Ik ben ongesteld? 😒

Hoi lieve mensen, ik dacht al een hele tijd dat ik ongesteld zou worden. De helft van de meiden van me klas hebben al het ''meiden-probleem''. Nou ik ga even me verhaal vertellen. Als je het wil leven, respect en bedankt. 💧
Ik had best veel buikpijn, heel vriendelijk was ik niet. Ik was best chagrijnig, en ik kon niet veel hebben. Ik zag wat rood's. Ik liep dus de klas uit. En ik dacht echt dat ik nu ongesteld was. Ik had al afscheiding, schaamhaar, borsten. Nu weet ik wat het is. Want ik liep naar een leraar, en die zij ook dat ik ongesteld ben. Ik heb nu echt last van me buik. Maar ik voel me *** maar ook niet. Ik begrijp dit niet. Een vriendin van mijn is 14 best laat, was ik dat ook maar. Bedankt, liefs Eva 💋

5 sep 2017, Eva


Reacties

plaats reactie
1

Dat is gwn je ongesteldheid. En ben je dan doorgelekt op school? Dat is niet leuk maar dat gebeurd iedereen wel eens. Vertel het gewoon aan je ouders en doe een tampon in of plak maandverband in je onderbroek. Voor 13, 14 en 15 jarigen raadt ik de Kruitvat Girls aan. Die gebruik ik zelf altijd. Voor overdag de Day versie en dan 's nachts de nachtversie (ander lek je door 's nachts das niet leuk) Maar gefeliciteerd meid je bent een vrouw en nu mag je iedere maand pijn hebben! 😒
XXX

5 sep 2017, 19:09, Appelflap
2

Lieve Appelflap, bedankt. Alleen weet ik het nog niet heel goed. Ik ben best kieskeurig. Ze zijn wel mooi en roze. Ik heb wel hele erge buikpijn. Nog 2 meiden die het nog niet zijn. Terwijl ik de jongste ben helaas. Zij hebben het laat. Maar ik ben ook de dunste, dus ik had het echt niet zien aankomen. 17,2 en als je dun bent word je later of niet ongesteld. Ik had niks bij me. Het begon bij gym in de ochtend. Ja het was op school 😔. Het voordeel is dat ik geen gym hoef. Maar niemand mocht het weten. Dus ik deed toch mee. En ik deed me gewone en gym broek allebei aan. Ik wil geen vrouw zijn. Ik wil nog een kind blijven. En ik voel me ook nog heel jong, ik ben wel best laat. Maar die andere zijn nog 13 en bijna 14. En ik ben de dunste. Zij heeft een mama die pas 19 was. Mijn moeder was 14 en ik net 13. Maar die pijn wil ik net. Ik heb echt trek in koekjes. Ik ga me laten afleiden. Maar ik ben heel open maar ik durf het niet te vertellen tegen me moeder. Ik heb ooit maandverband gepakt dus gebruik ik die. Maar ik ga ook die van de kruidvat gebruiken. Maar wat nou... Tampon's of maandverband? Noa en jij hebben me geholpen bedankt.

5 sep 2017, 20:09, Eva
3

Ik raadt maanverband aan, want tampons durf ik zelf nog niet te gebruiken. en je moet -helaas- gewoon gymmen als je ongsteld bent. En tegen de buikpijn; neem een paracetamol en een warme kruik. Het wendt. En niet alle meisjes die dun zijn worden niet meer ongesteld. Jij bent het gewoon geworden op een hele normale leeftijd, boeie waneer die anderen het worden.
XXX

5 sep 2017, 20:09, Appelflap
4

Hee lieve Appelflap, vandaag had ik weer buikpijn. En ik denk dat ik weer ongesteld ben. Ik was ook misselijk. Mijn moeder is blij omdat ze zegt dat ik laat ben. De meeste zijn 12 of 11 of 13 weet ik. Ze doet nu ook zo dom tegen me. En ik ben verwarrend. Maar gymmen kan ik dan echt niet. Ik ben echt een luiaard, ik sport bijna nooit. Alleen mijn dansles. Oké ik wil even mijn verhaal vertellen: 😋
Ik was gewoon misselijk, maar ik ging toch met plezier naar dansles. Ik had tegen 2 vrienden verteld dat ik doorgelekt was. De ene is een jongen, maar Yara (zo heet ze haha) was op haar 10e ongesteld. Ze had geen maandverband bij zich. Ze baalde wel voor me. Maar tegelijk was ze ook wel blij. Ik heb nog geen eens grote borsten dus ja. En de meeste beginnen te groeien op 10 of 11 jaar. Maar ik snap het niet bij mijn ook 11 maar dan snap ik er geen ⚽ van. Wil je nog wat tips geven? ✨💋
💦⭐🌹🥀🍂

12 sep 2017, 18:09, Eva

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.