Honger stillen?!

Hey jongens,
Ik heb heel snel trek en als mijn maag rammelt dan gromt hij ook echt. Ik wil graag wat afvallen omdat ik wat dik ben, maar ik wil niet dat mijn maag rammelt in de klas. Weet iemand iets wat je makkelijk even snel kan opeten en wat goedkoop is wat je honger stilt maar waar je niet dik van wordt. Zoiets als dextro druivensuiker enzo maar dat is heel erg ongezond heb ik gehoord.
Pls weet iemand iets?

Xx

17 okt 2018, What to do


Reacties

plaats reactie
1

Het beste is gewoon de tijd nemen over je eten dus lang kauwen.Zelf kan je het beste je maaltijd plannen en wat vollere dingen eten dat meer honger stilt bijvoorbeeld: yoghurt(gezonde zonder toevoegingen en suiker) ,100% pindakaas,noten,bonen,groente,fruit,bruin brood(let wel op dat er geen kleurstof doorheen zit),tofu en linzen.Je kan ook voor gewicht verlies vegetarier of veganist worden, want dan val je ook af en ben je goed bezig voor de dieren en het mileu.

17 okt 2018, 20:10, juliatje.
2

Gekookte eieren vind ik heel erg vullend. Je kan de dag ervoor een (paar) eieren koken, die in de koelkast in een bakje doen, en de dag erna ze mee naar school nemen, pellen en opeten. Je kan er ook nog zout/groente/ketchup/brood/etc bij eten als je kale eieren niet zo lekker vind.

18 okt 2018, 00:10, Vis
3

Hey What to do!

Ik lees dat je overdag vaak(?) een rommelende maag hebt en probeert af te vallen. Je wil nu graag weten wat je kunt eten om die rommelende maag te voorkomen.

Het eerste waar ik me zorgen om maak is of je wel genoeg eet?
Je zegt dat je wat te dik bent, kun je aangeven waarop je dat baseert?

Ik vind het heel erg belangrijk dat je een gezond voedingspatroon hebt. Je bent nog in de groei en hebt veel voedingsstoffen nodig voor je ontwikkeling. Bovendien kost het naar school gaan ook heel veel energie! Als je een goed en gezond voedingspatroon hebt, dan kom je vanzelf op het gewicht dat jouw lijf nodig heeft. Niets meer en niets minder.

Ik kan je daarom alleen de tip geven om voor een gebalanceerd en goed voedingspatroon te zorgen. Wanneer jij de hele dag goed en voldoende eet, zul je weinig tot geen last meer hebben van een rommelende maag. En jouw lijf zal blij zijn met alle voedingsstoffen, want dat heeft het hard nodig.

Weet je hoe een gezond voedingspatroon er voor jou uitziet? Weet je wat je ongeveer nodig hebt per dag?

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Liefs, Amy

18 okt 2018, 09:10, Amyxx
4

De tip:
sla nooit je eten over en eet genoeg. Dat bevat minder honger.

18 okt 2018, 13:10, 🐶
5

muesli! Goedkoop, vult goed en heeft amper caloriën!

19 okt 2018, 21:10, justmexoxo

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.