Hoe is het om weinig geld te hebben?

Heeyy,

Ik ben zelf een meisje van 16 en heb het altijd goed gehad. Ik woon op een oude boerderij en was altijd lekkers speels en genoot van de natuur en de ruimte.

Wel mocht ik vaak niet iets kopen omdat mijn ouders graag wilde bezuinigen. We hebben het wel goed maar natuurlijk moet je niet snel je geld uitgeven terwijl het misschien wel meuk is.

Maar omdat ik zelf nooit arm ben geweest en voor zover ik weet geen arme mensen ken heb ik wat vragen en misschien kan je wat informatie eraan toevoegen. :)

1- Hebben jullie leuke dingetjes in huis als decoratie? Zo ja, waar hebben jullie dat vandaan?
2- Gaan jullie heel soms uit eten? Zo ja, naar wat voor soort tenten/restaurants en wat eten jullie dan?
3- Wat voor gerechten eten jullie in een week? Noem de maaltijden.
4- Hebben jullie veel stress?
5- Geven jullie om merkkleding of om luxe artikelen voor je lichaam, haar en gezicht of parfum?
6- Maakt het veel uit of je bij de supermarkt merk eten/drinken haalt of is het even goed als het vna huismerk is?
7- Hoe vermaken jullie je?
8- Zijn er strengere regels? Zo ja, welke?
9- Hebben jullie naar jullie idee een hechter gezin?
10- Genieten jullie meer van de kleine dingen?
11- Hoe denken jullie over het rijke leventje? Zouden jullie die willen hebben? En willen jullie luxe vlees, luxe verzorgingsproducten, luxe behandelingen hebben in jullie leven?
12- Wat wil je heel graag hebben als je het geld had?
13- Zouden jullie luxe tools willen? Bv een kokende kraan, een sauna, een jacuzzi?
14- Hebben jullie in het gezin kinderen die beperkingen/handicaps hebben of zijn jouw ouders beperkt? Of ziek?
15- Wat voor cijfer geef je je leven?
16- Wordt of werd je gepest doordat je het niet breed hebt? Wisten mensen het niet of boeide het hun niet, of kwam je voor jezelf op?
17- Gaan jullie wel eens een dagje uit? Bv Efteling, Beeld en geluid, een dierentuin of bioscoop?
18- Heb je het er vaak moeilijk mee dat je weinig geld hebt?
19- Welke dingen doen jullie om je te vermaken?
20- Hebben jullie gezondheidsproblemen door het weinige geld of een achterstand op school?

Bedankt voor je tijd en het beantwoorden. Ik wens jullie blijdschap en liefde toe! <3 x

15 mei 2021, ~ Tandpasta


Reacties

plaats reactie
1

1 zelf maken, bouwen of repareren. Markplaats kringloop oudijzer enz
2- deals zoeken. Of veilingen.
3- gewoon aardappels vlees groente en pasta
4- ja
5- nee
6- nee
7- heb veel hobby's ik repareer graag dingen daardoor heb ik met weinig geld veel spullen die als luxe beschouwd worden.
8- geen
9- geen idee
10- ja ik word blij van gratis dingen of gevonden dingen.
11- dat ik meer gereedschap en machines kopen.
12- meer ruimte
13- heb een sauna zelf gebouwd en een bubbelbad.
14- nee
15- 7
16- nee
17- ja of varen op eigen opgedoken boot.
18- nee
19- brommerrijden. Kringlopen
20- heb nooit maar 1 van mijn diploma's gebruikt.. hbo.. altijd meer gehad aan de ervaringen die ik heb opgedaan van reparatie dat ik dat als werk doe parttime want heb meer te doen dan alleen werken

16 mei 2021, 00:05, Bikinigek
2

Leuke en interesante vragenlijst

18 mei 2021, 21:05, Wannabejill

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.