Ik ben 17 en hij is 25

Hey, ik ben heel erg verliefd op een jongen die mijn leidinggevende is in een winkel. Ik praat niet veel met hem, maar hij is wel wat ouder dan ik... Ik vind hem alleen super grappig en aardig en hij heeft humor. Zoveel praat ik zoals ik al heb gezegd niet met hem, maar ik krijg het altijd helemaal warm als ik in zijn buurt ben. Hij leidt al een heel ander leven dan ik en dat maakt deze situatie erg lastig. Ik ga aankomend schooljaar hopelijk studeren en hij werkt al. Ik weet niet eens of hij een vriendin heeft, maar volgens mij niet. Hij vroeg ook een keer wat mijn leeftijd was en hij geeft me vaak een klein complimentje. Ik weet niet of hij tegen iedereen zo doet, want dat kan best. Maar ik weet niet of hij me leuk vindt en hoe ik hier op een onopvallende manier achter kan komen. Maar het grootste obstakel is het leeftijdsverschil. Kan dit? Vinden mensen dit niet raar? En hoe weet ik of het wederzijds is? En kan het wel, met mijn leidinggevende? Ik heb overigens nog nooit een relatie gehad, gezoend, etc.... Ik schaam me hier heel erg voor omdat ik nog zo’n groentje ben die nog niks kan. Hebben jullie raad, advies, tips, tops, wat moet ik wel / niet doen, hebben jullie eigen ervaringen?
Kusjes Anna

13 apr 2020, Anna


Reacties

plaats reactie
1

Het is een groot verschil maar een paar jaar geleden op mijn werk was er een stelletje van 26 en 18, waarbij het meisje ouder was dan de jongen. Een meisje van 17 met een jongen van 25 vind ik een beetje opvallend, maar niet heel gek.

Een relatie met je leidinggevende kan wel problematisch zijn. Vooral voor hem, als leidinggevende. Als het op de werkvloer bekend wordt kunnen mensen het idee krijgen dat hij jou misschien voortrekt. Zelfs als het niet zo is gaan mensen dat toch denken. Sommige bedrijven worden er niet zo blij van, al weet elk bedrijf wel dat zoiets op de werkvloer nou eenmaal kan voorkomen. Vaak is er ook een verplichting om relaties tussen personeel te melden. Het is dus niet handig om echt een relatie te gaan beginnen. Het kan wel, maar dan zal één van jullie (in de praktijk jij dus, want hij heeft een hogere functie) een ander baantje moeten gaan zoeken om gedoe op de werkvloer tegen te gaan. Of er moet binnen het bedrijf een mogelijkheid zijn om een van jullie een andere functie te geven waardoor hij niet meer jouw leidinggevende is, maar bij een winkel zal dat waarschijnlijk niet lukken.

Mijn tip: tast af of hij echt geïnteresseerd is in jou. Praat met hem, kijk hoe hij reageert, probeer uit te vogelen of hij een vriendin heeft. Als hij vrijgezel is: een keer wat eten, drinken of naar de film gaan, als dat straks weer mag na corona, kan best. Doe het wel op een plek waar de kans klein is dat je anderen van het werk tegen kan komen. Wordt het serieus, dan kun je altijd nog je conclusies trekken en een ander baantje zoeken. Het zou ook goed kunnen dat hij jou (nu nog) te jong vindt. Misschien voelt hij zich er prettiger bij als jij 18 (en dus volwassen) bent.

Dat je een groentje bent zal geen probleem zijn. Hij weet dat je 17 bent, hij zal heus niet verwachten dat jij net zo ervaren bent als meiden van zijn leeftijd.

14 apr 2020, 12:04, Kim96
2

leeftijd verschil is totaal niet erg, dat zijn maar 8 jaartjes en al was hij 27 is het nog niet erg, dus daar zou ik me totaal geen druk over maken. blijf wel gwn jezelf en probeer un beeetje te flirten, gwn hem in zijn ogen aankijken, kijk dan naar zijn mond en dan weer naar zn ogen en n klein lachje (klinkt heel raar hahahah) maar probeer dan wel us un babbeltje te make met hem, vraag aan hem bvb wat dinge over wat hij doet en welke school/werk en over waar die woont en allemaal zo’n dingen

15 apr 2020, 21:04, jjjj

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.