Ik ben veel te dik en ben gestopt om af te vallen

Ik ben een jongen van 21. Ik weeg 181kg en ben 177cm. In mijn kindertijd was ik ook altijd al te zwaar. Ik heb veel pogingen gedaan om af te vallen, maar dit mislukte altijd. Voor corona begon woog ik ca 140kg. Tijdens de lockdowns ben ik dus veel aangekomen, maar ik heb ontdekt dat ik niet meer wil afvallen. Ik ben mijn lichaam mooi gaan vinden en zou het niet erg vinden om nog meer aan te komen. Zijn er meer mensen die dat hebben?

22 nov 2022, Dicktrom


Reacties

plaats reactie
1

Ikzelf niet, maar een vriend van mij heeft die houding wel lang gehad. Hij is wel wat langer dan jij, maar met een topgewicht rond de 190 kg komt de verhouding wel redelijk overeen. Hij gaf het heel lang niet toe en hij beweerde ook dat het helemaal prima was zo, maar z’n gewicht werd steeds meer een belemmering. Sinds anderhalf jaar heeft hij een manier gevonden om gecontroleerd af te vallen en hij is nu zo’n 60 kg kwijt. Hij begint nu te merken dat hij tijdens dat topgewicht wel heel erg belemmerd werd (geen conditie, lastig kunnen bewegen, lastig aan kleding kunnen komen, geen aandacht van meiden), medische kwaaltjes die destijds natuurlijk niet door het gewicht kwamen aldus hemzelf. Hij heeft de weg naar beneden dus na lang zoeken en ontkennen gevonden. Wat ik me bij jou verhaal afvraag, heb jij geen last van die dingen? In hoeverre ben je daarmee en met je gewicht echt oke of is het accepteren een soort vluchtgedrag? Het kan dat je er helemaal oke mee bent, in andere topics hebben een paar meiden ook zulke ervaringen gedeeld, maar ik ben wel benieuwd of dat echt zo is. Dat maakt namelijk wel uit.

22 nov 2022, 18:11, B
2

Respect voor die vriend B. Hoe oud is hij en hoe is hij tot dat top gewicht gekomen? Ik ervaar natuurlijk ook wel nadelen. Zo ben ik inderdaad ook snel buiten adem en zit mijn buik soms in de weg bij bepaalde bewegingen. Nu vermeid ik te veel beweging. Ik hoef door mijn woonsituatie geen trap te lopen en neem overal de auto naartoe. Ook ben ik mij bewust van de gezondheidsrisico’s. Ik heb een enorme liefde voor lekker eten en tijdens corona er een liefde voor zelf bakken erbij gekregen. Door mijn grote heb ik ook een enorme eetlust, dat is dus best wel een voordeel als je een enorme liefde voor eten en bakken hebt. Ik merk ook dat ik sinds ik zwaarder werd steeds meer op kan. Tijdens de periode dat ik afval pogingen deed en mijn lichaam niet accepteerde was ik ongelukkig. Nu ben ik wel gelukkig en geniet ik van het leven. Misschien is het inderdaad een soort vluchtgedrag, maar heb ik mij nog nooit zo goed gevoeld.

22 nov 2022, 19:11, Dicktrom
3

Laatste weging was 191 kilo ben 21 jaar

25 nov 2022, 20:11, Jasmijn

Reageer

Wil je een bericht ontvangen als er een nieuwe reactie is?
Login of registreer