Hoe vraag ik om een bh aan mijn moeder?

Ik ben een meisje van 14 jaar en zit in de 2de klas. Iedereen in mijn klas draagt al een bh maar ik nog niet. Ik schaam me hier best wel voor. Ik heb mijn borsten opgemeten en net onder mijn borsten was het 71 centimeter en over mijn tepels heen 84 centimeter. Dit is dus 70A. Maar mijn vraag is hoe ik aan mijn moeder moet vragen of ik misschien een bh mag gaan dragen.

Xx
Anoniem

4 mei 2020, Anoniemmm


Reacties

plaats reactie
1

Hoii ik ben 13 en wil ook graag een bh, maar weet ook niet hoe ik het moet vragen

4 mei 2020, 19:05, ๐Ÿงก๐Ÿงก
2

Ik snap dat dit best lastig is, durf het zelf namelijk ook niet. Maar ik zal het toch maar doen. Later ben je blij dat het het gevraagd heb. X

4 mei 2020, 21:05, V
3

Ik ben 11 en heb niet zo lang geleden gehad met mijn moeder dat ik erg last heb van mijn borsten en of ze denk dat ik een bh nodig had nou eerst zei ze dat ze denkt dat het nog ff een half jaartje zou duren ofzo ik heb denk 5 gesprekken in totaal gevoerd ofzo Rn bij de laatste keer zei ze ja ik ga wel ff op het internet kijken voor bh'tjes voor je, 2 dagen later zei ze uit zichzelf zonder gesprekken of iets: ruim je kamer op ik wil zometeen ff naarder Hema nu het nog rustig is. En mijn hoofd van: OMG HET MAG GET MAG OMG ZE WILT HET ZELF AAH YEEYYYY!!!! Ik vierde bijna een feest in mijn hoofd. Maar als tip geef ik gwn doorzetten je kunt het! Ik ben 11 en mij is het ook gelukt (ik heb aa65) zoek een goed moment dat je met zn 2e bent en zeg mam(a)? En je begint een gesprek het hoeft niet meteen 1 gigantische gesprek te zijn ik had er ook gwn 5 maar ik was zo verlegen en vond het ZO eng mar toen ik in gesprek zit vind ik het juist fijn en denk ik waarom was ik nou zo bang??? Ik tel meestal als ik het niet durf tot 20/30 om al mijn miet te verzamelen en begint een gesprekje;) suc6 zet hem op je kunt het!!!๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜

5 mei 2020, 02:05, Xxme
4

Ondanks dat dit gesprek iets heel spannends lijkt in je hoofd, zal het echt enorm meevallen. Ik zelf heb het niet hoeven voeren. Ik had cup c in groep 8, ik was er nog niet mee bezig toen mijn moeder aangaf dat het al wel ruim tijd was.
Het dragen van een BH is niets spannends. Het enige wat je moeder er 'naar' aan zou vinden is de gedachte dat dr kleine meid groot wordt. Een cupmaat A is nog best klein, het kan dus gewoon zijn dat je moeder geen idee heeft dat je bortgroei heb.
Mijn advies is om gewoon aan je moeder te vragen of ze een BH met je gaat kopen. Als ze aangeeft dat je het niet nodig hebt, kan je gewoon aangeven dat je je naar voelt dat jij als enige geen BH draagt. Dat is namelijk gewoon een geldige tweede reden!
Al met al, maak je geen zorgen :) het komt echt wel goed. Daarnaast ken ik nu juist veel vriendinnen met kleine borstmaat die geen BH dragen omdat ze het niet nodig vinden voor kleinere borsten en het comfortabeler vinden zonder. Je hoeft je dus ook zonder BH niet te schamen.

5 mei 2020, 13:05, Auriana
5

Hoi ik ben 11 en ik zit in groep8 iedereen heeft een bh behalve ik ik wil het wel vragen maar hoe

30 mrt 2022, 22:03, Sannah12355

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.