heyy ben ik zwaar?

heyy ik ben wel te dik. Dat weet ik ook wel. Maar ik wil ook weten of ik obesitas heb ik heb een normale lengte van 162 op 14 jaar en ik weeg 77. Dus ik vraag me af op ik te zwaat of veel te zwaar ben. Ik word niet gepest en dat is goed en normaal. Mijn vriednin is heel anders. Ik wil zeker niet afvallen of aankomen zoals nu is het goed. Obesitas of niet nou en?! Goed zoals ik ben ik ben niet onzeker en dat is best. Maar mijn vriendin vind zichzelf veel te mager je hoeft trouwens ook niet gelijk ziek te zijn ik ken niemand met een eetstoornis. Mijn vriendin was altijd lelijk dun. 156 en 36 en 13. Een twaalfer moet al 40 wegen dus ondergewicht een 12jarig kind is 40 kilo. En zij 35. Ben ik te zwaar of veel te veel of gewoon goed? En zij?

6 aug 2017, vragendeLina


Reacties

plaats reactie
1

Bereken je bmi op deze site.

7 aug 2017, 09:08, juliatje.
2

ik mg dat niet, mijn ouders denken dat ik het niet wil horen. dus zeg het aub daarom start ik deze naam

7 aug 2017, 11:08, vragendeLina
3

Zeg het dan dat je het wil weten al zeg je het zoveel en bereken het dan stiekem op deze site daar is niks mis mee want je ouders weten hier toch ook niet van.

7 aug 2017, 12:08, juliatje.
4

Ok hoe doe je dat dan Xx iemand heeft iemand een idee heb ik een goed gewicht ik denk overgewicht of heb ik obesitas ????????????

Doe jij de duimen omlaag en van jezelf ophoog

7 aug 2017, 13:08, vragendeLina
5

Spreek ze ff privé en kijk in hun ogen goed en hou vast dat je het het wil weten als ze een ander onderwerp proberen aan te kaarten , gewoon vol houden.
Je hebt Obesitas en als je 61 weegt heb je een gezond gewicht.
Hier wat afval tips :
1 Eet langzaam op elke hap 30 keer kouwen dan zit je sneller vol.
2 Ga niet voor een beeldscherm eten dan eet je sneller meer.
3 Drink elke dag 6 glazen water en drink weinig frisdrank.
4 Beweeg elke dag een uur al is het wandelen als het maar bewegen is.
5 Eet elke dag 3 maaltijden op een dag en niet meer dan 3 tussendoortjes.
6 Wacht altijd 2 -3 uur voordat je weer iets eet.
7 Heb geduld.
8 Sla geen maaltijden over.
9 Ga je jezelf niet met anderen vergelijken.
10 Stel een plan want zonder dat gaat het niet lukken.
Als je meer tips wilt zeg het maar.

7 aug 2017, 17:08, juliatje.
6

Oie wat stom. Ik deed het op de mobiel van mijn moeder. Lekker oor haar. Ik zeg dan wel dat dat rick was. nog bedankt voor de tips. Ik meet het zelf ook ik ben deze week ziek dus ik ben een kilotje kwijt. maar ja het is mijn bouw ik wil niet afvallen ik word niet gepest. Maar ik wil nooit ondergewicht. Ik weet dat de helft van nederland te dik is. Ik ben wel blij met jou Xx

7 aug 2017, 19:08, vragendeLina
7

Bedankt en sorry als ik gemeen ben maar eigenlijk gebruiken mensen dat als excuses om dik te zijn weet niet of dat bij jou is.
Maar het is jou keuze maar bedenk wel dat je :
-Sneller last van hartziektes kan krijgen.
-Eerder dood gaat.
-Sneller last van blessures kan krijgen.
-Sommige soorten kanker.
-Diabetes
Maar als half Nederland dik is hoef jij dat niet te zijn.
Wat eigenlijk is dat een op de 8 Nederlanders overgewicht heeft niet de helft ik weet niet waar je het vandaan hebt maar kijk maar op internet.

7 aug 2017, 20:08, juliatje.
8

Lina, het maakt niet uit hoeveel mensen overgewicht hebben. Één ding is zeker, het is niet goed voor je.. Het gaat ee niet om of je er last van hebt of niet maar wat goed voor je is. Weet je zeker dat je dit wil?

-Ik wil niet beledigend of gemeen over komen, maar helpen

7 aug 2017, 20:08, Mai
9

Bedankt Mai wel lief

8 aug 2017, 16:08, vragendeLina
10

Geen probleem, en veel succes.

8 aug 2017, 18:08, Mai
11

@Juliatje:

Goed bericht van je!

Een kleine nuance: het krijgen van diabetes TYPE 2 is heel erg voeding- en leefstijlafhankelijk. Mensen met diabetes TYPE 1 kunnen hier niets aan doen. Dit is aangeboren ziekte en heeft dus niets met je manier van leven te maken.

8 aug 2017, 20:08, Timo
12

Bedankt timo

9 aug 2017, 08:08, juliatje.

Reageer

Dit topic is gesloten voor verdere reacties, mocht je hierover vragen hebben dan kun je contact opnemen met de coordinator.