Hoeveel kun je maximaal per week afvallen?

Hoi, ik ben even benieuwd. Ik ben een te zwaar meisje van 16 jaar en ik ben benieuwd hoeveel je per week maximaal kan afvallen. Graag ook erbij zetten hoeveel netto calorieën (dus gegeten - verbrand) je dan maximaal mag per dag.
Oh en hoeveel wegen jullie en hoe lang en oud zijn jullie?
Graag ervaringen etc.

14 nov 2018, Mayke


Reacties

plaats reactie
1

De richtlijnen zijn vgm
- Als je echt overgewicht hebt: max 1 kg per week
- Als je dat niet hebt: max 0,5 kg per week

14 nov 2018, 08:11, Vis
2

Hey Mayke!

Ik lees dat je te zwaar bent en graag wat af wilt vallen. Je vraagt hoeveel je maximaal per week af kunt vallen.

Als je op een gezonde en duurzame manier af wilt vallen, dan kun je het beste maximaal een halve kilo per week afvallen. Wanneer je sneller af gaat vallen, gaat je lichaam in spaarstand. Dit betekend dat je lichaam dan zoveel mogelijk je gewicht probeert vast te houden, waardoor je uiteindelijk niet meer afvalt en heel snel weer aankomt.

Voor specifieke voedingsadviezen over hoeveel en wat je dan per dag moet eten moet je naar een dietiste gaan.
Iedereen heeft namelijk weer andere individuele voedingsbehoeften, die van verschillende factoren afhankelijk zijn, zoals leeftijd, gewicht, lengte, etc. Wat voor de een werkt, hoeft niet per se voor de ander te werken. Daarom is het zo belangrijk om dit onder begeleiding te doen van een dietiste, helemaal omdat je nog in de groei bent.

Kortom; afvallen doe je het beste langzaam en onder begeleiding van een dietiste.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Liefs, Amy

14 nov 2018, 08:11, Amyxx
3

ik vind dat je bend zoals je bend xxx mij

21 nov 2018, 15:11, soe sefie

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.