Hoe niet aankomen tijdens feestdagen

Hallo allemaal,
In december heb ik mijn verjaardag, sinterklaas kerst en oud en nieuw. Door de teveel lekker eten ben ik 3 kg aangekomen!! Ik weet nu echt niet wat ik moet doen en kerst en oud en nieuw komen er nog aan. . Hoe zorg ik ervoor dat ik die 4 kg kwijtraak en niet nog meer aankom? Kunnen jullie me helpen, ik voel me echt een dik varken..

Ik ben 15,168/169 cm en 53 kg btw
Eerst was ik 49 kg
Miss kan dat helpen

15 dec 2019, AmericaExplain


Reacties

plaats reactie
1

Als je een paar kilo aankomt, ben je niet meteen een dik varken hoor ;). Je hebt nog steeds een perfect gezond gewicht voor je lengte. Trots op zijn en zelfvertrouwen uitstralen! Maar wat veel meiden willen jouw lichaam bereiken!

Maar, ik begrijp dat je het niet fijn vindt dat je die 3-4 kilo bent aangekomen. Om deze er nu in december weer af te krijgen, lijkt mij heel moeilijk. Ik zou daar in januari mee beginnen.

Hier wat tips om bij Kerst en nieuwjaar niet verder aan te komen:
- ***
- Let extra goed op op de dagen dat het geen feestdagen zijn. Niet alleen koek, snoep, chips, cake, taart, ijs, etc. zijn dikmakende extra's, maar ook zoet broodbeleg, de meeste vleeswaren (of met veel slecht vet of met suiker toegevoegd), cornflakes, producten o.b.v. van bloem (meeste brood en broodproducten dus), witte rijst (dus ook sushi!), normale aardappel en maïs. Extra’s zijn bedoeld om op speciale momenten samen écht van te genieten, niet om ze dagelijks ‘uit gewoonte’ weg te eten. Quinoa, boekweit, courgettespaghetti, bloemkoolrijst en de bataat-aardappel zijn gezonde alternatieven.
- Ontbijt met groente en goede vetten (salade met vis, boerenommelet met avocado of groene smoothie met noten en/of zaden erdoor, bijv.) en probeer te ontbijten zonder koolhydraten (brood, havermout, muesli, fruit, etc.). Je kan ook prima gezond ontbijten of lunchen zonder brood!
- Poets vaker je tanden, neem suikervrije Smint of pepermunt: frisse mintsmaak helpt tegen zoettrek. Plus, je hebt meteen een goed excuus wanneer iemand je iets ongezond aanbiedt: “Ik heb net mijn tanden gepoetst.”
- Drink twee grote glazen warm water voordat je bijv. de kerstmaaltijd in gaat. De prikkel voor honger en dorst is dezelfde: door te drinken neem je deze prikkel dus weg en warm water remt bovendien je eetlust.
- Neem een kleine portie bij de kerstmaaltijd en eet deze (extra) langzaam op, zonder dat dit super opvalt.
- ***
Succes!!

*** dit bericht is aangepast door de moderator

15 dec 2019, 20:12, Timo
2

De beste tip is toch echt wel: Ga genieten en alles eten wat je maar wil met Kerst! Daarna kun je als goed voornemen wel weer afvallen wat je bent aangekomen met Kerst (en misschien is dit helemaal niet veel).
Als je nu gaat forceren op niet eten, dan wordt de drang alleen maar groter en krijg je eetbuien, etc. Dit werkt averechts.
Denk dus: Ik mag alles, ik mag alles, ik mag alles wat ik maar wil!
Succes!
X,
Kaylee

16 dec 2019, 17:12, Kaylee

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.