Ik ben gestres, want ik word tante

Hey hey! Ik ben 13 en word binnenkort tante, mijn zus is nog maar 17 en haar vriend is 20. Dus word ze een tiener moeder en ik ben bang dat de bevalling helemaal mis gaat en ik ben bang dat ik geen goede tante word.... hoe word ik een super leuke tante? I need some help. En ik wil graag een cadeautje voor haar kopen, hebben jullie suggesties voor leuke cadeautjes.

11 sep 2020, Tante13


Reacties

plaats reactie
1

miss is een romper leuk of een knuffeltje

11 sep 2020, 14:09, lil peep
2

een pakje met comdooms

12 sep 2020, 15:09, virgin
3

Hi! Een bevalling op 17 is zwaar, maar ze heeft vast goede zorg en haar lichaam is nog sterk. Het zwaarste voor haar zal de periode na de bevalling zijn. Een baby heeft veel aandacht en liefde nodig. Terwijl je zus op een leeftijd is waar veel meiden nog worden "verzorgd" door de ouders, moet zij nu ineens zorg geven. Ze zal er snachts uit moeten om de baby te voeden. Misschien gaat ze nog naar school ernaast of heeft ze werk. Er komt echt in een korte tijd veel op haar af.

Een goede tante zijn is niet zo lastig, beetje spelen met je nichtje, misschien een keer oppassen. Je zal vooral een goed zusje moeten zijn in deze periode. Luisteren als je zus even haar emoties wilt uiten, misschien helpen met wat klusjes. Als jij aangeeft dat je er bent voor haar, zal ze er vast heel blij mee zijn :)

Een leuk cadeautje vind ik altijd sokjes, die zijn er in allemaal leuke printjes en kleurtjes. Aan sokjes heeft ieder kind wel iets en 2 schattige te kleine sokjes kan je nog leuk ergens neerleggen. Als je iets groters wilt geven, kan je ook zelf een mobiel maken! Dit is een hanger met allemaal dingetjes eraan, zoals knuffeltjes of grote kralen. Je zus kan deze boven de wieg hangen of als je een kleinere hebt kan deze in de kinderwagen!

13 sep 2020, 14:09, Auriane
4

Aurine, wat een super lieve reactie! Zij werk al en kan verlof krijgen en haar vriend die het kind accepteert heeft ook een goede baan. Ze gaan volgende week samen wonen. En Ik ga daar een keer logeren om te helpen klussen. En ik mag een keer op hun kindje passen🤩
Je hebt me echt heel erg geholpen. Door jou ben ik veel relaxter
Ik heb laatst bij de h&m een Newborn kleding set gekocht voor haar die heb ik haar gisteren gegeven en ze was er heel blij mee.
HEEL ERG BEDANKT!

14 sep 2020, 18:09, Tante13

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.