hoe moet ik het zeggen tegen mijn vader

ik ben nog niet ongesteld en ik ven 12 maar dat is normaal maar ik ben waarschijnlijk wel bijna ongesteld, ik durf het dan niet te zeggen omdat mijn moeder is overleden en ik durf het dan niet tegen mijn vader te zeggen . wat moet ik doen?!

13 jan 2016, evelien


Reacties

plaats reactie
1

Ik zou het gewoon zeggen want dan kan hij maandverband voor je kopen en je kunt het niet zo lang verbergen denk ik anders komt hij er wel achter

13 jan 2016, 18:01, Geheimpje12
2

Gewoon zeggen dat begrijp je vader heus wel.
Mijn moeder ging juist op vakantie toen ik het voor het eerst werd. Dus moest het wel aan mijn vader vertellen. Mijn ouders zijn gescheiden.

13 jan 2016, 18:01, Iloe
3

probeer het gewoon te vertellen dat lucht op of wouw jij het blijvend geheim houden en dan als je ongesteld bent pas vertellen mannen weten er meestal weinig van dus ik denk dat hij niet zoveel vragen gaat stellen en schaam je er niet voor hoor ! succes hiermee groetjes juiatje.

13 jan 2016, 20:01, juliatje.
4

@hoi evelien ik zou het gewoon tegen je vader zeggen. dan kan je vader er rekening mee houden met boodschappen doen. en anders lig je een briefje neer voor je vader. je vader ziet ook wel dat je groter begint te worden. je zou zelf ook maandverband kunnen kopen. succes er mee. inge.

14 jan 2016, 01:01, inge
5

Help! Ik ben nu bij me vader en ongesteld geworden. Me oma heeft maandverband dat veelste dun voor mij is zonder vleugels eraan en ik durf het niet tegen mn oma en mn vader te zeggen! Help wat moet ik doen?

29 dec 2019, 12:12, hallo321
6

hallo 321.
is het misschien handig dat je zelf maandverband gaat kopen. zeg het tegen je oma, die is ook ongesteld geweest.. sterkte

29 dec 2019, 22:12, A
7

Hoi ik ben iris en ik ben 11 jaar en zit te huilen in mn bed want ik heb 1 druppel bloed in mn vaders bed achtergelaten en hij weet niet dat ik ongesteld ben dus ik durf het ook niet te zeggen en mn ouders zijn btw gescheiden en mn moeder weet het wel maar de afstand is heel groot tussen de 2 huizen

25 feb 2020, 12:02, Iris
8

Hoi ik ben aïcha en ben 10 en ik heb meer afscheiding dan normaal en denk dat ik bijna ongesteld ga worden en ik weet niet hoe ik het moet zeggen en mijn ouders zijn btw geschijden dus ik kan het ook niet tegen mijn moeder zeggen. En mijn vader heeft al inlegkruisjes gekocht. Dus ijgenlijk geen probleem maar ik wil wil het wel zeggen dus help😒😭 en ik heb al weken heel bukpijn en krampen du volgens mij wordt ik het al bijna.help😭😭😭😭😭😭😀😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😒😒😒😭😒😒😒😒😒😒

2 nov 2020, 15:11, AΓ―cha
9

Hallo Evelien heb je miss een vriendinnetje die al ongesteld is en je kan helpen? Groetjes Lotte

2 nov 2020, 21:11, Lotte
10

beste Iris,
Natuurlijk hoef jij niet te huilen vanwege een natuurlijk-iets.
Het is immers niet jouw schuld, en je vader begrijpt het vast wel. Hoe had hij jou gekregen, dan? Jouw moeder is ook ooit (in haar vroege/late tiener-jaren) ongesteld geweest. Compleet normaal en natuurlijk, waarom ervoor schamen, als ik vragen mag? ''It's natural'' (= het is natuurlijk/normaal), luidt een bekend spreekwoord. Je vader weet immer dat je vroeg of laat gaat groeien tot een prachtige, en sterke vrouw, en daar hoort ongesteld-zijn absoluut bij! Ook hij heeft (als het goed is) in zijn middelbare-school jaren voorlichting over dit soort onderwerpen gehad. Hij is nu volwassen en oud genoeg om te weten dat menstrueren volkomen normaal is. Ik snap je wel, dat huilen. Je bent nog 11, nog jong, maar je groeit. Gezond. Dit is een teken dat je gezond bent, en daar mag jij en je pappie best blij mee zijn.
Kortom; vertellen! Dan komt alles goed. (Beter dan niks zeggen, en dat hij zelf erachter komt dat je menstrueert, misschien '''schaam'' je je er dan meer over. Dat maakt er niks beter op. Gewoon vertellen. Je bent sterk en verantwoordelijk, je bent toch immers ongesteld?)

Ik hoop dat dit je wat meer motiveert.
(Vragen? Vraag ze maar raak, ik antwoord z.s.m.!)

groet,
Ajla

7 nov 2020, 18:11, Ajla

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.