Hoe moet ik uit de kast

Heeyy allemaal,
Ik ben een meisje van 16 jaar rn val op meisjes. Vandaag wilde ik in de auto aan mijn moeder vertellen dat ik op meisjes val. Mijn moeder zegt echt super vask tegen mijn zusje en ik dat homo zijn heel normaal is. Dus ik ben niet bang dat ze t niet accepteerd. Maar toen ik t wilde vertellen was het net alsof mijn mond dichtgetaped zat. Ik kon t er gwn niet uitkrijgen. Hebben jullie tips x

29 okt 2017, Annefleur


Reacties

plaats reactie
1

Heb er geen evaring mee, zelf val ik op jongens. Maar gewoon zeggen, het zal veel fijner zijn als je het niet meer geheim hoeft te houden! En het is toch ook een goed teken dat ze zegt dat homo zijn heel normaal is? Ze zal het vast wel accepteren! Maar ik snap dat het moeilijk is om te vertellen, als ik zelf iets lastigs tegen mijn ouders moet vertellen, krijg ik het ook niet uit mijn mond. Probeer een goed moment te zoeken, en gewoon doen! Veel succes 💗. Oh ps: als ze niet goed reageert, geef haar tijd, het kan dat ze aan het idee moet wennen!

29 okt 2017, 21:10, S
2

Gewoon vertel ook al lijkt het alsof je mond dicht geplakt is of zeg tegen je moeder: mam ik moet je iets vertellen (dan moet je het uiteindelijk toch zeggen)

29 okt 2017, 21:10, Lynn
3

heey,
ik hoop dat ik je kan helpen, want ik ben zelf ook lesbisch.
hier een paar tips:
-vertel het op het juiste moment, dus niet wanneer jullie net ruzie hebben gehad.
-bedenk wat je wilt gaan zeggen.
-vertel het op een moment dat je alleen met je moeder bent, dus niet samen met je zusje en/of vader er bij.
-desnoods schrijf je het op, en geef je een brief aan je moeder.
dingen die je juist niet moet doen;
-erover beginnen tijdens het eten.
-het er meteen uitgooien zo van :mam ik ben lesbisch. begin het rustig begin met een inleiding zoals: mam jij zei toch dat je het niet erg vind als iemand in onze familie homo zou zijn? hopelijk heb je hier wat aan xx

30 okt 2017, 11:10, steklsel
4

Dankjulliewelll xx

30 okt 2017, 18:10, Annefleur

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.