Ik ben beetje te zwaar.

Hallo ik ben ravi, ik weeg 64 kg en k ben 163 cm lang en 12 jaar (bijna 13) en mijn vetpercentage is 27.3. Mijn middelomtrek is 90cm en mijn bmi is 24. Is dit gwn normaal of gewoon iets te zwaar?

26 apr 2020, Raviii


Reacties

plaats reactie
1

Helaas zoals de titel al zegt ben je inderdaad helaas een beetje te zwaar. But don't worries, zorg dat je niet aankomt en als je dan een paar centimeters bent gegroeid ben je weer op gewicht. Bespreek dit met je ouders en wollah .

26 apr 2020, 22:04, lautjeeexxx
2

Beste Raviii het is belang dat je afvalt voor je gezondheid. Ik kan je hier ook tips voor geven en je omgeving om hulp vragen voor afvaladvies kan ook helpen.

27 apr 2020, 14:04, Juliatje.
3

@juliatje
Ja ik ben al een stuk afgevallen met een app nu weeg ik al weer 58kg
Is dit goed genoeg of nog overgewicht

27 apr 2020, 15:04, Raviii
4

Hai. Ik ben 175, 12 en ook 64 kilo. Ook al aan de stevige kant. Maar ik hou van mij lijf. Ben er trots op. Naast me mislukte vingers dan ;)
En zoalang je geen medische klachten hebt en je je goed voelt met je lichaam is opzich alles oke.
Liefs

27 apr 2020, 22:04, D💞
5

@D💞
Ben je een jongen of een meisje?

27 apr 2020, 22:04, Raviii
6

Als iemand mijn insta wilt om samen te praatten ens zeg ik het even.

* Dit bericht is aangepast door de moderator.

27 apr 2020, 23:04, Raviii
7

MBI is iets waar ik een hekel aan heb, voornamelijk bij vrouwen. Voor mannen is er ooit, in het verre verleden (en natuurlijk vanwege oorlog) een maten systeem gemaakt. Ze hebben toen duidelijke verbanden gevonden tussen lengte, breedte ect. Dit zelfde onderzoek is verschillende keren voor vrouwen uitgevoerd en gefaald. Dit is waarom de vrouwen maten zo vaak verschillen per merk en het bij mannen eigenlijk altijd goed gaat.
BMI zal mij altijd tegen zitten, ik ben klein, maar heb mega borsten gekregen van mijn oma. Dit zijn klierborsten, ik kan ze niet veel kleiner krijgen door te sporten. Ik heb een diëtiste gehad en het is ons net aan gelukt om 3 punten onder een "gezond" BMI te komen, waarna ze zei dat verder afvallen niet meer gezond was. Mijn buik was plat en ik had niet veel vet. Omdat ik dus klein ben en borsten zwaar zijn, lukt een gezond BMI halen bijna niet. Focus dus niet te veel op BMI :)
Vetpercentage is een beter beeld, de gemiddelde vrouw heeft dit tussen de 25-31%. Daarop zit je dus prima!
Het beste beeld geeft realistisch naar jezelf kijken, een klein buikje mag natuurlijk gewoon! Zelfs de slanke modellen hebben een buikje als ze zitten. Deze realistische blik, kan ook van iemand anders zijn natuurlijk. Denk hierbij aan je moeder of vader, opa of oma. Vrienden zou ik het niet vragen, die zijn niet altijd eerlijk.

28 apr 2020, 09:04, Auriana
8

@Auriana
Maar je zegt dus dat een vetpercentage tussen 25 en 31 goed is voor vrouwen maar ik ben een jongen van 12

28 apr 2020, 10:04, Raviii
9

Beste Raviii eerst had je bijna obesitas nu met 58 kilo, zit je op overgewicht(beetje midden overgewicht op bmi) 56 tot 38 is een gezond gewicht voor jou. Zelf is het beste om 54 te wegen want mensen schommelen normaal 2 kg. Maar je bent nog in groei dus als je dit gewicht behoud dan wordt je per centimeter slanker. Maar het beste is je omgeving om hulp vragen voor advies en overgewicht is echt ongezond voor je dus kiezen voor je gezondheid is het beste en niet iedereen met overgewicht heeft gelijk klachten maar het betekend niet gelijk dat je gezond bent. Stress,voeding,medicijnen,slaap,genen,beweging,te snel eten,aandoeningen en depressie heeft invloed op je gewicht. Ik kan nog afval advies geven als je wilt.

28 apr 2020, 15:04, Juliatje.
10

Jamaar ik vind zelf dit gewicht ook wwt fijner waar ik nu op zit want ik wil wel een buikje hebben.

28 apr 2020, 15:04, Raviii
11

Raviii
Ik ben een meisje

29 apr 2020, 01:04, D💞
12

Met gezond gewicht heb je ook een buikje en gezondheid is belangrijker dan uiterlijk en een grote groep mensen komen er vroeg of laat achter dat je ernstige gezondsheidklachten krijgt door overgewicht.

29 apr 2020, 08:04, Juliatje.

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.