Hoe maak ik eindelijk vrienden?

Hallo iedereen, ik ben Arwen en ik heb al eerder een topic gemaakt waar echt hele fijne reacties op kwamen! Maar omdat dat al langer geleden is begin ik weer even met een nieuwe topic, omdat er weer veel dingen gebeurd zijn...

Het is namelijk al bijna herfstvakantie en ik heb nog steeds geen vrienden gemaakt. Ik snap niet hoe dit komt en ik probeer van alles om wel vrienden op de middelbare school te krijgen. Ik heb wel een meisje die altijd achter me aanloopt, maar daar wil ik liever niet de hele brugklastijd mee zitten. Mijn ouders weten hier ook van en al het moet ga ik al eerder naar vwo toe (Ik doe nu havo/vwo) maar het liefst blijf ik nog heel even in deze klas om, hopelijk, vrienden te krijgen. Heeft iemand tips hoe ik dit kan doen?

Ps. Kijk op mijn oudere topic: Geen vrienden op middelbare school voor meer informatie. <3

13 okt 2018, AB1313


Reacties

plaats reactie
1

Hey Arwen!

Wat vervelend dat het nog steeds niet gelukt is om wat meer aansluiting te krijgen bij de andere klasgenoten.

Misschien kun je voorbeelden geven van wat je de afgelopen tijd geprobeerd hebt om een vriendschap op te bouwen? Wat heb je precies gedaan en hoe werd daar op gereageerd? Met die info kan ik wat beter met je meedenken :)

13 okt 2018, 14:10, Amyxx
2

Hoi, leuk dat je weer reageerde Amy. Ik heb geprobeerd bij ze te zitten, maar meestal is er geen plek meer aan de tafel. Ook heb ik geprobeerd meer in de groeps app te appen, maar toen ik een tip gaf dat ze de melding uit kon doen kreeg ik allemaal emoijs die op hun hoofd sloegen en lach emoijs. Met 2 meiden hoef ik zoizo niet veel contact, want als ik ze aankijk beginnen ze tegen elkaar te giechelen en kijken ze snel weg.

15 okt 2018, 19:10, AB1313.4
3

Ik bedoel sowieso natuurlijk. Ik had het eerder zo vaak fout geschreven dat het nu auto-correctie is geworden 😅

15 okt 2018, 19:10, AB1313.4
4

Hey Arwen,

Ik vind het heel rot voor je dat het nog niet zo lukt met het vinden van aansluiting bij je klas.
Flauw ook, die reacties in de app op jouw tip.

Heb je al geprobeerd om eens een praatje te maken met een paar jongens uit de klas? Je hebt vast wel een idee welke jongens dezelfde interesses als jou hebben. Misschien kun je daar eens over beginnen.
Als het echt niet wil lukken en je niet meer weet wat je moet doen, kun je het ook met je mentor bespreken. Diegene kan vast beter met je meedenken, omdat hij/zij de klas en jouw klasgenoten kent.

Maar houd moed en vertrouwen hoor! De aanhouder wint :)

Liefs en succes!

Amy

16 okt 2018, 08:10, Amyxx
5

Als je geen leuke klas hebt kun je ook vrienden maken met mensen uit je sportclub of mensen die in de buurt wonen ofzo. De meeste vrienden van de middelbare school verlies je toch weer als je van school af gaat.

17 okt 2018, 23:10, Lola
6

Bedankt voor de tips Lola! Ik heb genoeg vriendinnen buiten school, maar ik vind het erg vervelend om in de pauze alleen te zitten of met het meisje. Het liefst wil ik wat aansluiting vinden bij de anderen in de klas om daar misschien ook huiswerk mee te kunnen doen. Maar ik heb ook geen zin om iemand anders te gaan spelen dan wie ik ben, dus ik kijk wel.

Natuurlijk ook weer bedankt Amy! 😄

18 okt 2018, 16:10, AB1313.4

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.