hoe en wanneer zijn jullie begonnen met make-up dragen?

Wanneer zijn jullie begonnen met make-up dragen? En hoe? Kreeg je mascara van je moeder of heb je het moeten vragen of wat anders. En hoeveel draag je nu?

26 mrt 2014, maaakup


Reacties

plaats reactie
1

Ik heb zelf mascara gekocht en eerst alleen op mijn bovenste wimpers gedaan en daarna ook eronder toen begon ik met een beetje oogpotlood en daarna babylips en bb-cream mijn moeder heeft er niks overgezegt ofzo

26 mrt 2014, 15:03, Make-up
2

Ik had al mascara, geen idee hoe maar volgensmij gekregen van me moeder want zij vond die niet handig. Ik heb ook nog mascara van vriendin gekregen van duur merk, maar mijn moeder vindt het niet erg. Mijn vader vind dat ik te jong ben, en dan moet je gewoon zeggen dat het toch gebeurd, dus waarom nu niet enz. Ik draag meestal mascara, soms eyeliner, oogschaduw(ik heb wit achtig iets) en rouche

26 mrt 2014, 18:03, Heeyx
3

ik ben daar nog steeds ni mee begonne , k vind dak nog een te schoon huidje eb om da al te doen :p k ben 14 trouwens ...

26 mrt 2014, 19:03, laura xx
4

ik ben 14 en heb het gewoon niet nodig.
Ik ben mooi, ook zonder make-up.

26 mrt 2014, 20:03, Babs
5

Hey,

Ik ben begonnen toen ik naar de middelbare school ging, eerst alleen mascara (had ik van m'n zus gepakt) en later steeds meer. Eind de 2e klas werd het erg bij mij, ik deed veel foundation op, oogpotlood en lippenstift/lipgloss, ik zit nu in de 3e en het enigste wat ik nu echt altijd draag op school is eyeliner en soms een beetje foundation als ik echt bleek ben,

ik hou heel erg van make-up, ik ga een opleiding doen voor visagie, dus als iemand nog tips ergens voor nodig heeft, zet maar een reactie hieronder :))!

x Amber

30 mrt 2014, 11:03, xxxxxOnzekermeisje
6

Ik heb nooit echt make up gebruikt.Maar ik krijg van een vriendin voor mijn verjaardag make up en die gebruik ik af en toe nog. Maar ik doe niet elke dag soms wel als ik er zin in heb en als ik een feest heb :).

xx

30 mrt 2014, 11:03, _verwijderd_
7

Ik gebruik alleen een laagje mascara, meer gebruik ik niet en meer vind ik ook niet nodig. Ik ben dit jaar pas echt begonnen met het dragen van make-up, ik ben 14.

30 mrt 2014, 12:03, Zoë_dat_is_mijn_naam
8

ik ben 13 en draag ook make up (ben over 16 dagen 14)
kheb ooit een x een mascara gekregen van een vriendin nu draag ik mascara oogpotlood eyelyner en concealer heel soms een beetje lippenstift of lipgloss.

1 apr 2014, 16:04, tessa
9

Een vriendin van me zei dat ik een keer mascara moest proberen, en toen had ze bij mij opgedaan en zag er leuk uit en vanaf toen gebruik ik het, toen was ik net 14

1 apr 2014, 16:04, Kimmiiee
10

Ik was 12 toen ik een beetje make up droeg en daarna bouwde ik het op. Ik draag nu vaak eyeliner, blush, oogschaduw maar het liefst lipstick (rood) . ik ben nu bijna 15

1 apr 2014, 17:04, me
11

in het begin kocht ik alleen nagellak toen ik 10 was kocht ik wat lipgloss maar droeg ik het nooit ik ben nu 12 en draag meestal alleen mascara en/of lipgloss soms in het weekeind ook wat oogpotlood maar het gaat er om waar je je lekker bij voelt!!!!!

2 apr 2014, 16:04, esmee449
12

Dankjulliewel voor de reacties ! Maar jullie vroeg het dus niet eerst aan jullie moeder ofzo ?

9 jun 2014, 15:06, maakup
13

Nee, ik had niet eerst gevraagd aan me moeder.

9 jun 2014, 22:06, Kimmiiee
14

Hey,

Ik draag echt al heel lang nagellak, ik had wel is van die intertoys makeup dozen, maar dat was altijd zo plastic.

Vanaf m´n 10e begon ik echte dingen te kopen zoals foundation, mascara, blush, bronzer enz. Ik kocht de foundation altijd een tint te donker haha. Dat deed ik allemaal stiekem, het kopen en opdoen. Maar het opdoen zo weinig dat niemand het zag.

Vlak na m´n 11e verjaardag heb ik gevraagt aan mijn moeder of ik make up mocht dragen, en het antwoord ws ja. Ze zegt nu ook steeds dat ze het zo mooi vind staan.

Ik ben nu nog steeds 11 en ik ga naar groep 8.

Elke dag

Benefit concealer
catrice matt poeder
essence oogschaduwbasis
urban decay naked 3 ooglook
mabeline mascara

de kwasten zijn allemaalvan het kiko reissetje

mijn tip

Vraag het even aan je moeder of je make up gebruiken mag! Vooral als je het stiekem doed. Dat scheelt toch 30 minuten slaap.

23 aug 2014, 19:08, Make up lover
15

ik begon toen ik 10 was denk ik met wat mascara naar feestjes enzo, toen ik 11 was ging ik naar de 1e en toen begon ik standaard mascara te dragen. later werd het steeds meer mascara en nu ook eyeliner een oogpotlood haha

2 okt 2014, 19:10, ikuuu
16

Ik ben 12 en draag soms mascara en foundation en poeder
Soms blousjes haha
Ik doe het over mijn puistjes is dat erg het zijn er maar een paar maar ze zijn erg rood en vallen erg op

2 okt 2014, 22:10,
17

Ik doe vanaf mijn 13de vijf verschillende mascara's over elkaar en toen op mijn 14de dee ik lijntje
Dat wilde ik eerst ook al maar van mijn ma mocht het alleen in het weekend maar ben het gwn gaan doen en ze vind het nu echt leuk

2 okt 2014, 22:10, Xoxo belssss
18

Ik ben 12 en ik draag soms een klein beetje make up zoals mascara en foundation. Mijn moeder vind het gewoon prima, ik kockt laatst gewoon een mascara en concealer en dat vond ze goed. Ze zij zelfs toen: Deze foundation gebruik ik niet meer wil jij hem hebben, voor als je een keer een strak huidje wild hebben. Nu doe ik bijna elke dag wel concealer onder mijn ogen en soms foundation en mascara.
Ik heb het nooit moeten vragen ofzo maar een tip is gewoon om het een keer te doen en te kijken of het haar opvalt of gewoon te vragen of ze het mooi vind staan

22 dec 2014, 00:12, lollz
19

ik ben 16, ik heb altijd nagellak op en soms mascara en ook wel vaak lipbalsem met een kleurtje maar verder geen faundation of oogpotlood ofzo.

23 dec 2014, 19:12, zonder makeup ben je ook mooi
20

Ik ben 11 😋 en begonnen met MAKE-UP! Ik draag macara, eyeliner, concealer en poeder!

10 jan 2015, 08:01, Esmee_xx
21

ik weet niet hoe ik het moet vertellen aan mijn moeder

24 nov 2015, 15:11, onbekend
22

Ik vroeg aan mijn moeder of ik mascara mocht hebben dit was in de action, ze moest er even over nadenken en zei uiteindelijk.. Ja! Het was gewoon van de action niets bijzonders maar ik was er wel blij mee! Ik was rond de 11. Nu bijna 2 jaar later draag ik; of GEEN make-up of mascara. Bij feestjes soms ook concealer die ik goed uitveeg zodat je de overgang minder ziet. Als ik grote puistjes (struggles) heb doe ik het daar ook een beetje op. Soms lippenstift, maat niet dat je het super goed ziet hoor. Meer natuurlijke kleuren ook♡♡

24 nov 2015, 17:11, blabla
23

in groep 8 kreeg ik mascara van mijn moeder toen we in een winkel waren en ik vroeg of ik het mocht, want ook andere meiden in mijn klas hadden het. Ik gebruikte het bijna nooit, in de 1e wel vaker en vanaf de 2e eigenlijk altijd maar dat is alles voor school, op een feestje doe ik ook wel eyeliner en soms lippenstift op

26 nov 2015, 18:11, Boekenmeisje
24

Ik ben 11, en ik deed een keer stiekem mascara op naar school. Mijn BFF draagt ook mascara trouwens (ook 11). En mijn moeder vind het zelfs mooi als ik dat doe. Gewoon vragen of je mascara naar school mag dragen en dan alleen mascara en daarna meer

28 nov 2015, 14:11, Kikii
25

Hay ik zit in de 3e klas. En ik ben 13. Mijn vriendinnen gebruiken wel makeup, op 2 na. 2 van mijn vriendinnen dragen foundation en mascara enzow.. En de rest gwn wat lipgloss en mascara. Ikzelf gebruik het niet.. Ik vind dat ik het niet nodig heb, als mensen het niet bevalt wat ze zien dan kijken ze maar ergens anders naar. Een vriendin van mij zeurt aan een stuk door dat ik echt foundation op MOET doen.. En mascara en dit en dat.. Terwijl zij net een klein maandje makeup op doet.. En ze weet niet eens wat concealer is, ik bedoel halloo ik gebruik het niet eens en weet wel wat het is en dan zeg jij lekker wat ik moet doen...

Ik zeg ook de hele tijd dat ik dat niet ga doen en dan zeikt ze weer dat ik nooit doe wat ze zegt en dat ik echt nooit doe wat hun voor 'advies' geven...

Ik word er gek van en ik ga geen makeup dragen omdat zij dat zo nodig wil!

28 nov 2015, 22:11, Dat wou ik even kwijt X
26

hoi

ik ben nu 12 jaar oud.
toen ik 10 jaar oud was was ik begonnen met mascara, lippenstift ( naggelak gebruik ik bijna altijd) en oogschaduw .
alleen bij feestjes of soms oefenen.
maar toen ik 11 werd gebruikte ik poeder , foundation,eyeline,oogpotlood, en concealer.
mijn vriendin had een keertje make-up ik was jaleurs toen vraagte ik aan mijn moeder of ik make -up mag ze zij eerst nee toen had ik een keertje make-up op ze vond het mooi staan toen mogt ik make-up.

21 aug 2016, 18:08, make-up
27

Ik ben 14 en draag nog geen make-up

30 aug 2016, 21:08, 😊
28

Ik ben 13 en wil wel een keertje mascara gebruiken maar k ben zeg maar blut en weet niet hoe het aan me moeder te vertellen

23 jan 2017, 20:01, Makeuploosmeisje
29

Ik ben ermee begonnen toen ik 13 was (ben nu 14). Ik begon met een laagje mascara en lipgloss. Toen kreeg ik de mascara van mijn moeder. Als ik nu veel tijd heb 's morgens draag ik concealer, soms mascara en wat op mijn lippen (meestal babylips want dat geeft een beetje kleur). Maar soms doe ik ook helemaal niks op, ik wil er gewoon voor zorgen dat ik me niet voor mezelf ga schamen als ik niks op heb.

23 jan 2017, 21:01, justmexoxo
30

Ik ben 13 en ik draag geen make-up. Mijn moeder zegt dag ik binnenkort ook moet gaan gebruiken en dat ik Mn bh's moet gaan dragen maar ik voel me er gwn niet lekker bij. (Jullie willen het juist graag En ik moet hahah)

3 mei 2017, 13:05, Meisjedatmakeupmoetdragenvanhaarmoeder
31

ik ben 13 en ik draag nog geen make-up. Ik vind het wel heel leuk om mee te experimenteren, maar ik heb het gevoel dat ik meer onzuiverheden krijg als ik make-up draag. Dat heb ik liever niet, dus wacht ik nog maar even met het dragen van make-up. Ook vind ik make-up best wel duur. Je hebt natuurlijk ook goedkopere make-up, maar ik wil wel gewoon een goede kwaliteit.

7 jul 2017, 14:07, Anoniempje 2.0
32

Make-up is slecht voor je, ik zou nooit zelf het op doen

#13 jarig kind

7 jul 2017, 19:07, ModelXX
33

Ik heb ff een vraagje
Als ik highlighter draag dan komt het altijd overal op mijn gezicht terecht en zie je allemaal glittertjes.
Ik vraag me af hoe dit komt want op foto's bij andere mensen ziet het er altijd zo mooi uit.
Ik hoop dat het niet aan de highlighter ligt want hij kost 19€
Kan iemand me helpen

7 jul 2017, 20:07, Randommeisje
34

Ik draag niet veel make-up. Maar later wil ik model zijn en moet ik juist make-up dragen

7 jul 2017, 21:07, Eva
35

Ik begon gewoon toen ik klein was, als ik gjng verkleden droeg ik knalrode lippenstift en blauwe oogschaduw met een prinsessenjurk en plastic klik-hakkjes. Toen ik een jaar of 10 werd hadden alle kindjes op mijn verjaardag geld gegeven aan de moeder en de vriendin met wie ik het feestje hield, toen kreeg ik zo'n make-up koffer van de Intertoys. Ondertussen ben ik net 14 en draag ik: foundation, mascara, een andere mascara als wenkbrauw-gel, lippenstift, en soms oogschaduw & highlighter ❤ (zo klinkt het heel veel maar het zoet er wel gewoon natuurlijk uit😄)

8 jul 2017, 11:07, Anne-Claire
36

hoe kan ik tegen mn moeder gaan zeggen dat ik mn mascara terug wil?🤷🏼‍♀️ voor mn verhaardag had ik het gekregen van n vriendin maar ik heb het nig niet gebruikt toen heeft ze gwn dat hele tasje gepakt en ze heeft mn mascara en lipstick eruit gehaald. nu heb ik alleen nog maar blush maar dat hoef ik niet . Ik wil gwn mn mascara terug en m nu wel gebruiken

27 nov 2017, 18:11, dhskvd
37

Ik gebruik iedere dag gewoon concealer van Essence en een mascara van Maybelline. Ik heb 2 beautyblenders van de primark -skeer- en een kwast van Hema -skeer- Lekker budgetproof ;)

27 nov 2017, 21:11, Appelflap
38

Ik ben 12 en draag niet echt make up maar heb wel wat esence make up. Ik draag soms wat conceler op school met poeder eroverheen, soms wat mascara maar thats it! Ik expirimenteer thuis wel heel veel omdat ik het leuk vind om te doen. Ik wil nog geen foundation dragen omdat ik veel puisten heb en bang ben dat het daardoor alleen maar erger word. Ik kijk ook veel naar beautybloggers. xx anoniempje

30 dec 2017, 20:12, anoniempje
39

Ik ben nu 14,5 en ik ben eigenlijk altijd al een meisje meisje geweest. In groep 4 denk ik, kreeg ik al m'n eerste make-up koffer zo'n hele grote van de Intertoys. Ik heb altijd zulke make-up koffers gehad en gebruikt. In groep 8 droeg ik heeelll af en toe mascara, maar heel vaak vroegen mensen of ik make-up op had en dat vond ik niet leuk dus deed ik het bijna nooit. In klas 1 weet ik eigenlijk niet wat ik deed... In klas 2 droeg ik echt ALLES, foundation, poeder, mascara, oogschaduw, soms eyeliner, lipstick, wenkbrauwpoeder etc. Nu (klas 3) draag ik soms foundation en heel soms eyeliner, maar eigenlijk altijd: concealer, poeder, bronzer/contour, blush, highliter, mascara, een wenkbrauwpoeder en een wenkbrauwpomade, en meestal een liquid lipstick 👄❤️
*dit bericht is aangepast door de moderator*

30 dec 2017, 20:12, Anne-Claire
40

Wenkbrauwpotlood en wenkbrauwpomade*

30 dec 2017, 20:12, Anne-Claire
41

Leuk topic, en leuke berichten. Ik ben 13, en niet heel veel van het make-up. Maar ik draag ook niet veel, maar wel iets.
Normale dag dit:
- Highlighter
- Lipgloss
- Mascara
Kerst & Sint:
- Highlighter
- Lipgloss
- Mascara
- Oogschaduw
Valentijnsdag:
- Highlighter
- Lipgloss
- En glitter olie.
En ik doe parfum op, maar dat is toch geen make-up? En maskers, en scrub, douchegel soms lush als verzorging. En ik borstel, en maak soms leuke kapsels. Meestal:
- Vlecht.
- 2 vlechten.
- Paardenstaart.
- Hockey staart.
- Los met vlecht.
- Los, met staart achter.

30 dec 2017, 21:12, Eva🎁
42

Ik ben 15 en draag alleen lippenstift, mascara en concealer, maar vaak alleen bij feestjes en af en toe naar school.

1 jan 2018, 02:01, Laura_2003
43

Nooit. Ben 13 en draag geen make up.

1 jan 2018, 11:01, Lala
44

ik ben 13 en draag soms alleen mascara, misschien ooit nog lippenstift. meer hoef ik ook niet want ik wil ook niet zon make-up slet worden en sommige jongens vinden veel make-up niet eens mooi.

1 jan 2018, 17:01, rainbowdash🌈
45

ik kreeg mascara voor mijn verjaardag maar wilde dat nog lang niet want ben pas 13, maar vroeg me af hoe het stond en sindsdien draag ik het alleen op feestjes of familie

1 jan 2018, 17:01, rainbowdash🌈
46

*of bij familie

1 jan 2018, 17:01, rainbowdash🌈
47

Make up is slecht voor je gezicht!!! Ik snap niet dat jullie het dan wel gewoon dragen!!

6 jan 2018, 11:01, Lala
48

Ik ben 12 jaar en heb best veel make-up. ik vind t gwn leuk om op te doen. Naar school draag ik geen make-up. Niet nodig vind ik. Hoe ik het heb gekregen? Ik kocht gwn een keer iets enz. Mijn moeder heeft er nog nooit iets over gezegd...

10 jan 2018, 23:01, Lol
49

Ik ben 14 jaar en wil wel met make up beginnen moet ik het eerst aan mijn moeder vragen of gwn zelf make up kopen en gaab dragen xxx

27 feb 2018, 21:02, Halloooo1234
50

Ik ben ook 14 en wil graag mascara dragen maar ik weet niet hoe ik dit moet vertel tegen mijn moeder #schaamend

31 jul 2018, 15:07, Anoniempje
51

Ik begon met elke dag mascara dragen toen ik 15 was. Ik had er 1 gekocht met een vriendin, deed het op, en vroeg aan mijn moeder wat zij ervan vond. Ze zei dat ik het niet nodig had, maar ik zei dat ik het mooi vond dus ben het gewoon gaan dragen. Vervolgens begon ik mijn wimpers ook te krullen en daarna begon ik met concealer op puistjes te doen (als ik die heb) en poeder. Soms kleur ik mijn wenkbrauwen bij.
Ik ben nu 16 en doe dus elke dag mascara (en wimpers krulken), concealer op puistjes (als ik die heb) en poeder. Mijn moeder vind het nu trouwens geen probleem meer, bijna iedereen van mijn leeftijd draagt make up

1 aug 2018, 16:08, Groetjesss
52

toen ik 12 was deed ik soms de lippenstift van mijn moeder op in de badkamer, en dat ging steeds verder naar oogschaduw, mascara ect. maar niet in het openbaar nu draag ik soms wat als ik alleen thuis ben

1 aug 2018, 19:08, Mark

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.