Ik ben het zat/

Ik heb gewoon koppijn van dit..

Ik ben 14 jaar, ben een meisje, ik ben moslim en ik zit in de eerste. (Ik zie er niet echt moslim uit fzo)
Ik heb echt last van veel dingen.
Mijn vader, die me pijn doet als ik geen dokter wil worden later, of als ik geen klussen doe. Hij wordt boos als ie een stofje ziet. Mijn moeder is best oké, ze is niet slecht ofzo maar ze kan ook wel eens irritant zijn.
Dus mijn vader schopt, slaat of trekt mijn haren tot de maan als ik bijv. ruzie heb met mijn moeder, als het thuis niet echt schoon is, als ik muziek luister, teken, piano speelt (eig. keyboard) etc. Hij zegt dan: ''Heb je geen klussen te doen? Hier is het een dikke troep! Idioot.''
Of ''Ga leren, je moet je cijfers boven de 8,5 halen'' (Eigenlijk haal ik ze juist rond een 6,7 of 8. Soms wel eens een 9 en een 10. Maar ik ben toch niet perfect? Ik hoef dat toch niet te zijn, als ik mijn best al doe? Ik doe wat ik kan en wat ik wil toch? Nee. Dat mag niet. Anders gaat ie me vermoorden. Ik MOET dokter worden, nee ik mag geen 'comic artist' worden of zoiets. Ik mag mijn dromen niet volgen want die bestaan niet, volgens mijn vader.
Als ik dood ga, is er een hemel en een hel. Ik geloof in ALLAH. Maar soms twijfel ik gewoon als mijn vader me zo behandelt. ALLAH heeft er niets mee te maken, maar ik ben altijd zo depressief dat ik stress krijg en dat ik dan zomaar aan dingen denk. Ik denk, dat ik niet de enige ben in de wereld, maar ik voel me bijna altijd zo. Ik denk altijd aan mijn leven als ik probeer te slapen. Meestal kan ik niet slapen daardoor. Ik mag niet naar mijn favoriete boyband luisteren (BTS), van mijn vader. Hij haat Koreanen en noemt ze 'hondeneters'. Ik ben hem zat. Als 1 Aziaat een hond eet, is gelijk heel Azië hondeneters, volgens mijn vader. Ik ben eigenlijk zat om hem vader te noemen, want het voelt gewoon niet zo. Ook al is hij mijn vader. Ik haat hem.
''Toen ik klein was moest ik koeienpoep wegharken'' ''Toen ik net zo oud was als jij, moest ik over bergen heen gaan om het beste hout te hakken'' Ik ben toch niet hem, of wel? ''Later als je gaat trouwen, moet je kunnen klussen etc. etc.'' Ben ik je slaaf? Nee.
Behandel je mij zo? JA!
Ik ben het gewoon zat. Ik wil gewoon zelfmoord plegen. Maar dat gaat nooit gebeuren want dat mag niet van mijn geloof. En ik ben ook zeker dat dat niet gebeurt. Het klinkt raar, maar door BTS heb ik gewoon geleerd om van mezelf te houden. Ik luister naar bts meestal op mijn mp3'tje. Ook weleens op mijn laptop. Hij kwam ooit achter dat ik naar BTS luisterde, en hij werd woedend. Hij keek in mijn geschiedenis enzo en kwam erachter. Gelukkig was hij afgeleid door dat BTS enzo dat hij niet achterkwam dat ik ook nog discord had. Want Social Media? Is verboden. Verboden van mijn vader. Van HEM. Ik zit weleens op twitter en discord op FIREFOX. Want mijn vader gebruikt dat niet omdat dat verleden tijd is. Hij gaat alleen in de geschiedenis van Chrome. Maar wie weet? Idc bc I don't feel the pain anymore.

8 jun 2019, No one xx


Reacties

plaats reactie
1

- Ik had een Iphone SE, maar die was afgepakt omdat ik per ongeluk op het nieuwsbalkje had geklikt over een 15 jarig jongen die seksueel misbruikt was ofzo. Ik was de pineut. Ik zweer, ik had op die dag gewoon hoofdpijn omdat hij mij tegen het muur aan gooide en op mijn hoofd sloeg. Oh en hij spuugde op mij. Als beloning.
Ik wil geen telefoon meer en ik krijg het ook niet meer, want ik ben bang dat er nog iets gaat gebeuren.

Ik wil zo graag van mijn leven, voor de eerste keer naar een BTS concert gaan. ZO GRAAG. Maar ik weet dat ik te veel droom, want dat mag niet. VOORAL NIET van mijn vader. Mijn moeder gaat sws nee zeggen. Ik heb geen geld. Tja soms krijg ik wel een eurootje of een biljetje van 10 euro. Van mijn vader en mijn moeder. Kijk, mijn vader kan heel soms aardig zijn, maar hij is gewoon zo erg dat ik de leuke herinneringen met hem vergeet, of gewoon onmogelijk vind. Toen hij erachter kwam over BTS, had hij me echt pijn gedaan. En met pijn bedoel ik fysiek. Hij doet geen ene moer dan fietsen naar duistland (30/35 km heen en terug) en fortnite spelen met zijn vrienden. Met mij op school? Gaat prima, alleen het huiswerk is echt k-t.
Ik doe vwo, daar ben ik best trots op want ik dacht dat ik het nooit zou halen. Ik hoop ook dat ik op dat niveau blijf.
Ik heb een vriendin op school, maar het is gewoon raar, ik bedoel, ze vindt BTS ook wel leuk, maar ik hou gewoon niet vn haar karakter. Stiekem hoopte ik gewoon dat ik niet met haar had gepraat op de eerste schooldag. Want ik ben echt zat met haar. Ze doet niets verkeerds of zo maar ik ben gewoon zat om te lachen als ik niet wil lachen. Want als ik dat niet doe denkt ze gelijk negatief over me. Ik wil haar niet boos of verdrietig maken maar ik ga gewoon iets minder met haar om. Ik ga gewoon mezelf blijven. Oh en over discord, ik heb dat want ik wil gewoon wat vrienden die mij begrijpen, mij boeit hun uiterlijk voor geen ene moer want het zijn ook gewoon mensen. Ik wil gewoon vrienden die mij begrijpen, dezelfde interesses hebben etc. etc.
Mijn vader beloofde me 50 euro te geven op suikerfeest, en hij had me alvast 10 euro gegeven een dag na suikerfeest. Ik wilde heel erg graag Minecraft kopen (Please don't judge me ;X) omdat ik het een hele leuke spel vind enzo, maar ik heb geen bankpas ofzo. De enige in het hele huis met een bankpas/creditcard is mijn vader. Mijn moeder heeft ook geen geld. Ze spaart heel stiekem. EN hoe? Ze verkoopt taarten via Marktplaats. Klinkt 'skeer' maar dat gaat nou eenmaal zo want we hebben geen andere manier om te verdienen. ALs mijn moeder 50 euro verdient met een taart, pakt mijn vader gelijk 30 euro of zo er van af. ''om boodschappen te doen want anders is het niet eerlijk'' jaja, vast. Hij zit ook niet stiekem te sparen neuhh.. Ik haat dat echt. Ik wil gewoon zelf geld verdienn en mijn moeder en zusjes gunnen hoor, maar ik kan dat niet want ik heb nog geen verblijfsvergunning.
Wat is het punt, om te leven. Als je toch een mislukkeling bent?

8 jun 2019, 14:06, No one xx
2

Wat rot voor je ik leef echt met je mee.Ik raad aan om met de kindertelefoon te bellen en school in te lichten over je probleem(helpt echt en ja ze kunnen echt wel wat voor je betekenen) Een vader hoort je geen pijn te doen zeker niet fysiek, want dat is mishandeling! Veder raad ik aan om aangifte te doen bij de politie zodat ze je kunnen helpen want dat wil je toch? Ik denk zelf dat je vader controle drang heeft en daarom zo veel controle wilt. Maar ik wens je ieder geval veel sterkte toe en als je nog hulp nodig hebt of nog iemand nodig hebt om mee te praten zeg het maar.

8 jun 2019, 16:06, juliatje.
3

Ik wil juist niet in de problemen komen en ik wil mijn vader niet van me weghalen, want dat is juist het probleem. Mijn familie in Marokko gaan allemaal denken dat ik juist het probleem ben en dat ik juist aanstel. Ik bedoel, het is heel erg normaal voor veel ouders in Marokko die hun kinderen slaan. Maar het doet gewoon pijn als je vader tegen je zegt dat je een Idioot, Debiel etc. bent. Ik doe al mijn uiterste best met het leren, en ze worden al boos als ik niets doe dan leren voor een toets. Dan zeggen ze ''Ja, je zit wel vaak achter je computer'' ''Ga eens klussen''
Ja, maar dan is het mijn schuld als ik een lage cijfer haal.

Ik weet niet wat ik moet doen, but I guess I'll just continue. like this.

9 jun 2019, 18:06, No one xx
4

wat naar! het is heel erg vervelend, dat snap ik wel hoor!

ik zou het ook melden bij de politie of zo..

maar je wilt je vader niet kwijt?
problemen?? ik snap het heel erg goed.
ik had ooit een tante, en zij werd ook mishandeld door haar vader. dat was vreselijk. hij werd opgepakt en nooit meer teruggezien. hij is een week geleden overleden in de gevangenis.. tja dat is echt naar.

ik zou ook maar gewoon doorleven en hopen dat het goed komt.

de beste wensen!

-roos

9 jun 2019, 18:06, roos
5

Ik snap dat je bang bent voor je familie maar soms moet je ff aan je zelf denken, want hoe je nu leeft kan echt niet en het klopt dat veel mensen zo worden behandeld maar dat maakt het niet minder ernstig. En je vader zal je misschien dankbaar zijn als hij hulp krijgt want, wil je dat hij voor de rest van zen leven zo gaat gedragen tegen jou en andere? Tuurijk is er familie eer enzo maar vaak zie je in de praktijk dat het weleens kan mis gaan er zijn zelfs mensen die zelfmoord plegen vanwege die familieer te zwaar op hun schouders licht. Ik vind dat je die familieer moet doorbreken om zo goed voor je familie te kunnen zorgen. Het is echt beter voor je geloof me. En je haalt hele goeie cijfers en daar moet je trots op zijn ook op je gedrag dat je het volhoud. Maar wat als het misgaat met je vader? Er zijn weleens geweldsincidenten geweest met families die gruwelijk mis zijn gegaan. Dus hulp regelen is van belang.

9 jun 2019, 19:06, juliatje.

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.