Hoezo anorexia...

♥ ''Dat is toch een nep-eetstoornis''
Tegen deze opmerking loop ik nog steeds regelmatig aan. De meeste mensen gaan er vanuit dat je alleen een eetstoornis kan hebben wanneer je een van de bekende eetstoornissen hebt zoals boulimia, anorexia of BED. Ze gaan er dus ook vaak vanuit dat wanneer je geen van die eetstoornissen hebt, je dan geen echte eetstoornis kan hebben. Ik heb deze opmerkingen nooit goed kunnen begrijpen. Een eetstoornis gaat niet om hoe je eruit ziet of wat je weegt, maar over wat in je hoofd afspeelt. Ik had op dat moment geen ondergewicht, maar dat betekende niet dat ik in mijn hoofd erg ziek was.

doubting

♥ ''Had je niet liever anorexia gehad''
Ik heb deze opmerking regelmatig gehoord tijdens mijn eetstoornis. Ik wilde eigenlijk ook graag anorexia. Ik hoopte dat mensen dan aan mij zagen dat het niet goed met ging en ze mij serieus zouden nemen. Dat ik eigenlijk anorexia wilde, is natuurlijk een ontzettende onrealistische en destructieve gedachte. Door zo'n opmerking werd mijn drang eigenlijk alsmaar groter om toch anorexia te gaan ontwikkelen.

♥ ''Je heb een normaal lichaam dus dan heb je toch helemaal geen eetstoornis''
Tijdens mijn eetstoornis was ik erg mager. Ik was echter niet zo mager dat onbekende mensen aan mij zagen dat ik een eetstoornis had. Ik kreeg dus ook regelmatig de opmerking dat ik er helemaal niet uitzag als een eetstoornispatiënt. Dat soort opmerkingen hebben mij erg gekwetst. Ik was al erg onzeker over mijzelf en door zo'n opmerking voelde ik me nog slechter. Bovendien bestaat er helemaal geen standaard voor hoe een eetstoornispatiënt uit hoort te zien. Naast dat ik mij een mislukking voelde omdat er blijkbaar niks met mij aan de hand was, voelde ik mij vooral heel erg onbegrepen.

♥ ''Je bent er zo eentje, eigenlijk heb je niks maar je wilt toch aandacht''
Sommige mensen die ook vaak mijn eetstoornis als nep zagen, vonden dat ik vooral aandacht wilde trekken met deze diagnose. Dat is natuurlijk helemaal niet waar, je wordt niet ziek alleen maar voor extra aandacht. Daarnaast had ik zeker een echte eetstoornis gehad en dat ik geen onderwicht had, betekende niet dat ik niet ziek was.

19 sep 2017, nouska


Reacties

plaats reactie
1

wow ik ook heftig zeg. ik wou toen ook anorexia. maar je kan ook anorexia en boulima tegelijk hebben 5 duizend lijden hier aann anorexia. de meeste zijn 15 tot 20 dus bijna nooit 13 of jonger kindren met anorexia zijn niet veel dunner dat 5 kilo dus 2 a 6 kilo en hun hebben ongeveer een jaar anorexia maar soms hebben mensen met anorexia nog vreetbuien ik ook. maar ik heb anorexia en normaal gewicht ***

*** dit bericht is aangepast door de moderator

1 feb 2018, 17:02, love u

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.