hoe afvallen?

Hallo,
ik ben een meisje van 13, bijna 14 en wil graag wat gewicht verliezen. Ik ben op het moment namelijk niet blij met mijn lichaam en gewicht. Het is voor een deel genen maar ik denk dat ik er wel wat aan kan doen. Dus mijn vraag; Hoe kan je (snel) afvallen. Ik wil zo'n 10 kilo kwijt. Oh btw ik ben 1.62m en rond de 64kg. Oh en ik lijk niet heel dik ofzo, maar wil wel gewoon wat slanker zijn.

X

30 jul 2019, meisjewilafvallen


Reacties

plaats reactie
1

Snel afvallen bestaat niet, anders was niemand te dik geweest ;).

Kijk even bij het topic 'fatburners en afslankpillen' in de categorie eten van dit forum, daar leg ik heel duidelijk uit hoeveel energie je minimaal moet innemen (je BMR), hoeveel energie dat moet zijn bij beweging (je AMR) en wat de verhouding van de verschillende energiebronnen (koolhydraten, eiwitten en vetten) moet zijn, wanneer je wil afvallen. Jouw BMR is overigens 1471 Kcal per dag.

Hier nog wat andere tips die kunnen helpen:
- geen hoofdmaaltijden overslaan.
- zorg dat er in iedere hoofdmaaltijd eiwitten voorkomen.
- ontbijt met groente en goede vetten (salade met vis, boerenommelet met avocado of groene smoothie met noten en/of zaden erdoor, bijvoorbeeld) en ontbijt zonder koolhydraten (brood, havermout, muesli, fruit, etc.).
- Beperk extra’s (koek, snoep, chips, cake, taart, ijs, frisdrank, gefrituurde producten, chocopasta, pindakaas, speculoos, hagelslag, maar ook fruitsap, -jams en -stroop, etc. etc. etc.), tot het absolute minimum. Extra’s zijn bedoeld om op speciale momenten samen écht van te genieten, niet om ze dagelijks ‘uit gewoonte’ weg te eten.
- Vraag aan degene die bij jou thuis kookt of ze bij de avondmaaltijd witte rijst en pasta willen vervangen voor quinoa, teff, boekweit of courgettespaghetti of bloemkoolrijst bijvoorbeeld. En of degene de gewone aardappel wil vervangen voor de bataat-aardappel (zoete aardappel).
- Vraag aan diegene die bij jouw thuis kookt om geen kant-en-klare maaltijden of maaltijdonderdelen te gebruiken (kant-en-klare soepen, sauzen, etc.). Laat diegene ook opletten met het toevoegen van de hoeveel zout in de hoofdmaaltijd.
- Eet geen suikerrijk toetje na het eten, ook dit is een extraatje. Áls je dan perse een suikerrijk toetje wil eten, eet dit dan voor je hoofdmaaltijd. Liever ook geen suikerhoudend fruit (alle rood, oranje en geel fruit) meer na de avondmaaltijd eten, maar ervoor.
- let ook op de hoeveelheid suikerhoudend fruit per week: max. 10 stuks suikerhoudend fruit per week is zat. Te veel suikerhoudend fruit kan je, ondanks dat fruit ook gezond is, ook dikker maken.
Succes!

30 jul 2019, 22:07, Timo
2

meisjewilafvallen, snel gewicht verliezen is niet gezond en op lange termijn schadelijk voor de gezondheid daarom is het van belang om het afvallen rustig aan te doen en daarvoor moet je ook geduld voor hebben. In de pubertijd ben je vaak wat onzekerder wat betreft je lichaam maar je krijgt gewoon meer vrouwelijke vormen en als je tegen de pubertijd strijd dan kan dat nare gevolgen hebben. Raadpleeg een arts voor het afvallen en je omgeving en als je wilt kan ik je nog advies geven. Succes.

6 aug 2019, 14:08, juliatje.

Reageer

Wil je een bericht ontvangen als er een nieuwe reactie is?
Login of registreer