Hulp nodig met andere school

Hoi, ik zet dit bij gewicht omdat ik dit belangrijk vind.

Ik zit op een school die niet passend is vanwege het te lage niveau en vanwege de manier van lesgeven.

Ik wil niet mijn verhaal kwijt of klachten indienen, ik wil dat ik aan kan kloppen en dat ze (proberen te) regelen mij te sturen naar passend onderwijs.

Kinderombudsman werkte al niet mee.

Xx

18 feb 2021, Xx


Reacties

plaats reactie
1

beste Xx, zelf is het onderwijs heel anders nu vanwege corona, ik weet niet hoelang je met dit gevoel rondloopt maar corona maakt onderwijs wel een stuk stommer. Zelf moet je naar je mentor of ouders als je echt zeker bent van je zaak. Bedoel je met te lage niveau dat je klas niveau niet goed is?

18 feb 2021, 17:02, juliatje.
2

Hoi Julia,

Mijn mentor werkt vanwege haar standpunt (die niet goed onderbouwd is) mee, en vanwege conclusies die zij trekt.

Ouders gaan daarin mee en lijken alleen te vertrouwen op hun en niet op mijn gevoel en zelfkennis.

Dat heb ik natuurlijk wel geprobeerd, vandaar dat ik tot jullie richt.

Sorry ik had wat duidelijker moeten zijn, was te verdrietig om een lang bericht weer te typen. Ik ben dat zelfde meisje van 2019 die een bericht scheef over school.😓🥺

Ik heb nu mensen buiten school nodig die kunnen helpen met gratis bijles maar VOORAL met mij weg te halen van die school die lesgeeft op een verkeerde manier en het te lage niveau..

Ze denken dat speciaal onderwijs (wat ik nu doe) beter past.. Maar ik mag niet zoals bij regulier een rekenmachine gebruiken of dergelijk..

Ben kapot ervan dat ze zo niet willen luisteren, mij verkeerd aanpakken met “hulp“ en mij zo afsnauwen en andere niet om dezelfde reden.. En dat ik dit jaren volg....😭

18 feb 2021, 22:02, Xx
3

wat vervelend voor je, als corona voorbij is kan je mischien deelnemen aan uitwisselingsprogramma in binnen of buitenland. Je kan mischien nog proberen om je ouders naar een open dag mee te krijgen. Hoe bedoel je verkeerd lesgeven? Zelf had ik op mijn oude middelbare school hetzelfde als bij jou, zelf ging ik altijd daar me eigen gang denk aan: zelf extra leerwerk maken , muziek luisteren om mezelf van klas af te sluiten, niet teveel focussen op andere mensen en op rustig plekje in klas zitten. Zelf hielp mijn vriendengroepje elkaar met verschillende dingen doordat iedereen weer verschillende kennis had.

19 feb 2021, 11:02, juliatje.

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.