hoe kan ik afvallen op een gezonde manier?

Heyy, Ik ben een meisje van vijftien jaar en de laatste tijd voel ik me erg dik. Daarom wil ik graag afvallen, maar omdat mijn oudere zus anorexia heeft zijn mijn ouders daar nogal sceptisch over.

Sinds de tweede klas van de middelbare school (ik zit nu in de vierde) begon ik langzaam bij te komen. Persoonlijk had ik hier eigenlijk amper moeite mee, maar ik zit op een school waarin iedereen supermager is (veel kinderen hebben ook gewoon bekend ondergewicht te hebben). Daardoor voel ik me erg onzeker en wil ik dus proberen af te vallen. Ik wil het echter wel op een gezonde manier doen, want ik weet nu door mijn zus hoe snel het fout kan gaan.
Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

ps: Ik ben ong 1.75m, ik weeg 72kg en ik doe niet aan een specefieke sport (want corona), maar ik fiets wel elke dag ong een half uurtje.

26 jan 2021, sexynijlpaard


Reacties

plaats reactie
1

Bewegen en stress vermijden - en hier hoort ook lang en diep slapen bij - zijn hele belangrijke factoren, maar het begint toch allemaal met eten en drinken.

Als je voeding niet goed in balans is zal je never nooit (blijvend) afvallen, hoeveel je ook sport en op je stressniveau let. Zodoende, wat eet je zoal op een dag? Wat is je ontbijt, lunch, avondeten en wat zijn je tussendoortjes? En hoe voel jij je gedurende de dag? Heb je de hele dag voldoende energie, ook voldoende geestelijke energie? Geestelijke energie is dat je ook zin hebt om dingen te gaan doen en dat je niet chagrijnig of super snel geïrriteerd bent etc.

Verder, hoe heeft je gewicht zich de afgelopen twee jaar ontwikkelt en als hier duidelijke veranderingen in hebben plaatsgevonden, weet je dan ook waar deze door komen?

Ik zie je antwoorden tegemoet ;)

26 jan 2021, 19:01, Timo

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.