Hoeveel moet een 12 jarige wegen?

Hoi allemaal, ik ben een meisje van 12 jaar en mijn vraag is : hoeveel moet een 12 jarige wegen? Ik ben 1 meter 64 en weeg 40 kilo. Is dat te veel?

22 jun 2017, Poema


Reacties

plaats reactie
1

Lieve Poema, nee gekkerd dat is zeker niet te zwaar. Te licht wel erg dat je zo denkt je hebt veel ondergewicht. Je bent echt heel dun jij hebt een bmi van 14. Dus dit is gevaarlijk met die gedachten! Veel meiden en jongens hebben een gezond gewicht de meeste. Daarna is overgewicht ook vaak dat voorkomt. Maar je gaat toch niet als zo een prinsesje niet eten. Wij hebben kasten vol en in arme landen dan? Volgens mijn weet je zelf ook dat je veel te licht bent. Ik hoop het. Je bent nog dunner als topmodelllen. Je bent wel heel lang voor je leeftijd. Maar geloof hoe mooi en leuk jij bent. Ik vertel de gevolgen

22 jun 2017, 19:06, Eva
2

IN HET KLINIEK: geen privé, meer eten als je opkunt, spullen worden afgepakt, geen internet, geen vrienden en familie. En je kan trouwens ook niet douchen of zelf naar de wc gaan! School zou je ook missen waardoor je veel achterloopt. Dan denken ze wat doe ik waarom. Je doet ze verdriet. Hun het meest denk ik. Je hebt ook dat kleine kamertje. Een echte gevangenis. JE LICHAAM: je zult veel korter leven. En je krijgt haaruitval en daarvoor krijg jij weer gezichtshaar. Je zult aan alles pijn voelen ook als iemand ou aanraakt. Je zult geen kinderen kunnen krijgen en pluizen krijgen. En blauwe ogen. Je ziet er roodwitig uit. En iedereen zou boos zijn. Botziektes en darmziektes ja die komen ook. Je krijgt slechte cijfers door problemen met opletten. Je krijgt zoveel honger, en ja je tanden? Kom maar niet bij de tandarts die zal boos zijn. Was de helft van wat ik noem waard. meer als 15% is man en ook 15% gaat dood. Pas pls op want je bent al HEEL dun

22 jun 2017, 20:06, Eva
3

Maak er allemaal niet zo'n drama van want ze is licht maar niet gevaarlijk licht.. En als je licht bent heb je not niet gelijk een eetstoornis of moet je naar een kliniek. Als je er geen last van hebt is het denk ik wel prima zo. Er mogen nog wel wat kilootjes bij maar volgensmij had je dat zelf ook wel door...

22 jun 2017, 20:06, Mai
4

Lieve Mai, ik snap je wel. Maar ze vroeg: ben ik te dik?
En daar maak ik mijn een beetjezorgen om. Je bent gewoon mooi. En ik vind dit wel veel. Er zijn ook veel meters die zeggen dat 17 of 18 pas gezond is. En ik ook want zij is wel dun. Een meisje uit mijn klas heeft 3 kilo ondergewicht iedereen denkt dat zij anorexia heeft. Je hebt wel gelijk je kan ook een gezond gewicht hebben. Er zij toch niet zoveel meisjes met anorexia maar 0,6%

23 jun 2017, 18:06, Eva
5

het licht eraan je lente sommige meisjes van 12 of 13 zijn 139 en sommige hebben een normaale lengte 1.55 en sommige zijn lang 1.63 maar sommige op deze site liegen over hun lengte ze willen lang gevonden zijn ik ben 13 en ben best lang vorr mijn leeftjd 1.61 mijn ouders zij ook lang 1.90 mar zo lang kan je niet zijn maar ja 1.60 en 40 kilo is ook wel heel erg licht wat ook zo is is dat er een meisje was maar ik geloof niet dat zij 27 ilo weegt dat is zo licht maaar ze was klein ook maar je bent te dun weet je ook

24 jun 2017, 09:06, hoi
6

Ik ben 12 160 cm maar ben 58 Kiki ik moet afvallen ik heb soort van een bierbuikje

26 jul 2017, 05:07, Gekkeman
7

ik ben 1 meter en 46 centimeter ik ben 12 jaar en ik weeg 51 kilo ben ik te zwaar ?

12 feb 2018, 16:02, kim
8

@Kim

Ja, dat is te veel.

Het is verstandig om hier wat aan te doen. Als je er nu niets aan doet, is de kans groot dat het over een paar jaar nog erger is. Dit kost je je gezondheid, maar anderen zien het dan ook, wat je status en aanzien kost. Dit leidt weer tot minder zelfvertrouwen, wat weer je aantrekkelijkheid verminderd en zo je eigenwaarde ondermijnt. Dit maakt je ongelukkiger.

Dus, om problemen in de toekomst te voorkomen is het verstandig om hier NU wat aan te doen. Dan denk je waarschijnlijk meteen aan afvallen: als dit je op een gezonde manier lukt, is dit natuurlijk prima - opletten met koek, snoep, chips, cake, taart, ijs, donuts, gefrituurde dingen, frisdrank (ook light/zero!), fruitsap uit pak, etc. etc. is altijd verstandig, zeker als je een buikje weg wil krijgen.

Naast afvallen is er echter voor jou nog een optie: je gewicht gelijk houden de komende tijd. Je gaat immers nog heel veel groeien de komende tijd en als je in deze periode je gewicht (ongeveer) gelijk weet te houden, word je langer met hetzelfde gewicht, oftewel je wordt slanker per centimeter. Op deze manier kan je prima van je overgewicht afkomen, zelfs doorgroeien naar een perfect gewicht, zonder ook maar een kilootje te hoeven af te vallen. Duurt lang: zeker het komende jaar moet je je gewicht dan vast weten te houden, maar is wel veruit de gemakkelijkste manier om van je extra gewicht af te komen. Succes!

13 feb 2018, 07:02, Timo
9

Ik ben 12 jaar en ik ben 1, 85 ik weeg 74 kilo is dat te zwaar?

14 mrt 2018, 12:03, Denise
10

Hoi ik ben twaalf en ik wil afvallen maar ik weet niet hou zouden jullie me kunnen helpenxxx

14 mrt 2018, 16:03, Chantal
11

Chantal wat is je bmi?

14 mrt 2018, 21:03, juliatje.
12

@Denise:
Wat ben je al lang!!
Je zit precies op de grens tussen gezond gewicht en overgewicht. Beetje opletten de komende tijd met de hoeveelheid koek, snoep, chips, cake, taart, ijs, etc., is zodoende wel verstandig.

15 mrt 2018, 08:03, Timo
13

Ik ben 12jaar ik ben 1.55meter en weeg 69kilo

28 jun 2018, 14:06, Omar
14

Ik ben 12 jaar en ben 1m53 en weeg 37kg is dat te veel of te weinig

8 aug 2018, 11:08, Marie
15

Ik ben ook 12, rond de 1,57 en weeg rond de 55 kilo... Dus ik denk van niet

11 aug 2018, 19:08, Iemand
16

Ik ben twaalf, 1.45 en 36 kg. Is dat te ligt of te zwaar?

17 sep 2018, 21:09, Someone
17

Hey Someone,

Dat is gewicht is niet te licht of te zwaar, maar gewoon goed :)
Voel je je er ook goed bij?

18 sep 2018, 08:09, Amyxx
18

Omar,Marie,Iemand,Someone het beste is om naar je vetomtrek te kijken.Ik wil jullie wel gezonde leeftips geven als jullie willen.
Omar= je hebt obesitas volgens bmi en dat is niet goed als je wilt wil ik je afvaltips geven.
Marie= Je hebt ondergewicht volgens bmi ,als je wilt wil ik je aankomtips geven, want ondergewicht is niet goed.
Iemand= Je hebt overgewicht, dat is niet goed,ik wil je wel afvaltips geven.
Someone= Je hebt een gezond gewicht, als je wilt wil ik je gezonde leeftips geven.

18 sep 2018, 08:09, juliatje.
19

Denise hopelijk is het een grap of schat je het verkeerd in. Mijn opa (ik heb een jonge familie) is dokter en zegt dat dat heel schadelijk is als je 12 bent 1.70 of langer. Al ben je dat denk ik niet eens.

18 sep 2018, 19:09, Geksi
20

Waarom zou dat ooit schadelijk zijn?

19 sep 2018, 15:09, Someone
21

Er is geen wetenschapelijk bewijs voor dat lang zijn slecht is.

19 sep 2018, 16:09, juliatje.
22

Wat is een goed gezond gewicht voor een meisje van 13 en 167? Iemand help me

21 sep 2018, 22:09, <☆>
23

Het klopt inderdaad dat lang zijn slechter voor je kan zijn dan klein zijn. Jullie moeten niet iets zeggen zonder verstand.
*
. Lange mensen hebben meer kans op kanker.
*
En nog veel meer. Lange vrouwen vinden weinig mensen vaak mooi. Maar maak je geen zorgen over die mening <3. En het is wel zo over die gezondheidsproblemen en meer. Maar hou je maar bezig met buitenspelen of de natuur. <3 <3333

* Dit bericht is aangepast door de moderator

22 sep 2018, 12:09, love u
24

Love u jij geeft gewoon je mening, zelf ken jij niet heel Nederland dus dan weet jij niet de smaak van iedereen.En er is te weinig en goed onderzoek naar gedaan dus wat hier boven staat klopt niet.

22 sep 2018, 13:09, juliatje.
25

Hier nog wat argumenten (onderzocht) in het algemeen worden langere mannen en vrouwen gezien als dominanter, intelligenter en gezonder. Ze worden ook vaker geselecteerd voor competitieve banen en verdienen vaak meer geld.Bijna alle studies tonen aan dat zowel mannen als vrouwen een lange partner aantrekkelijker vinden.Lange mensen scoren over het algemeen veel beter in geluksonderzoeken. Dat komt mogelijk voort uit hun betere baanperspectieven en ook hogere inkomen, waardoor hun leven iets makkelijker is.Het gaat uiteindelijk meer om hoe je lichaam gebruikt, dan om hoe groot het is.

22 sep 2018, 13:09, juliatje.
26

@<☆>:
46 - 54 kg een perfect gezond gewicht
54,1 - 62 kg een prima gezond gewicht

22 sep 2018, 20:09, Timo
27

Oke ik had het over gezondheid dus niet eens hierover maar oke.
Verder worden lange mensen bij ons op school juist buitengesloten. En dat geld is niet veel, en btw dat geld is niet exstra. Want lange mensen hebben het vaak moeilijk, en hebben meer nodig en moeten op maat gemaakte kleding. ***
*Dit bericht is aangepast door de moderator vanwege de spelregel: heb respect voor een ander*

24 sep 2018, 16:09, Geksi
28

Geksi waarom doe je niks tegen het pesten van lange mensen? en er zijn geen cijfers over hoeveel geld lange mensen extra krijgen dus dat kan je niet weten.En jij kent niet alle lange mensen, er zijn ook korte mensen met problemen.En het verschilt waar je kleding haalt en wat voor maat je hebt.

24 sep 2018, 20:09, juliatje.
29

De moderators %&#^$%$@^&
Oke ik help niet goed genoeg. Ik wil wel maar ik heb wat tips nodig om te helpen. Zelf had jij het over geld. Gelf maakt niet gelukkig. En jij kent ook niet iedereen dus moet je dit zeker niet tegen mijn zeggen of zelf onzin uitkramen. Zelf ben ik heel lang en lang zijn is niet leuk hoor.

25 sep 2018, 18:09, geksi
30

Hoi, ik ben 12 en 143 en ik weeg 43kg is dat dat te zwaar voor mijn leeftijd?

23 dec 2019, 13:12, Hallo123
31

@Hallo123:
Je hebt een prima gezond gewicht voor je lengte. Geen reden voor onrust of onzekerheid dus.

Wil je naar het perfecte lichaam toe? Ga niet afvallen! Je zit waarschijnlijk vlak voor je groeispurt, waarin je - op een makkelijke manier - in korte tijd de verhouding tussen je lengte en gewicht enorm kan verbeteren. Een langer lichaam met hetzelfde gewicht is immers slanker per centimeter. Nu gaan afvallen slaat zodoende nergens op: de nu afgevallen kilo's moeten er dan weer bij om niet te dun te worden (net zo ongezond als te dik!), plus dat ongezond afvallen je groei kan belemmeren.

Als je naar dat perfect gezonde lichaam toe wil groeien, is het verstandig het komende jaar je gewicht zo veel mogelijk gelijk te houden. Groeien is by far de makkelijkste manier van slanker worden ;).

23 dec 2019, 19:12, Timo
32

Hallo ik Ben een 12 jarige meisje en ik weeg 57 kilo en ik ben 1,50 cm lang wat moet ik doen ik doe er alles om, om af te vallen maar dat gaat niet en ik zit elke avond te huilen omdat ik veel te dik ben en mensen schelden me uit als dikzak enzo kan iemand me helpen?

13 apr 2020, 20:04, Anoniempje
33

@Anoniempje:
Dat mensen je uitschelden kan je ook positief opvatten: kennelijk vinden mensen je belangrijk genoeg om je aandacht te geven. Deze aandacht geeft je druk om wat aan je zwakte te doen. Als je geen druk ervaart, is het nóg veel moeilijker om jezelf te motiveren.

Open even een nieuw topic voor afvaltips en benoem hierin ook ajb wat meer achtergrond: wat er al aan gedaan? Hoe komt het? Hoe is het de afgelopen drie jaar met je gewicht gegaan? Etc. etc.

13 apr 2020, 20:04, Timo
34

Ik ben 12 en 1.60 en 49/50 kilo is dit te zwaar? Graar reactie!

26 mei 2020, 20:05, Privetjusxyoonhyunmin
35

@ Privetjusxyoonhyunmin:

Je hebt een prima gezond gewicht voor je lengte. Geen reden voor onrust of onzekerheid dus.

Wil je naar het perfecte lichaam toe? Ga niet afvallen! Je zit waarschijnlijk vlak voor je groeispurt, waarin je - op een makkelijke manier - in korte tijd de verhouding tussen je lengte en gewicht enorm kan verbeteren. Een langer lichaam met hetzelfde gewicht is immers slanker per centimeter. Nu gaan afvallen slaat zodoende nergens op: de nu afgevallen kilo's moeten er dan weer bij om niet te dun te worden (net zo ongezond als te dik!), plus dat ongezond afvallen je groei kan belemmeren.

Als je naar dat perfect gezonde lichaam toe wil groeien, is het verstandig het komende jaar je gewicht zo veel mogelijk gelijk te houden. Groeien is by far de makkelijkste manier van slanker worden ;).

26 mei 2020, 20:05, Timo
36

ik ben 12 en 57 is dit te zwaar?
ik vind zelf namelijk van wel en wil graag afvallen

3 jun 2020, 17:06, joanne
37

@Joanne:
Wat is je lengte? Zonder je lengte kunnen we niks zinnigs over je gewicht zeggen. Overgewicht hebben betekent namelijk altijd dat de verhouding tussen je lengte en je gewicht niet goed is.

3 jun 2020, 19:06, Timo
38

nee je bent zeker niet te dun of te dik. maak je je er geen zorgen om, concentreer je op andere dingen. als je merkt dat je te te weinig of teveel weegt mag je wat actie ondernemen maar je hoeft niet nu actie onder te nemen. geloof me! geniet van je leven veel succes!

23 dec 2020, 22:12, zanab
39

Hoi ik ben angelina en ben 12 jaar oud ik ben en ben 155 cm en weeg ongeveer 54 kl ik wil super graag afvallen maar lukt niet ik kan gewoon niet stopen met snoepen wat kan ik doen om er mee te stoppen

15 jan 2021, 16:01, Angelina
40

@Angelina:
Maak even een nieuw topic aan, daar zien meer mensen je vragen en dat voorkomt ook dat dit verzameltopic zo onoverzichtelijk wordt.

15 jan 2021, 17:01, Timo
41

@Angelina
Ik heb jouw nieuwe topic nog niet voorbij zien komen. Wel echt even aanmaken hoor! Ja, je zit op dit moment te hoog in je gewicht en ja, je zal echt wat dingen anders moeten gaan doen, maar dat is beslist niet onmogelijk hoor! Nu even een halfjaartje knallen en je kan komende zomer een compleet ander lichaam hebben! In een nieuw topic kan ik je daar meer over vertellen 😉.

19 jan 2021, 14:01, Timo
42

Ik heb ook een vraagje ik ben 12 jaar 1,66 en weeg 58.0
Ik weet dat het niet goed is om af te vallen maar ik woog 70 en dat vond ik teveel binnen anderhalf jaar 12 kilo kwijt eigenlijk wil ik naar de 52 toe.

10 feb 2021, 16:02, Doris
43

@Doris:
Er zijn twee soorten voedingsleer in Nederland. De ene voedingsleer stelt idd dat het niet verstandig is om tijdens je groei af te vallen. De andere voedingsleer vindt dit helemaal niet zo’n probleem, mits dit maar gezond gebeurt. Lang niet alle mensen die kennis hebben van voeding, zullen afvallen tijdens je groei dus afkeuren. Echter, er is wel een ondergrens natuurlijk. 52 kg is voor jou misschien net iets te laag, je gaat immers de komende jaren waarschijnlijk nog (flink) groeien. Je huidige gewicht behouden de komende twee jaar is zodoende voor jou veel belangrijker dan afvallen, maar als je er nog een paar kilo gezond afkrijgt vind ik dat geen probleem 😉.

Op voorwaarde dus dat het gezond gebeurt. Hoe ben je je huidige kilo’s afgevallen?

10 feb 2021, 17:02, Timo
44

De eerste 5 kilo ging vanzelf op kerstdag ik ging toen snel in de avond kijken en er stond opeens 65.7 in plaats van 70.2 de volgende ochtend stond er weer 65 toen dacht ik ik moet wat gezonder doen dus het enige wat ik echt heb gedaan is niet zoveel snoepen zoals Nutella heb ik al een paar maanden niet gegeten vroeger at ik 3 boterhammen met Nutella ik wilden daarna 62 gaan wegen ik dacht gaat toch niet gebeuren. 1 maand later ben ik 62 kilo toen dacht ik ik ga gewoon gezonden dingen eten zoals spruitjes eet ik nu en broccoli en bloemkool en ik gebruik een app ommekeer fit te houden ik fiets de laatste tijd ook vaak ik ga vaak met mijn buurmeisje wandelen soms, 90 minuten soms, 40 en nu weeg ik 58 maar ik heb me vanochtend laten gaan ik was daar niet blij mee ik heb 4 broodjes gegeten 2 met leverworst 2 met pindakaas en een paar kleine biscotties met hutacase zal ik hierdoor morgen meer wegen of niet in ieder geval bedankt voor het reageren. Fijne dag

11 feb 2021, 12:02, Doris
45

Sorry ik wilde nog wel zeggen voor de oefeningen woog ik 59,7 en elke dag komen er oefeningen bij ik dacht in plaats van dag 7 te doen doe ik dag 24 dat zijn dus 12 oefeningen 110 sec en toen ging ik effe snel kijken en toen stond er 58.5 de app zelf werkt wel en ik doe veder niet met dat ik mezelf laat honger lijden het is wel zo dat ik normaal eet wat een 12 jarige zou moeten eten ik drink veder geen cola fanta alleen water en thee op eend ga ik ben ook gestopt met te veel pindakaas te eten maar ik had pindakaas al een week niet gegeten dus ik had er zin in meestal maak ik ook nog voor mijn familie een fruitschaal klaar met peer mandarijntjes banaan frambozen appel en dan eet ik zelf ook. Ik geef u ook gelijk ik hoef niet veder 52 te wegen want dat vind ik een beetje te weinig maar ik wil tenminste voor juli 54 wegen. Wel bedankt dat u heeft ge reageert👍✔️😃

11 feb 2021, 13:02, Doris

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.