hoe word je knap

ik ben 13 en ben eigenlijk best populair, maar ik voel me heel lelijk, dik en niet goed genoeg. ik probeer altijd een dieet en een workout maar ik hou het altijd maar even vol. heeft iemand tips en voelen jullie je ook zo?

13 nov 2018, ikbenanoniem


Reacties

plaats reactie
1

Het spijt me heel erg maar ik heb geen tips of ja geen goede,
Zelf ben ik ook best populair en voel ik me ook lelijk en dik, maar nu loop ik al een lange tijd met een eetstoornis rond.
Het begon met dieet en workout maar het werd steeds erger.
Ik ben bang dat dit bij jouw ook gebeurt.
Probeer jezelf meer te accepteren zoals je bent,
Dik, dun klein of lang het maakt niet uit.

(als je wilt praten ik ben er voor je)

Xx

13 nov 2018, 19:11, KINDJE
2

Hey Ikbenanoniem!

Ik lees dat je erg onzeker bent over je uiterlijk en je jezelf niet mooi, goed en slank genoeg vind. Wat moet dat ontzettend vervelend zijn, dat je dat gevoel hebt!
Ik kan me voorstellen dat je daar erg veel last van hebt.
Om je gerust te stellen; bijna iedere meid heeft daar wel last van in de pubertijd.

Zoals je zelf al aangeeft, ben je best populair. Dat geeft toch aan dat je een ontzettend leuke meid bent en dat heel veel leeftijdgenootjes graag bevriend met jou willen zijn? Ik denk dat dat juist het beste bewijs is dat je perfect bent zoals je nu bent. Anders zou je toch niet zo geliefd zijn door je vrienden en vriendinnen?

Ik denk dat je helemaal niet hoeft te veranderen, want volgens mij ben je precies goed zoals je nu bent. Ik denk dat je je liever moet richten op de prachtige jij die je al bent. Kijk eens naar die mooie talenten en kwaliteiten die je hebt. Dat maakt jou juist mooi en geliefd.

Kortom, blijf jezelf en probeer jezelf niet te veranderen met een dieet of workout. Dat doet je gezondheid eerder kwaad dan goed. Je wordt pas echt blij en gelukkig als je de dingen doet die je fijn en plezierig vindt en je je lichaam geeft waar het om vraagt.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Liefs, Amy

14 nov 2018, 08:11, Amyxx
3

heey @KINDJE
ja, ik probeer met zelf te acepteren hoe ik ben, al heel lang maar ik voel me nog niet fijn. zelf heb ik ook al een eetstoornis, maar dat vul ik jammer genoeg weer aan met snoep. ik ben 53 kilo en 1.59 en zit op het goede gewicht. de laatste tijd lukt het wel op aftevallen omdat ik minder zoet eet. praten zou fijn zijn xxx mij

14 nov 2018, 11:11, ikbenanoniem
4

heey @amyxx
ik vind het fijn dat je me zo helpt, het is ook wat ik eigenlijk moet doen. maar ik voel me ook niet fijn in de lichaam. ik ga gewoon proberen met geen suiker en gezond eten. ik sport al 6,5 uur per week maar is dit al genoeg?? xxx mij

14 nov 2018, 11:11, ikbenanoniem
5

Hey lieve anoniem!

Ik help je ontzettend graag want ik herken je struggle en weet hoe moeilijk dat is.

Allereerst: je sport echt meer dan genoeg. Extreem veel sporten maakt je niet gelukkig; het is namelijk nooit genoeg. Waar je je op moet richten is of je het leuk vindt om te doen. Kijk dus niet naar de uren die je sport, maar hoeveel plezier je er in hebt. Je haalt je geluk uit het plezier, niet uit de prestaties.

Het is heel erg naar dat je je niet fijn voelt in je lichaam. Kun je aangeven hoe dat komt?

Ik heb hier zelf ook heel veel last van gehad. Wat mij heel erg heeft geholpen is telkens weer bedenken wat mijn lichaam allemaal voor mij doet: het is sterk, gezond en het brengt mij overal naartoe waar ik wil. Het laat mij nooit in de steek. Het is 24/7 bij mij en staat altijd voor mij klaar. Dan is het toch eigenlijk heel onaardig dat wij ons lichaam in een bepaalde vorm willen duwen door extreem veel te sporten of extreem weinig te eten?

Kortom, probeer je lijf te koesteren voor wat het allemaal voor je doet. Het is precies goed zoals het is!

Ik hoop dat dit je wat helpt. Als ik nog iets anders voor je kan doen dan laat je het maar weten :)

Liefs en dikke kus, Amy

14 nov 2018, 14:11, Amyxx
6

gwn jezelf accepteren en jezelf mooi vinden, dan oog je vanzelf beter....

4 mrt 2019, 15:03, kayla

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.