Ik ben arm

Hoi,
ik ben 16 jaar oud en ik ben enigst kind en ik leef met mijn moeder. Mijn moeder is in Oost-Europa opgegroeid en ze heeft geen diploma,vanwege armoede en omdat het te duur was. Ze heeft een baan met een prima werksfeer en verdient wel wat, maar omdat we met z’n tweeën zijn(ik ben ook minderjarig,dus eig 1) is haar hypotheek is heel klein. We leven in een klein appartement en we hebben niet eens een auto. Ik heb een paar vriendinnen met wat geld problemen, maar zij hebben een auto en kunnen regelmatig op vakantie gaan, omdat hun ouders nog bij elkaar zijn dus dat schilt wat, ze leven van een uitkering maar hebben nog steeds een breder situatie en vind het jammer dat mijn moeder hard moet werken, maar dat niet heeft. Ik doe Gymnasium dus de meeste leerlingen die ik ken zijn bekakt en rijk en ik voel me zo buitengesloten. Ik laat mijn vriendinnen nooit thuis komen, ik houd voor mijn meeste vriendinnen behalve een paar mijn leven privé. Ik haat het, maar ik hoop dat iemand ook mijn situatie kent?

11 mei 2021, Nemo


Reacties

plaats reactie
1

Hey!
Ikzelf herken het probleem. Alleen me ma is dan werkeloos. Daardoor leven we van n bijstandsuitkering, en leven in n klein huis In n achterstandswijk. Zelf laat ik men vrienden ook nooit hierkomen. Je bent dus zeer zeker niet de enige!

20 okt 2021, 15:10, :)
2

Dat is wel erg! Maar jij kan als 16-jarige ook werken bijvoorbeeld achter de kassa, en zo wat voor jezelf verdienen, bijvoorbeeld voor een vakantie met vriendinnen.

20 okt 2021, 18:10, Anoniem
3

Hee meis! Jammer van de situatie zeg.

Misschien doen jullie dit allemaal wel of niet, maar koop geen lotten, de kans dat je een miljoen wint is heel klein. En huismerk is vaak even goed, want het wordt in dezelfde fabriek gemaakt, dus koop vooral huiswerk.

Zo je doet gymnasium! Is het daar zo bekakt? Ik doe havo en bij ons is het erg boers.😂 Maar als je er wat rijker wil uitzien kan je duur uitziende kleding kopen op de Aliexpress bijvoorbeeld, en mooie accessoires kan je bij de Action kopen, ze zien er niet cheap uit.

Misschien werk je al, maar dat zou je kunnen doen als je dat nog niet doet. Als ik jou was zal ik uiteraard wel gaan voor een baan waar je eerlijk wordt betaald en waar ze jou niet verkeerd behandelen, zoals vaak wel gebeurd bij alle soorten winkels. Als je een baan hebt van 6/7 euro per uur zit je al goed, aangezien de meeste 4 euro verdienen op jouw leeftijd.

Als je moeder rookt, haar haar kleurt en het haar niet gelukkig maakt raad ik haar sterk daarmee te stoppen. Als je rookt raak je misschien ook nog geld kwijt aan pijnstillers, anihoest spullen en dingen voor de geur ect.

Een vakantie naar Frankrijk, Spanje, Duitsland en ook Italië hoeven niet duur te zijn. Je hebt wel een auto nodig, die je kan lenen en benzine geld, en dan kan je ergens kamperen en je ding doen. Gaan jouw klasgenoten naar landen dicht bij Nederland of gaan ze naar verre landen?

Welke obstakels of negatieve gevoelens ervaar jij nog meer omdat je minder geld hebt? En waarbij is dat?

Liefs,

💞

21 okt 2021, 17:10, 💞

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.