Iedereen om me heen heeft een vriendje

Hi ik ben een meisje van 17 en ik heb nog nooit een vriendje gehad. Zowat iedereen die ik ken heeft wel iemand en dit maakt me heel onzeker. Ik ben daardoor erg bang voor de eerste keer zoenen en meer en het hele ding dat daarbij komt kijken. Ik wil graag een vriendje maar ook weer niet. Wat moet ik hiermee doen? En wat zijn jullie ervaringen met vriendjes?

2 dec 2019, Britt


Reacties

plaats reactie
1

Lieve Britt,

Sowieso zijn mensen altijd bang voor de eerste keer in verkering. De eerste keer zoenen etc, dus dat is normaal!

En als je twijfelt of je een vriendje wil, kijk of je iemand leuk vind, en diegene jou.

Iedereen krijgt ooit alles voor de eerste keer.
Dus misschien ben je dan 17, het maakt niet uit! Dan is het voor jou op je 17e! 🥰

2 dec 2019, 07:12, Eva🎁
2

Dankjewel voor je berichtje! Maar ik weet niet of het nog gebeurt met mijn 17de, maar ik ben zo wanhopig want ik denk dat ik echt niks boeiends kan zijn in een relatie en dat alles met mij awkward is en dat ik niet eens soepel een gesprekje kan hebben

3 dec 2019, 20:12, Britt
3

Ik begrijp jou echt compleet!! Ik ben ook 17 en ik heb ook nog nooit een vriendje gehad. Ik lijd er best wel onder: ik voel me eenzaam en ik heb het gevoel dat nooit iemand van me zal houden. Ik snap jou. Mijn advies is: geduld hebben. Ik weet dat dat heel moeilijk is, maar als je de juiste persoon tegenkomt zal alles goed komen. Je kan beter je eerste kus hebben op je 17 met iemand waar je écht van houdt dan op je 12 tijdens doen, durven, waarheid. Niet te veel nadenken of forceren en gewoon alles op je af laten komen.

7 dec 2019, 21:12, justmexoxo
4

Dankjewel! Ik heb al wel een aantal ‘verzoekjes’ gehad maar heb ze afgewezen omdat ik te ongemakkelijk ben. Daarom denk ik dat ik het nooit zal durven. Gewoon erg onzeker. Wat moet ik doen? Straks ben ik 20... en dan gaat de eerste zoen meteen een afknapper door mij zijn voor hem

7 dec 2019, 22:12, Britt
5

Daarom moet je juist wachten tot je 100% zeker bent dat die persoon het waard is. en als die persoon het waard is zal hij het helemaal niet erg vinden dat je nog nooit hebt gezoend. Als je echt van die persoon houdt gaat je eerste zoen veel magischer worden

11 dec 2019, 17:12, justmexoxo
6

Mn crush is zelf best verlegen en dat maakt het toch alleen maar awkwarder of niet?

11 dec 2019, 17:12, Britt
7

‘If he loves you, you’ll know. if he doens’t, you’ll be confused’
Je moet je tijd niet verspillen aan mensen die het niet waard zijn. als hij je écht wilt kom je dat vanzelf wel te weten. alles gebeurt met een reden.
als het klikt tussen jullie is het waarschijnlijk juist helemaal niet akward

15 dec 2019, 11:12, justmexoxo

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.