Ik begrijp mezelf niet

Hi, ik ben een meisje van 14 jaar en zit in de tweede.
Ik heb al heel lang last van dat ik mezelf niet begrijp. hiermee bedoel ik (bijvoorbeeld):
De ene keer vind ik dat ik er wel goed uit zie als ik in de spiegel kijk, en de andere keer dan durf ik nog geen vijf seconden in de spiegel te kijken omdat ik er dan niet uit zie (uitpuilende buik, lelijke puisten etc.).
al dit soort dingen zitten me dwars. maar niet alleen over uiterlijk..
Ik heb vaak het idee dat mensen me irritant vinden. bijvoorbeeld:
Mijn klas heeft een paar kinderen die alles kunnen zeggen waar iedereen om lacht, en een paar kinderen die niks mogen zeggen, de rest die kunnen verschillende dingen wel en niet zeggen. als ik dan in onze klassenchat iets zeg dan krijg ik meteen rotopmerkingen ofzo.
Mijn vriendinnen en vriendje helpen me er ook niet echt bij.
mijn vriendinnen maken beledigende opmerkingen (ik weet dat ze dit MEESTAL als grap bedoelen, maar zo komt het niet echt aan) en mijn vriendje is echt heel droog en lijkt me een beetje te ontwijken..
Ben ik echt zo'n vreselijk persoon?
Thuis sta ik vaak mezelf een beetje te kleineren en de andere keer complimentjes te geven of dan praat ik tegen mezelf als twee personen. voorbeeld:
Ugh, je kan niet tekenen het ziet er niet uit. Nee tuurlijk kan je dat wel! hou gwn je bek ik kan t toch niet.
^dit soort dingen van verschillende onderwerpen. Ik heb het idee dat ik gewoon een of ander vaag persoon ben..
Kan iemand mij helpen ik weet het niet meer D:

29 mei 2015, I.Just.Don't.Get.Myself


Reacties

plaats reactie
1

Ik heb dat ook heel vaak, maar blijf positief tegen jezelf.
En zeg tegen je vriendinnen dat je die opmerkingen niet zo leuk vind.

Ana

30 mei 2015, 21:05, Ana

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.