of je kan een kleine tampon nemen. of aan iemand vragen je bent ee lieve meid Xx

15 jun 2017, 17:06, hoi
8

@hoi Dankjewel, maar ik word juist echt nog misselijker van πŸ˜–

K zoek nog steeds hulppp mensen πŸ˜“ K hoop op hulp!
XXX Anoniempiee πŸ’™

16 jun 2017, 21:06, Anoniempiee πŸ’™
9

Ik wordt bijna 15 en ik had het in het begin ook. In het begin gebruikte ik een spiegel of ging ik op mijn bed liggen, ik vond het echt supereng en het deed zelfs pijn. Maar ik besefte niet dat je echt moet ontspannen, dit is zo belangrijk! Adem uit en doe het erin, heel rustig. In het begin wist ik niet hoe diep het moet maar het moest uiteindelijk dieper dan ik dacht, je voelt zelf ook als het er diep genoeg in zit. Eerst had ik dan ook zo'n raar gevoel, maar dit moet je proberen te negeren en gewoon verdoen met dingen zodat je het kan vergeten. Elke maand probeerde ik het en het ging elke maand beter. Nu gebruik ik het veeeeeel liever dan maandverband, ik voel me er veiliger in en ik krijg het gevoel dat ik minder snel doorlek dan bij maandverband. Gewoon elke maand oefenen en het komt vanzelf wel. Komt goed meid!xx

16 jun 2017, 22:06, justmexoxo
10

ik vind het fijn het lijkt of ik niks in heb maandverband zijn nt luiers ik vind tampont echt chil ik voel gwn niks Xx niet eng

17 jun 2017, 11:06, laura xxxxx
11

@Alina Super lief! Dankjewel! ✯

17 jun 2017, 11:06, Anoniempieee
12

K zoek nog steeds hulppp mensen πŸ˜“ K hoop op hulp!
XXX Anoniempiee πŸ’™

18 jun 2017, 16:06, Anoniempiee
13

Hey,
Ik ben 12 en ook al ongesteld ik gebruik altijd maandverband maar ik had gevraagd aab mijn moeder voor tampons
Ze is dus die dag naar het kruidvat geweest ze heeft toen tampons van hun eigen merk gekocht de ultra mini's en die zijn echt heek erg klein en makkelijk in te brengen je moet ze er gewoon ver genoeg in duwen. Mss moet je die eens proberen?
Groetjes randommeisje

18 jun 2017, 16:06, Randommeisje
14

Hai,
Ik vond het eerst ook eng, maar in een paar keer voelde ik me er al comfortabel mee. Gewoon beginnen met mini en dan opbouwen. Als je hem ver genoeg duwt voel je het niet meer

18 jun 2017, 18:06, Djsjakao
15

ik ben ook met die kleine tamponnetjes begonnen, heb er ook een tijdje overgedaan voor dat het lukte. ik wilde ook graag zwemmen, tijdens me ongesteldheid. ben in de badkamer gaan zitten, om het te proberen, ik voelde een klein drempeltje, een beetje schuin naar me rug toen zat hij er in.

20 jul 2017, 12:07, d
16

Ik denk dat iedereen het in het begin spannend vindt, maar eigenlijk is er helemaal niks engs aan. Er kan namelijk niks gebeuren. Je moet het gewoon een paar keer gedaan hebben, het went vanzelf.
Als je een tampon in wil brengen is het handig dat je 'genoeg' bloedt, dan lukt het namelijk beter om hem er ver genoeg in te krijgen en je voelt er minder van.
Verder zou ik inderdaad proberen te ontspannen en niet te veel na te denken. Er is namelijk niks aan de hand en er kan niks fout gaan. Misschien kun je een liedje opzetten of een spelletje spelen in je hoofd om je aandacht te verleggen.
Het komt goed! Succes :)

21 jul 2017, 15:07, H
17

je moet er even de tijd er voor nemen om voor de eerste keer een tampon te plaatsen. ik zou de 2 dag van je ongesteldheid pakken om een tampon te proberen. pak een mini tampon.. die zijn het kleinst of een laid days. die zijn ook erg klein om mee te begingen..
strekte met oefenen..

21 jul 2017, 16:07, kim
18

ik kreeg van me moeder een OB tampon met inbrenghuls (een normale ) we hebben samen het briefje door gelezen, en ben toen naar de bad kamer gegaan, en daar geprobeerd, ik heb er een paar moeten gebruiken, voor dat hij er goed in zat. nu gebruik ik OB normaal voor de eerst 4 dagen, en OB mini voor de laatste 3 dagen..

28 jul 2017, 13:07, noa
19

Heyy anoniepieeπŸ’™,

Het is goed om te beginnen met de kleine formaat, zelf gebruik ik die ook van ob al vanaf mijn eerste menstruatie. Ga ik een positie staan dan je ontspannen bent, denk niet te veel na, hou de tampon in 1 hand met je wijsvinger onderaan, schuif de tampon naar binnen, niet recht omhoog maar richting je rug. Als het goed is kun je hem dan gemakkelijk naar binnen schuiven tot ongeveer 1,5 vingerkootje. Als het goed is voel je de tampon niet zitten, als dat wel zo is moet hij nog verder naar binnen.

Ik hoop dat dit helpt en je hoeft echt niet bang te zijn.

Veel xx-jes van een helper :)

28 jul 2017, 18:07, Eenhelper<3
20

Hoi, zo eng vind ik het niet. Ik heb mijn probleem (zo noem ik het even) nog niet gehad. Ik denk niet echt dat het moeilijk is. Want vinger jij jezelf? Ik ben best dun (17,8 159 44) dus daar kan het aan liggen. Maar ik ga het nog oefenen. De gemiddelde leeftijd is ook 12 zij mijn juf. Zij was het op haar 10e best vroeg. Maar ik zou het wel leuk vinden. Dan krijgen wij taart😻! Maar ik verheug mijn ook wel. Toch ook niet. Doet het pijn? Verlies je veel bloed? Liefs Eva

28 jul 2017, 18:07, Eva
21

hoi Eva
je verliest ongeveer een kopje bloed tijdens je ongesteldheid. ik zou eerst maandverband gebruiken, en dan later een mini tampon proberen, in elk doosje zit een briefje met de uit leg, hoe je een tampon moet in brengen. je kan het zittend doen op de wc. je kan ook 1 been op de rand van de wc of bad rand zetten. het is net wat je prettig vind.. in heb beging zou het wel even pijn/vreemd zijn als je een tampon moet in brengen. het voordeel is dat je wel kan zwemmen met een tampon in. en het ruikt minder, als met maandverband..

28 jul 2017, 22:07, noa
22

Lieve Noa, bedankt. Ik denk dat ik de tips ga gebruiken als het mag. Maar voel je je niet heel zwak dan? Ik doe het allebei denk ik. Maar nu heb ik wel afscheiding maar geen bloedverlies. Sommige gebruiken ook een pil. Dat kan ook. Doen jullie dat ook? Liefs Eva

29 jul 2017, 10:07, Eva
23

lieve Eva. graag gedaan.
ik voel me wel wat zwakjes als ik ongesteld ben. je kan ook een tampon en maandverband tegelijk gebruiken, dan ben je helemaal goed beschermd.. natuurlijk mag je die tips gebruiken. anders ga je eerst met een vinger naar binnen, dan weetje hoe dat voelt je kan ook nog gehurkt gaan zitten om je tampon in te brengen. ik gebruik zelf maandverband me vleugels, dat verschuift niet. en tampons gebruik ik normaal en mini. heel soms een supper tampon. als ik met vakantie wil en moet ongesteld worden. dan gebruik ik wel de pil. dan woord ik niet ongesteld. je kan je afscheiding ook met een inlegkruisje op vangen. kijk maar wat je prettig vind.
liefs noa

29 jul 2017, 10:07, noa
24

Lieve Noa, bedankt πŸ’–. Ik ga ook even kijken met de onderkant van een spiegel. Jij bent wel slim. Ik denk dat ik ook een pil ga gebruiken. Je kan ook extra dikke maandverband kopen. Wat ik wel heb gehoord is dat mensen met ondergewicht later of niet ongesteld worden. Ik wil geen kinderen. Maar toch is het denk ik wel nodig. Mijn BMI is 17,8 ik ging het op Hartstichting berekenen. Maar ik denk dat het wel gebeurt. Ik heb ook afscheiding. En misschien vies. Maar ik zag toen ik me ging afvegen zag ik rood tussen het papier. Ik denk dat het gebeurt. 12 of 13 is ook de gemiddelde leeftijd. Ik ga het testen. Liefs Eva πŸ‰πŸ’•πŸ’•πŸ’•

29 jul 2017, 11:07, Eva
25

lieve eva
ik zelf gebruik de eerste dagen. als ik naar bed ga, ook nacht verband. samen met een tampon.. tegen het door lekken. ik heb ook wel eens last van gelige/witte afscheiding als ik niet ongesteld ben. je kan je onderbroekje beschermen, met een inlegkruisje of maandverbandje. ik heb zelf ook wel eens gekeken met een spiegeltje. of er een foto van gemaakt met me mobiel.
soms zie ik het aan het wc papier, als dat weer een beetje rood is, dat het er weer aan zit te komen,, dan zet het meestal wel door me ongesteldheid.
ik heb op school ook een nood pakketje liggen. 4 maandverbandjes, 5 tampons, en een schoon onderbroekje, en een doosje pijnstillers. en een trainigsbroek mocht ik onverwachts door lekken.
ik hoor het wel weer van je Eva liefs Noa

30 jul 2017, 23:07, noa
26

Hoii, ik ben 12 -bijna 13- en ik durf ook geen tampon in te doen. Maar ik gebruik een app WomenLog en daar voer je datum in van begin-eind datum en geeft je een melding wanneer het verwacht dat je weer ongesteld wordt! Super handig bij mij werkt het echt fijn! Maar 1 vraag doet een tampon pijn?
Xx

25 sep 2017, 20:09, Hahaha
27

@hahaha
probeer eerst met je vinger het gaatje te vinden waar de tampon in moet. ontspan je, pak dan de kleinste tampon (dat is een mini) en probeer hem in te brengen. waar om durf je geen tampon in te brengen.

26 sep 2017, 12:09, *A*
28

hoi
ik heb een doosje met tampons met inbrenghuls ik kreeg die tip van een vriendin van me, ik was op school ongesteld geworden en zij had allen die tampons bij haar. ik vond het wel fijn in brengen...

3 okt 2017, 02:10, *I*
29

Wrm doet iedereen zo moeilijk? Ik had de eerste keer gelijk al een tampon ingedaan. Je gaat echt nii dood hoor

3 okt 2017, 14:10, X
30

@*A*
Bedankt Voor je tip k ga het proberen!

3 okt 2017, 20:10, Hahaha
31

Ik ben 14 en al 2 jaar ongesteld en ik durf geen tampon in te brengen is dat raar?

21 feb 2019, 15:02, Anoniem
32

hoi anoniem
ik weet niet of dat raar is. wat is de reden waarom je nog steeds geen tampon in durf te doen, probeer eerst je gebied waar je tampon in moet, te verkennen met je vinger, dan weet je ongeveer waar hij er in moet.

22 feb 2019, 05:02, A
33

Doe het ontspannen, en rustigggg. En maak t bochtje.

Oefen anders met je moeder. ;)

22 feb 2019, 12:02, Megamandel
34

of anders met je zus, lees de bijsluiter, rustig door
en anders wat megamandel zegt samen met je moeder oefen, beging met de kleinste....

22 feb 2019, 12:02, A
35

Ik zou als ik jou was gwn ontspannen en Ik snap je gevoel helemaal want je Ik ( 15 ) heb pas 3x de tampon gebruikt en mijn tip is kijk gwn naar YouTube of instagram en ontspan als je je niet ontspant gaat ie er ook niet in

1 jun 2019, 16:06, Myself ❀️❀️
36

zodra ik merk dat ik ongesteld wordt ga ik meteen dikke tampons gebruiken met inbrengen heb ik nog nooit moeite gehad

3 aug 2019, 09:08, panty p
37

voor als ik ongesteld ben heb ik altijd slipjes met een kunststof kruisje zodat mijn maandverband beter blijft plakken ik gebruik altijd tampons , maar voor extra heb ik altijd een maandverbandje in mijn slipje zodat ik extra bescherming heb tegen eventueel doorlekken

11 aug 2019, 00:08, zwaan
38

Ik ben ook super bang voor tampons, maar ik heb dan ook wel wat meegemaakt... ik ben voor mijn eerste keer ongesteld te worden geopereerd geweest ( men maagdenvlies was dicht gegroeid ) maar nu durf ik helemaal geen tampon terwijl ik het echt super graag wil, ik heb het al eens geprobeerd maar ik heb toen echt mega hard liggen schreeuwen het deed zoveel pijn... iemand tips? X

28 okt 2019, 23:10, Anoniem.x
39

In het begin deed het bij mij ook zeer, maar toen hij er eenmaal in zat, voelde ik hem nauwelijks nog (ik voelde hem omdat die plekken nog een beetje zeer deden). Maar toen ik het nog een keer had geprobeerd, deed het bijna geen zeer en voelde ik de tampon geeneens meer. Je moet gewoon nog even doorzetten, dan lukt het vanzelf.

30 okt 2019, 15:10, NICKNAME
40

doe vasaline op de tampon en binnen 30secomde zit ie erim

2 nov 2019, 09:11, jara
41

als je vaseline op je tampon doet ben ik bang dat die niet meer doet wat die moet doen . ik gebruik altijd dikke tampons en die kan ik inbrengen zonder problemen en pijn en in mijn slipje leg ik altijd een groot maandverband dan hoef ik namelijk niet zo vaak mijn tampon te verwisselen want als die dan gaat lekken dan loopt het in mijn maandverband en als ik dan weer ergens rustig naar de wc kan gaan, kan ik mijn tampon en mijn maandverband verwisselen

16 nov 2019, 08:11, saar
42

Als je eerst een keer je vinger in je vaginale stopt dan weet je hoe ver je kan gaan en waar het nou eigenlijk in gaat

3 jan 2020, 00:01, Blablabla
43

je kan ook met de kleinste beginnen, dat zijn mini's. als je nog nooit tampons heb gebruikt zou ik, geen super tampons gebruiken. je kan met 1 been op de rand van de wc gaan staan, en dan inbrengen. of zittend op de wc. net wat je makkelijk vind. vaseline laat geen vocht door, dan blijf er nog bloed in je vagina, zitten terwijl het in je tampon moet zitten. regelmatig verwisselen,

3 jan 2020, 05:01, E
44

ik Ben 11 ben ook ongesteld maar Miss kan je met maand verband zwemmen en een paar shorts over heen doen

Doe wat je fijn vind liefs pubermeid

3 jan 2020, 11:01, Pubermeid828
45

@ pubermeid828
Maand verband gebruiken tijdens zwemmen zo ik niet doen. Je maandverband zit dan vol water. Probeer de kleinste tampon, in te brengen. Dat zijn mini tampons. Wel gelijk na het zwemmen en nieuwe in brengen of een maandverbandje gebruiken..
Of een tampon met inbreng huls. Tampax of zo...

3 jan 2020, 23:01, Kim
46

het is gewoon beter om niet te gaan zwemmen als je ongesteld bent

8 feb 2020, 06:02, panty
47

@ panty
wat is er op tegen, om niet te gaan zwemmen als je ongesteld bent. met een tampon in, kun je heel goed zwemmen.

8 feb 2020, 10:02, E
48

Tampon in brengen is easyyy. Ik heb het in januari voor het eerst gedaan. Je moet je gwn ontspannen, dan lukt het wss wel met een mini. En anders gwn een beetje glijmiddel/vaseline opdoen

9 feb 2020, 23:02, Laura
49

ik heb van die layd days, die zijn nog kleiner als een mini,
ik heb, ze nu 2 maanden gebruikt tijdens me ongesteldheid, ik durf nu ook een normale tampon, in te brengen. ik kreeg laatst een super tampon, van een klas genootje van me, maar die kreeg ik er niet in. misschien komt het, door dat ik bijna niet meer ongesteld was.

11 feb 2020, 05:02, A
50

Ik ben letterlijk overal bang voor dus ik denk serieus dat ik nooit een tampon ga gebruiken πŸ₯Ί

Ik moet morgen zwemmen maar ik heb geen idee hoe ik dat mn menstruatie morgen over is want volgens mijn app wel dus 🀞🏼

23 feb 2020, 23:02, Ik hou van eten
51

Hopelijk gaat iemand naar beneden scrollen voor mijn antwoord. Maar ik zou eerst proberen er voorzichtig een vinger in te doen en dan elke week ietsje verder. En als dat geen zeer doet kan een tampon er ook wel in. Wel de kleinste

24 feb 2020, 23:02, Melk
52

als ik ongesteld ben , dan ga ik dus niet zwemmen ,tijdens mijn menstruatie verlies ik altijd veel bloed daarom heb ik altijd een dikke tampon in , van mijn moeder heb ik geleerd dat als je ongesteld bent en tampons gebruikt je ook altijd een maandverbandje in je slipje moet leggen voor het geval het gaat lekken . omdat ik altijd veel bloed verlies en niet altijd meteen mijn tampon kan verwisselen als die vol is gebruik ik tijdens mijn menstruatie dikke tampons en heb ik in mijn slip altijd een groot maandverband liggen

17 mrt 2020, 07:03, pantygirl
53

Ik ben bang dat het touwtje breekt of dat ik hem er niet uit krijg!

1 jun 2020, 23:06, Meton
54

@Meton
het touwtje kan niet breken. en kan ook niet uit de tampon. pak maar een tampon, en heel hem uit elkaar, dan zie je dat het touwtje midden dubbel gevouwen om de tampon heen. als je teveel weerstand voelt is de tampon nog niet vol. het is even oefen maar, het komt vanzelf goed. sterkte

2 jun 2020, 03:06, amber
55

Hey ik ben 14 en heb nu 3 jaar mijn regels en durf nog altijd niet een tampon in brengen ik heb morgen turnen en ik moet lopen en ik vind dat niet fijn met een maandverband want die achterkant scheurt altijd iemand tips ? Alvast bedankt Xβ€οΈπŸ¦‹

21 sep 2020, 18:09, AnoniemπŸ¦‹
56

hoi Anoniem
als je maandverband niet fijn zit, dan zit er niets anders op om tampons te gaan proberen, beging met een mini. anders probeer je eerst met je vinger te zoeken waar hij in moet, en dan met een tampon.

23 sep 2020, 15:09, Esme

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.