Hoe moet ik met mensen omgaan uit de 3rde etc

Hey, ik ben 13 en ik zit in de eerste(bleef zitten) In mijn klas zijn er veel kinderen die rond 11 enz zijn, hierdoor voel ik me best eenzaam. Want ik ben best wel erg mentaal verder ontwikkeld dan mijn leeftijdsgenoten. Ik vind het altijd leuker om met oudere mensen om te gaan, want ik begrijp hun beter etc. Alleen ik ben niet bepaald sociaal, dus mijn vraag is: Hoe kan ik met oudere kinderen bevriend worden( Uit de 3e,4e,enz) En nog een ding, op m'n school is het gewoon zo dat brugklassers met brugklassers omgaan,enz. Ik ben wel bang dat ze denken zo van:'' Wtf, waarom komt een brugklasser naar me toe'' Heeft iemand hiervoor tips?

1 dec 2018, klickkackbadabingbadaboom


Reacties

plaats reactie
1

Hey klickklack,

Zo te lezen heb je weinig aansluiting met je klasgenoten omdat jij wat ouder bent en kun je beter overweg met kinderen die ouder zijn dan jij.

Ik kan me goed voorstellen dat je je dan niet helemaal op je plek voelt in je klas. Toch raad ik je aan om wel zoveel mogelijk op zoek te gaan naar aansluiting met je klasgenoten. Natuurlijk zal dat niet zo goed zijn als je dat wilt, maar er zijn vast wel enkele dingen die je wel gemeen hebt met je klasgenootjes. Zo voel je je minder eenzaam in de klas dan wanneer je je helemaal afzondert. Je bent immers elke dag de hele dag in deze klas, dus dan kun je er maar beter het beste van maken :)

Buiten de lesuren kun je misschien contact zoeken met je oude klasgenootjes die wat ouder zijn. Er zijn vast nog een paar kinderen met wie je eerst in de klas zat? Buiten schooltijd kun je je dan optrekken aan kinderen die mentaal even ver zijn als jij.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Liefs, Amy

3 dec 2018, 08:12, Amyxx
2

Nu zit je in de 2e, weet ik. Maar voor menssen die hetzelfde hebben: ik ben bijna 13 en zit in de 3e klas Gymnasium. Bruggers zijn de stomste wezens op aarde!!! Ik weet het, iedereen is als het goed is ooit een brugger (geweest), maar echt!!! Ga als je in de 1e zit niet zomaar naar een ouderejaars toe, als je diegene maar vaag/niet kent. Of wacht tot je zelf word aangesproken, maar ga níét zelf contact zoeken! De kans dat je word uitgelachen is groot, en uitschelden gebeurt ook nog wel eens. En waarom? Omdat de meeste 1e jaars zichzelf helemaal de bom vinden. En dat vinden kinderen ol de basisschool ook. Maar op de middelbare? suces met je leven als brugger! In de 2e ben je 'ontgroend' dus hoef je je geen zorgen meer te maken. Je vind bruggers net zo stom als 2e jaars en ouder het jaar ervoor van jullie gevonden hebben! Ik word vaak nog brugger genoemd, omdat ik er ook uitzie als 12, dus dan moet ik tegen mezelf zeggen dat die mensen kut zijn! Of bruggers zeggen wat ik moet doen. Dan scheld ik wel op ze, ja. Ben blij als ik eindelijk bocenbouw ben!

29 sep 2019, 23:09, ?
3

Ga gewoon met ze praten ik ben 13 en zit in de 3e.
Ik zal echt niet denken iel een brugger. En anderen ook niet hoor

29 sep 2019, 23:09, Eva
4

Haha @eva dan zit jij op een heeeeele andere school😂

2 okt 2019, 21:10, ?
5

Ik ben 14 zit in de vierde maar als k nu naar mensen uit mn eigen jaarlaag toestap denken ze nogdsteeds dat k brugger ben dus ja echt leuk. Ben btw wel klein dus ja. Voor de vraag die je stelt:ik zou in de dm sliden van iemand die je wel aardig lijkt over iets wat diegene bv plaatst op zijn/haar verhaal

2 okt 2019, 23:10, Yolo
6

Ik weet niet of dit een ding is op jouw school maar ga in de leerlingenraad. Daar zit ik in op mijn school en ik ga met alle leeftijden om van brugklassers tot examenleerlingen, in elk leerjaar heb ik wel vrienden. ( ik zit in de 5e)

En nog een tipje, mensen die kunst volgen of een andere geaardheid hebben zijn vaak heel open en sociaal en accepteren vaak iedereen.

4 okt 2019, 21:10, Laura

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.