Hoe moet je een tampon gebruiken?

Hoi, ik ben 14 jaar en al 2 jaar ongesteld. Ik heb nog nooit een tampon geprobeerd in te doen. Ik vind dat het nu wel tijd is. Ik heb afgelopen week het met mijn vriendin geprobeerd, alleen hij ging er niet in ik was bang en wist opeens niet meer waar hij moest. Ik was ban dat ik hem in mijn urethra deed.
Heeft iemand tips voor mij?
Alles is welkom!

20 sep 2020, w0613_


Reacties

plaats reactie
1

Ontspan je en ga gehurkt zitten. Voel goed met je vinger waar de tampon naar binnen moet. Wees niet bang, het is fysiek echt onmogelijk om hem in je plasbuis te doen, dat gaat namelijk nooit passen. Doe rustig aan en neem de tijd.

20 sep 2020, 22:09, Kim96
2

Pak een spiegeltje en bekijk jezelf een keer van onder. Dan zie je precies waar je vagina ingang zit. Maak je vinger nat en voel gewoon even en doe hem even naar binnen. Op de bijsluiter van een tampon pakje staat precies hoever enzo je hem moet inbrengen.
Probeer het op een moment dat je redelijk veel bloed zodat je vagina glad is door het bloed. Dan gaat hij makkelijker in. Als je hem in hebt dan zou je hem niet moeten voelen zitten. Als dat wel zo is dan zit die verkeerd en moet je hem iets hoger of juist lager doen.
Het is even wennen in het begin en even oefenen. Maar probeer het gewoon :)
(Het is helemaal niet verplicht om tampons te dragen he, het hoeft helemaal niet! Als je je er niet fijn bij voelt dan laat je het lekker bij maandverband)
Succes!

21 sep 2020, 15:09, Lau

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.