Ik ben een toxic best friend

Heyyy,
Ik ben een verschrikkelijk mens aan het worden. Ik begin een toxic best friend te worden en dat wil ik helemaal niet! Ik kan echt niet blij zijn as mijn beste vriendin iets met een jongen heeft ook al is het maar een snap versturen. Ik voel me dan zo ontzettend jaloers terwijl ik dat helemaal niet wil... hoe kom ik hier vanaf? Ik wil blij voor dr zijn als ze een vriendje zou krijgen of fix. Ik herken mezelf hier ook helemaal niet in, zo ben ik tot een half jaar nooit geweest! Help me alsjeblieft!!!

7 mrt 2021, Girlyyy


Reacties

plaats reactie
1

Het is normaal, jaloers zijn is normaal. Als je jaloers bent kan dat ook betekent dat je juist veel van haar houdt(omdat je haar aandacht wilt) Mensen zijn niet immuun tegen gevoelens, dat betekent ook dat wij nare gevoelens ervaren. Ik heb hetzelfde, ik voel me zo jaloers wanneer mijn vriendinnen betere cijfers halen. Mijn advies is, het is oké om deze gevoelens te voelen, zolang je acties maar niet gebaseerd op die gevoelens zijn. Dus je gaat niet bijvoorbeeld de jongen die ze leuk vindt van haar afpakken etc. Het gaat wel over. Wat ook belangrijk is, denk eens na, waarom voel je je jaloers over dit? Komt het omdat je bang bent dat ze geen tijd meer voor jou zal hebben omdat ze dan een vriendje heeft of omdat je dat zelf nooit ervaart heeft? Als je dat weet kan je erover nadenken waarom dit zo belangrijk voor je is.

8 mrt 2021, 00:03, Mmeasy
2

Ik heb het zelf vaker ervaren, zij nog niet zo vaak dus geen idee wat dan het probleem zou zijn. Ik zou zeker geen jongen van haar afpakken en ook al zou een gedeelte in mij het willen zou ik mezelf tegenhouden

8 mrt 2021, 11:03, Girlyyy
3

Jaloers zijn is niet erg. Ik ben ook weleens jaloers op m’n best friend. Ik gun haar echt alles, maar het is soms lastig om het niet te laten merken.

12 mrt 2021, 01:03, QWERTY

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.