Hoe ik niet aankwam op vakantie!

Hee iedereen,
Sommigen van jullie kunnen je vast nog mijn topic herinneren van vakantiestruggles. Daarin vertelde ik dat ik absoluut niet wou aankomen. En dat iedereen is gelukt!!! De ochtend dat ik wegging woog ik 62.2 kg en ik ben net terug en heb me net gewogen 62.0 (en dit was zelfs in de avond!), als ik me morgenvroeg weer weeg kan ik echt zien hoeveel ik ben afgevallen. En geloof me, ik heb op mijn eten gelet maar heb net zo erg genoten als de rest van t gezin.

Oké hier de tips hoe ik niet ben aangekomen op vakantie:
- voor het ontbijt En avondeten dronk ik elke dag 2 glazen water
- mijn ontbijt bestond uit dezelfde hoeveelheid die ik zou eten als ik thuis ontbijt en lunch at (dus mijn ontbijt daar was lunch en ontbijt in 1, want lunch kreeg je daar niet)
Bijv. (Ontbijt thuis) Ik at dan s’ochtends een half bruin broodje, wat roerei samen met tomaat en komkommer
(Lunch thuis) en daarna nam ik nog een schaaltje naturel yoghurt met fruit
En als laatste at ik dan bij het ontbijt iets dat ik het aller lekkerst vond van het hele ontbijtbuffet! Soms was dat een wafel en soms een klein croissantje (dit was mijn ongezonde geniet snack)

- kwa dranken dronk ik water en melk (bij het avondeten dronk ik water, ik lust geen frisdrank)
- bij het avondeten zorgde ik altijd dat in mijn voorgerecht zoiezo groente zat, de soep sloeg ik vaak over anders zou ik te vol zitten, en mijn hoofdgerecht was heel vaak vis want daar hou ik heel veel van, mijn toetje bestond uit het geen dat ik het aller lekkerst vond van het hele dessertbuffet!

- de snacks tussendoor met m’n gezin deelde ik vaak met m’n moeder, zo nam de rest vaak alleen een bord pannenkoeken stukjes en ik deelde hem met m’n moeder en uiteraard dronk ik daar weer water bij

Dit was ongeveer mijn eetpatroon op vakantie! Ik heb geprobeerd zo gezond mogelijke keuzes te maken en geen zoete dranken te drinken maar voor de ijskraam kon ik het niet laten en nam dan 1 bolletje yoghurtijs en at dat langzaam op, en ik heb daar net zoveel van genoten als de rest die 2 bolletjes nam. Ik wist niet dat het kon maar het is me gelukt ik ben op gewicht gebleven op vakantie. Ik hoop dat jullie hier iets aan hadden. Als je nog op vakantie gaat, veel plezier!!! Groetjes❤️

17 jul 2020, Lautjeee


Reacties

plaats reactie
1

Ik let niet echt op in de vakantue wat ik eet en drink. Ik gewoon een paar kilo's aan en die gaan vanzelf weg.

18 jul 2020, 07:07, ..
2

Goed zo Lautjeee, dat doen vele je niet na. Mijn complimenten!

Bewust met voeding en dus ook bewust met extra's omgaan, ook op vakantie, is de sleutel tot een goede relatie met voeding, wat zich uit in een (blijvend) gezond lichaam.

Extra's zijn bedoeld om op speciale momenten samen écht van te genieten, niet om ze continue uit gewoonte weg te eten. Bewust eten, bewust leven. Heel goed gedaan!

20 jul 2020, 01:07, Timo
3

Ga dit ook maar eens proberen. Vorig jaar lette ik nergens op en kwam ik dus een paar kilo aan en was ik van plan dat als motivatie te gebruiken om veel te gaan sporten. Niet gelukt....

21 jul 2020, 06:07, Ik

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.