Ik ben zo gemeen!!

Ik ben gemeen.

Ik weet niet waarom, maar ik erger me de laatste tijd heel erg aan mensen, vooral uit mijn familie. Ik kan vaak gewoon niet anders dan sarcastisch zijn en kattig reageren of opmerkingen van mensen ‘dom’ noemen. Ik schreeuw snel en heb vaak woede uitbarstingen waarbij ik dingen zeg die ik niet meen, maar ik zeg ze alsnog. Nadat ik iets gemeens heb gezegd voel ik me zo ontzettend slecht en wil ik wel huilen. Ik ben dan ook altijd van plan om aardiger te zijn, maar het lukt gewoon niet!

Vroeger, tot ongeveer een jaar geleden, had ik dit nooit. Ik was gewoon vrolijk en zonder zorgen. Nu voel ik me zo’n buitenstaander in het gezin. Ik heb het idee dat niemand mij erbij wil hebben en dat ze er zonder mij beter vanaf zijn. Ik wordt ook altijd enorm depressief als ik mijn familie samen iets gezelligs zie doen en ik niet mee doe. Ik denk dan dat het onmogelijk is voor hen om het ook leuk te hebben als ik erbij ben. Daarvan moet ik weer haast huilen.

Mijn ouders worden vaak boos als ik gemeen doe tegen bijvoorbeeld mijn broertje. Dan zeggen ze dingen als: “Het is zo niet gezellig met jou!” of “Was je maar niet meegegaan!” (dat laatste als we op vakantie of uiteten zijn ofzo). Ik word dan weer depressief omdat ze dan zeggen waar ik het bangst voor ben: dat ze beter af zijn zonder mij. Ik word door die onzekerheid denk ik nog gemener en gemener.

Ik heb het idee dat niemand mij lief en aardig vind en dat niemand mij erbij wil hebben. Vroeger was ik super hecht met mijn zusje, we deden alles samen. Nu is het steeds super awkward tussen ons als we met z’n tweeën zijn. Ik heb niemand om echt mee te praten over dit soort dingen. Op school ben ik erg verlegen en heb ik maar twee goede vriendinnen, waarvan maar één bij mij in de klas. Wij zijn eerder alleen vriendinnen omdat we allebei buitenbeentjes zijn en we met iemand om moeten gaan, verder hebben we niet veel gemeen. Ik wil heel graag meer vrienden zodat ik vrolijker kan worden maar ik weet niet hoe ik een gesprek moet beginnen met mensen.

Kan er iemand mij helpen of heeft er iemand tips? Ik weet dat dit een lang zeikverhaal is maarja… ik moest het gewoon even kwijt. :( :(

18 okt 2016, Maddy


Reacties

plaats reactie
1

Hoi Maddy!!! Ik snap je zeker maar je famillie houd toch echt enorm van je! Ik bedoel je bent desnoods wel gewoon hun kind! Hoe oud ben je? Want het kan zijn dat je in een fase zit....
xxx girlxx

18 okt 2016, 22:10, Girlxx
2

Lieve Grilxx je hebt gelijk

21 mrt 2017, 17:03, Eva
3

Hey, Maddy! Het eertse wat je moet onthouden is dat je familie altijd van je houd. Ruzie met broertjes kan natuurlijk altijd. Probeer je gewoon een beetje te mengen met je familie, door te vragen of je mee mag doen. Ik begrijp dat dit bij klasgenoten anders is. Ik had eerst ook niet veel vrienden, ik heb gewoon toeval gehad dat ik iets deed wat later heel populair was in mijn klas. Dit is moeilijk om te voorspellen maar probeer te doen 2at populair is in je klas. Als je meer (buiten dat wat populair is wat je doet) met andere omgaat door dat wat populair is kan je stoppen ermee. En dus meer met hun omgaan probeer iemand te vinden die het niet zo erg vind dat je snel boos wordt zo wordt het langzaam minder. Groetjes, Kevin

21 mrt 2017, 19:03, Kevin
4

Heb precies hetzelfde😢😢😢

18 jun 2017, 21:06, Iemand

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.