Ik ben mezelf ook kwijt😭

Heyy lieve forumgenootjes, ik heb een stem in in hooft. Natuurlijk ben ik het zelf, en moet ik misschien sterker zijn, en niet naar die stem luisteren omdat ik dat zelf ben. Maar al 2 jaar word ik gedwongen dingen wel of niet te doen waarvan ik het echt heel rot vind. Ik ben altijd bang en verdrietig. Ik heb hele nare gedachten. En geen zelfvertrouwen meer. Door sommige mensen zie ik nog hoop. (Ik wil geen zelfmoord plegen.) Maar ik heb nog steeds vaak gewonnen van mijn stomme kant. Maar ik geloof het zo vaak, van mijn andere kant. Dit is eigenlijk mijn een van mijn enige probleem, maar wel een hele grote. Ik kan het niet meer.😭
Bijna elke dag zit ik te huilen.
Liefs Eva🦋

3 nov 2018, Eva🐬


Reacties

plaats reactie
1

Je kan anders naar een praatgroep gaan met mensen die dezelfde problemen hebben (misschien wordt dat vergoedt door de gemeente of is het gratis)Maar het kan zijn dat je jaren over doet om er geen last meer van te krijgen.Sterkte en succes en zeg maar als je hulp of tips veder wilt.

4 nov 2018, 07:11, juliatje.
2

Hey Eva,

Zo te lezen voel je je flink radeloos en heb je erg veel last van een dingende stem in je hoofd. Ik krijg de indruk dat je 24/7 in gevecht bent met die stem, klopt dat?

Ik kan me heel goed voorstellen dat dat je helemaal uitput. Dat vind ik echt ontzettend naar voor je.
Allereerst wil ik je laten weten dat je je hier niet voor hoeft te schamen. Er zijn meer mensen die hier last van hebben. Jij kunt hier niets aan doen.

Is er iemand in jouw omgeving die weet waar je nu mee zit? Zijn bijvoorbeeld je ouders of leraren op school op de hoogte van de dwingende stem in je hoofd?
Ik denk dat het erg belangrijk is dat je hier over gaat praten met mensen die je hierbij kunnen helpen. Als het nodig is kun je naar de huisarts gaan voor een verwijzing naar een psycholoog. Die kan jou dan helpen hoe je om moet gaan met die dwingende stem.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Heel veel sterkte en succes. En houd moed, want jij hebt de kracht om dit te overwinnen!

Liefs, Amy

4 nov 2018, 08:11, Amyxx
3

Hee lieve meiden, als eerste bedankt.
Ik heb al hulp gehad, maar die is gestopt omdat dat niet hielpt, integendeel. En mensen weten het wel, maar die doen dan alleen maar flauw. En de kindertelefoon durf ik niet te bellen, want dan hoort mijn broer dat en me ouders.

4 nov 2018, 17:11, Eva🐬
4

Je kan ook buiten gaan bellen zodat ze je niet horen.

4 nov 2018, 19:11, juliatje.
5

Hey lieve Eva,

Wat vervelend om te horen dat eerdere hulp jou niet geholpen heeft. Wat voor hulp heb je precies gehad? Want er is een heel breed aanbod van hulpverlening. Het is dus wel de moeite om even door te zoeken naar andere hulp die wel bij je past.

Heel erg vervelend voor je ook dat anderen flauw op jouw probleem reageren. Hoe moeilijk dat ook is, trek je daar niets van aan. Jouw probleem is serieus en anderen zouden dat ook serieus moeten nemen.

Kortom, ik raad je aan om toch weer een vorm van hulp te gaan zoeken die bij je past. Gaat je dat lukken?

Liefs en sterkte!

5 nov 2018, 08:11, Amyxx
6

Hee lieve meiden bedankt. De kindertelefoon ga ik dan bellen.❤️
Ik heb speltherapie gehad en met praten. Maar groepstherapie is een trigger.❤️

8 nov 2018, 16:11, Eva🐬
7

Hey Eva,

Knap en dapper van je dat je de kindertelefoon gaat bellen. Ik hoop dat je daar veel aan zult hebben.

Als ik het goed begrijp heb je drie verschillende soorten therapie gehad ; speltherapie, praten en groepstherapie?
Er zijn vele andere vormen van therapie en welke therapeut je hebt kan ook heel veel verschil maken of iets werkt of niet. Geef dus niet op en blijf zoeken naar wat jou helpt!

Liefs, Amy

9 nov 2018, 07:11, Amyxx

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.