Hoe groot is een eetbui

Ik denk dat ik eetbuien heb maar vaak denk ik ook dat ik me aanstel en gewoon minder moet eten. Maar ik schaam me voor wat ik dan eet maar ik zou het nog erger vinden als ik zeg dat ik eetbuien heb en het is niet zo omdat mensen dan denken dat ik aandacht wil.

Is dit wat ik heb nou een eetbui of lang niet en moet ik zoals m'n moeder zegt gewoon wat minder snoepen en me niet zo aanstellen?

4 voorbeelden
Of misschien is het een wel een eetbui en het ander niet. Ik vind het ook lastig omdat je bij die zelftests in moet vullen of en hoeveel eetbuien je hebt en straks doe ik het verkeerd

1) Een hele zak chips, een zak met 10 witte bolletjes en een pot AH eigen merk chocopasta

2) een emmertje tomaten, Toen nog twee appels maar die drang of waas blijft want dan gaan er toch weer twee pakken koek en een chocoladereep in (
de dag erna een emmertje tomaten 2 zakken chips, twee pakken koek en 4 marsen).
3) 4 tot 6 boterhammen speculoos, 4 beschuiten pindakaas met jam en hagelslag en een stuk kaas
4) een patatje pindasaus, een kroket, frikandel, milkshake, sundae ijsje en m'n 2 boterhammen kipfilet

Hoop dat jullie hier antwoord op weten

31 jul 2020, Lotte435

Reacties

plaats reactie
1

Hoi Lotte435!

ik zou inderdaad wel wat minder eten, en mischien kan je proberen alles te halveren.
Dus in plaats van 4 beschuiten pindakaas; 2 beschuiten pindakaas ( ik eet dit ook dus ik weet dat het heerlijk is lol)

Probeer dat maar eens even!

xoxo,
Dabby

PS: Stay safe!

31 jul 2020, 14:07, Dabby
2

beste Lotte435 die hoeveel heden die je noemt zijn eetbui hoeveelheden. En de veel voorkomende gedachten bij mensen met deze eetstoornis is: ik stel me aan! Dat is niet zo en je hebt wel degelijk een probleem. 180.000 andere mensen in Nederland hebben hetzelfde als jij maar er heerst een schaamte en taboe over deze eetstoornis daarom hoor je er nauwelijks over. Maar mijn tip vraag je vrienden hulp en wees open er over.

31 jul 2020, 16:07, juliatje.
3

Hoi weet je ook waarom je eetbuien hebt? Honger? Dorst? Stress? Frustratie? Iets anders?

31 jul 2020, 18:07, L
4

@l meestal.bij me rot voelen of stress maar vaak weet ik het ook niet

@juliatje dank weer voor je reactie. Er is nu 1 vriendin die het weet. L

@dabby dat is een beetje het probleem. Ik probeer dus juist zo min mogelijk daarvan te eten maar stoppen lukt niet

1 aug 2020, 00:08, Lotte435

Reageer

Wil je een bericht ontvangen als er een nieuwe reactie is?
Login of registreer