Hoe scheren?

Ik scheer me nu al een paar maanden down under maar ik snijd mezelf steeds of krijg irritatie. Dat komt doordat ik tegen de haren in scheer want anders blijven ze van zitten bij mij. Ik hoor dat veel mensen juist met de haren mee scheren maar hoe zorg je dan dat de haren weg zijn?! Ook komen ze echt meteen weer terug bij mij wat zwaar kut is... hebben jullie tips? Mn scheermesje is btw prima. Ook vind k t altijd lastig om helemaal bij mn schaamlippen enz te scheren, dusja dat

22 dec 2019, Kippetje


Reacties

plaats reactie
1

Ik scheer zelf niet altijd, ik wissel af tussen kaal, een streepje en behaard. Maar als ik scheer, dan altijd eerst met de richting mee, van boven naar beneden. Ik gebruik altijd een goed mesje en voldoende scheergel. Daarna scheer ik van beneden naar boven, dus tegen de richting in, als ik gehurkt zit. Zo trekt de huid strak en dat voorkomt snijden. Ook kun je op die manier makkelijker je schaamlippen scheren. Irritatie kun je in het begin hebben, maar als je het vaker doet raakt je huid er vanzelf gewend aan. Vaak laat ik een streepje staan maar soms doe ik het ook wel helemaal glad.

23 dec 2019, 06:12, Kim96
2

Ik laat het waxxen om de 2 maanden. Is het 4 weken glad. Pijn vind ik het niet doen. Jammer is dat het niet goedkoop is.

23 dec 2019, 09:12, Bikinigek
3

Ik vind waxen erg duur en het nadeel is dat je de haartjes eerst moet laten groeien voordat je het weer kan laten waxen. Hoe doe jij dat dan Bikinigek? Scheer je het dan tussendoor ook wel eens? En laat je het dan helemaal kaal doen, of laat je wat staan, een streepje bijvoorbeeld?

Ik het tot nu toe nooit laten waxen, maar ik zou het wel overwegen als ik op strandvakantie zou gaan. Lijkt me wel ideaal om dan niet te hoeven scheren.

23 dec 2019, 09:12, Kim96

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.