Hoe vertel ik mijn ouders en beste vriendin dat ik mezelf snij/sneed

Hej,
Ik ben een meisje van 14 jaar en snij/sneed mezelf, ik wil dit best graag aan mijn beste vriendin en ouders vertellen maar hoe?
Ik zit hier al best lang mee wie weet een oplossing??

21 jan 2020, Anoniempje:))


Reacties

plaats reactie
1

Als je niet weet wat je moet zeggen kun je het ook in een brief schrijven, dan kom je makkelijker uit je woorden, dat deed ik ook <3 In mijn brief focuste ik me vooral op dat het niet zo goed met me ging en dat ik daarvoor hulp wou krijgen, de focus lag niet zo op het snijden want dat was maar een onderdeel van het probleem. Maar jij mag erin zetten wat je wil. Wat je ook doet: veel succes!!

21 jan 2020, 16:01, L
2

Bedankt:))
Maar het probleem is ik wil geen hulp:/

21 jan 2020, 18:01, β™‘β™‘
3

Hoi hoi. Wat L al zijn een brief is makkelijker. En als je dat niet wilt zou tegen je beste vriendin gewoon eerlijk zijn . Vriendinnen hen je juist om met dit soort dingen over te praten. ze wilt je denk ik graag dan helpen maar als jij dat niet wilt gw zeggen , z begrijpt het heus wel. Oudere zijn net iets lastiger denk ik. Ik zal vragen of ze even komen zitten . Pak er iets lekkers bij zodat als ze je vragen stellen je een hap kan nemen en even nadenken over wat je gaat zegge. Ik zal niet boos worden op ze , ook niet als ze iets doen waarvan jij denkt wtf. Ze willen je alleen beschermen. Miss kan je het beter eerst je moeder vertellen, die zijn meestal net iets beter in niet vooroordelen zijn en luisteren. Ik denk dat je gw een serieus gesprek en diep gaand gesprek gaat hebben .
Heeel veel Suc6
PS. Stop als je blieft met jezelf snijden , daar los je je problemen niet mee op. Miss kan je je gevoelens en frustratie kwijt in een dagboek, doe ik zelf ook en werkt heel fijn vind ik,πŸ˜…

Nogmaals Suc6 😘

21 jan 2020, 21:01, DπŸ’ž
4

Het verschilt voor iedereen qat helpt, maar is er een reden qaarom je hetn wilt vertellen? Bergijp me niet verkeerd. Maar je wilt je toch ook niet zovoelen? Dus inprincipe heb je hulp nodig. En @d, klopt id, echte vriendinnen helpenje erbij, maar verheug je daar maar niet op. Of ze vinden je een aansteller, of ze vinden het "eng" en nemen afstand, of ze doen niks, of ze helpen juist wel. Kan allemal.
Maar vertel het tegen iemand, desnoods een of andere leerkracht, je kanhet bijv in een brief,foto,tekening,vertellem,je arm(lichaamsdeel van automutileren) laten zien, dagboek, liedjes etc etc.
Het is niet makkelijk maar je komt er wel, ookal lijkt dat jiet zo.
Zoek anders maar het vlinder project op (ik vind het vlinder gedeelde persoonlijk minder maar het kan ook met namen van mensen of tekeningen ofgewoon allemaal atift overal tekejen)(gewoon proberen).
Good luck meidπŸ™β€

22 jan 2020, 18:01, Blub

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.